EI-pillerit

• Viestiketjun aloittaja grrr
  • Ensimmäinen viesti
grrr
ikinä en enää e-pillereitä syö, enkä kyllä koske muuhunkaan hormonaaliseen ehkäisyyn! aina jos olen suhteessa ollessani käynyt lääkärissä tai terveydenhoitajalla, minulle on läntätty käteen pilleriresepti ja sanottu että minun pitää niitä syödä kun kerren olen suhteessa. muutaman kerran olen sitten aloittanut pillereitä syömään, koska tunsin olevani niin vastuuntunnoton ihminen jos en niin tee. ja mitä on seurannut pillereistä...masentuneisuutta, itkuisuutta, raivokohtauksia, aikaansaamattomuutta, huimausta ja iho-ongelmia, näin muutamia mainitakseni. joskus kerroin terveydenhoitajalla näistä sivuvaikutuksista ja muuta kommenttia en saanut kuin, että ""no, sellaista se voi olla"". miksei lääkärit kerro pillereiden mahdollisista haittavaikutuksista vaan ylistävät vain niiden tärkeyttä! no lukeehan noista sivuvaikutuksista pillereiden käyttöohjeissa, mutta kyllä lääkärin pitäisi niistä myös etukäteen sanoa!
luulin jo tulleeni hulluksi..lopulta tajusin, että ehkä pillerit ovatkin syynä oireiluuni ja lopetin käytön. seurauksena tästä elimistöni on aivan sekaisin ja finnejä pukkaa enemmän kuin koskaan ja ne ovat levinneet jo rintakehän ja selän alueillekin. eikä tässä auta muu kuin vain odotella sitä aikaa, että kaikki taas tasaantuu..
pillerit ovat pilanneet monta vuotta elämästäni. tästä lähtien sanon EI pillereille! sanovat muut(lääkärit) mitä sanovat!

Mira
Kirjoitin juuri uuden aloituksen omista ongelmistani, ennen kuin huomasin tän sun kirjoituksen (Se on otsikolla hormonihirviö..)
Mulla on juuri nyt niin vahvat oireet, että oikeasti olen ajatellut, ettei mulla ole kaikki kotona. Tämä päivä on oikeasti ollut yhtä helvettiä, jatkumona viime viikonloppuna alkaneelle huonolle jaksolle. Olen niin vihainen niin pienistä asioista, että tuntuu että voisin käydä käsiksi ihmisiin. Esimerkiksi viikonloppuna en voinut olla kotona, kun mies ja koira vain otti niin rankasti päähän ihan vain olemalla omia mukavia itsejään. Minun piti eristää itseni kaverini tyhjään kämppään, jonka kukkia kastelen, ja itkeä siellä sohvalla ihan ilman syytä pelkästään pahasta olosta, muuten olisin, ihan liioittelematta, tehnyt jotain tosi hirveää. onneksi oli tuo kämppä, olisin muuten joutunut menemään hotelliin.

Ja mikään ei auta, ei uni, ruoka eikä liikunta; olen tehnyt joka ilta vähintään 8 km:n lenkkejä juosten aina kun pystyn, että edes fyysisellä rääkillä saisin itseni joko paremmalle päälle tai rauhoittumaan, mutta ei mikään auta. Tulin juuri lenkiltä ja olen niin pinna kireällä, että pyysin miestä olemaan vain ihan hiljaa eikä koskemaan minuun tai puhumaan minulle. Se alkaa olla jo vähän huolissaan, kun en tee kotona muuta kuin yritän jotenkin selvitä hetkestä hetkeen ilman räjähtämistä. Onneksi mies hoitaa koiran, olen mieluummin siitä erossa kuin vahingossakaan purkaisin siihen pahaa tuultani.

Ja kömpelyys on jotain ihan uskomatonta; en uskaltaisi tässä tilassa ajaa esimerkiksi autoa, en varmaan tajuaisi onko jossain punaiset vai ei.

Eli ei taida pillerit sittenkään sopia minulle, vaikka vuosia olen niin ajatellut. Mutta kivat vaihtoehdot; juuri tuo akne, joka mulla on ollut paha, ja johon saa sitten syödä lääkekuurit, taas, ja tämä luomuhormoonitoiminta, joka sekään ei ole ollut mitään herkkua..tosin tähän olotilaan verrattuna oikea tasapainon paratiisi.

Minä en kyllä kohta tiedä mitä tehdä...voi rähmä.

Meliane
Minakin ehdin tehda oman aloitukseni ko. aiheesta pari paivaa sitten otsikon alla ""lopetin melianet""..

Lopetin reilu viikko sitten Meliane e-pillerit. Olin ehtunyt kayttaa niita viitisn vuotta, mutta varsinkin loppuaikoina aloin yha useammin tuntemaan jomotusta vasemmassa pohkeessa ja kasivarressa. Pelastyin sen verran kaikenmaailman veritulppia ja muita riskeja, etta paatin lopettaa ainakin nyt joksikin aikaa. Nyt jo nainkin lyhyen ajan jalkeen lopettamisesta olen paljon iloisempi ja mieli kevyempi. Kuitenkin ajatuksissa pyorii myos mahdolliset negatiiviset puolet pillerien lopettamisesta. Olen lukenut mm. hiustenlahdosta, aknesta, painonnoususta jne. Kuinkahan pitkan ajan kuluttua lopettamisesta noita oireita alkaa tulla, jos ovat tullakseen? Oikeastaan ainoa negatiivinen puoli jonka olen tahan asti huomannut on rintojen, viela tarkemmin nannien arkuus. Muuta ei ole ainakaan viela ilmennyt. Sekstailuhalut sen sijaan on kasvaneet aivan aarettomiin.

Tuosta hiustenlahdosta olen huolissani. Jos niin kay, kasvavatko lahteneet hiukset kuitenkin viela takaisin jossain vaiheessa?

jane
Mä lopetin harmonetit pari vuotta sitten (rupesi kanssa pohjetta jomottamaan ja pinna alko olla liian kireällä) ja siitä seurasi paha akne ja hiuksia lähti todella paljon. Terveydenhoitaja ehdotti biotiinin popsimista. Nämä oireet tulivat kuukauden sisällä lopettamisesta enkä tiedä kauanko olisivat kestäneet, sillä aloitin syömään pillereitä uudelleen, uutta merkkiä siis...

pilvi
Minä lopetin pillerit heinäkuussa n. seitsämän vuoden syömisen jälkeen.

Heti alkoi iho kyllä huonontumaan, mutta on nyt jo ehkä vähän rauhoittunut. Täytyy kyllä sanoa, että finnejä on silti enemmän kun pillereitä (Diane Nova) syödessä.

Olen kyllä iloinen että lopetin pillerit. Olo on jotenkin tasapainoisempi ja parempi. En ole enää niin turvonnutkaan kun ennen, pillerithän keräävät nestettä elimistöön. Rinnatkaan eivät ole enää kauheat turvonneet 'pallot'.

Henkisestikin voin ehkä vähän paremmin. En enää raivostu asioista niin helposti.

Sanoisin kyllä teille, jotka syytätte ainoastaan pillereitä omasta henkisestä pahoinvoinnistanne, että miettikää, voisiko siihen olla muutakin syytä. Tottakai pillerit voivat aiheuttaa masennusta jne. mutta kyllä minusta liian usein syytetään pillereitä kaikesta omasta henkisestä pahoinvoinnista.

Itse nimittäin lopetin kerran aikaisemmin pillerit, koska olin masentunut, mutta lopettamisella ei ollut juuri mitään vaikutusta mielialaani. Olin silti itkuinen ja raivosin vaan miehelleni kotona. Nyt kun olen käöynyt psykoterapiassa kaksi vuotta voin paljon paremmin. Lopetin pillerit n. 1,5 kk sitten.

nikki
itse olen kanssa päättänyt kieltäytyä kaikesta hormonaalisesta ehkäisystä, itselläni harmonet teki sen viimeisen silauksen.
en saanut niinkään henkisiä oireita vaan jatkuvaa pahaa oloa, heikotusta, pyörrytystä, sydämentykytystä ja niistä johtuvaa stressiä, murheita, pelkoja ja itkua itkua itkua, pelkäsin sairastavani jotain todella vakavaa kun oli niin karmea olo koko ajan. lääkärit tutkivat kaiken verestä ja muutenkin, kyselin kyllä että johtuvatko oireet niistä pillereistä ja käskivät syömään 6 kuukautta ja jos oireet silloin vielä jatkuvat niin lopettamaan. 6 kuukautta siis pelkäsin jatkuvasti jotain tautia ja kärsin hirveästi, tulos oli stressi, masennus, paniikkihäiriö ja elämä moneksi vuodeksi pilalla, yhä paikkailen noita vaurioita.
pillereitä tuputetaan ihan liikaa ihmisille, joillekin ne onneksi sopivat mutta kuinka paljon helpommalla monikin pääsisi kun jäisi ilman mielialavaihteluita ja muita yleisimpiä sivuoireita.
kukaan ei anna minulle noita vuosia takaisin, mitkä menetin pillereiden takia.

mila
Mäkään en enää pillereihin koske. En nyt tiedä oliko niillä niinkään vaikutusta henkiseen puoleen mut sitten kun ruvettiin yrittään lasta niin mulla kesti vuoden ennenkun hormoonitasapaino palautu. Menkat tuli kyllä ajallaan ja ovulaation aikoihin oli kipuilua mut kun vuosi oli kulunu niin menkat muuttu just sellasiks kun muistan niitten sillon yläaste/lukioiässä olleen eli muuttuivat todella runsaiks ja kivuliaiks. Lisäks pillerit oli mulla todellakin ehkäsypillerit sanan varsinaisessa merkityksessä. Alapään limakalvot oli niin kuivat että aina tuli haavaumia. Eipä sitten tehny seksiä mieli kun ties että se sattuu.

Ansku
Minä käytin ensin Minuletia ja sitten Harmonetia, yhteensä 10 vuotta. Nyt onnistuin vihdoin lopettamaan pillerit. Tuli iho-ongelmia, ihon rasvoittumista, hiuksia lähtee vieläkin tukoittain, finnejä olkapäissä...Mutta seksihalut palasivat tosi kovina, olen hyväntuulinen, iloinen, hoikistunut ja terve!! Tunnen hallitsevani itseni. Ei ikinä enää pillereitä...

minttu
Itse olen kokeillut 4 eri merkkiä ja nyt ollut pari vuotta Harmonet käytössä. Merkeissä on PALJON eroa ja nämä nykyiset on kyllä parhaat mahdolliset.

Ei mitään sivuoireita ja mikä parasta seksihalut on valtavat! Muista merkeistä tullut lisäkiloja, masentuneisuutta, päänsärkyä ja huonoa oloa.

Yhteistyössä