Ei perk! Lapsella on taas mustelmia mitä ihmeellisimmissä paikoissa. :( Kirjoitin tästä aiemmin, kyse epäilystä hoitopaikassa tapa

• Viestiketjun aloittaja epäilys
  • Ensimmäinen viesti
epäilys
Taas kuvaan mustelmat. Niitä on molemmissa pakaroissa, reisissä, kyljessä (mahan ja kylkiluiden välimaastossa). Ei nuo voi olla peräisin ns. tavallisesta touhuamisesta. :(
Kyseessä kuitenkin 2-vuotias tyttö, niin se ei voi oikein kertoakaan jos sitä joku pahoinpitelee (pitää sitä ihan normaalina toimintana). :(

ninnu
Onko hänelle aikaisemmin tullut herkästi mustelmia? Mulle tulee mieleen, että lapsi on herkistynyt vain todella saamaan mustelmia - eikös esim.leukemiassa ole tällaista "taipumusta"?

:)
Mein 2v on ihan kotihoidossa ja kyllä hänellekin ilmestyy pieniä mustelmia tämän tästä, juuri samoihin paikkoihin kun kuvailit. Ihan "tavallisesta touhuamisesta", mut muksu on kyllä aika vilkas tapaus ja mustelmia tulee herkästi.
Ymmärrän toki huolesi, mut voihan ne tulla jostain muustakin..

niin
Eihän vain ole mitään hyytymisongelmaa veressä, oireena voi olla herkästi "tyhjästä" syntyvät mustelmat? Aiempaa ketjua en ole aiheesta lukenut. Mutta vie lääkärille, koska onhan se hyvä selvittää, mistä mustelmat johtuu.

Blue
Sä olet nyt siis se sama ap joka lapsen "ihmeellisistä" mustelmista teki johtopäätöksen että häntä pahoinpidellään hoitopaikassa samana päivänä kun Iltalehdessä julkastiin se video siitä kun Usassa sitä pikkuvauvaa pahoinpiteli se hoitaja. Joo-o..

ap
Kyse ei ole mistään pienistä mustelmista. Ihan valtavia osa on.
Linkittäisin kuvia, mutta en uskalla tunnistamisen pelossa. :( Joku voi tunnistaa, enkä sitä halua vielä tässä vaiheessa kun kerään itse todisteita.
Ei ole mitään ns. leukemiamustelmia.

Mun pojalla on ihan järkyttävän kokosia mustelmia joka puolella kehoa ja johtuu vaan ulkoleikeistä. Näyttää välillä tosi rajuilta ne mustelmat. Pojalle tuleekin herkästi mustelmia jopa pienestä kolhusta.

ELi tuleeko sun lapselles herkästi mustelmia? Jos tulee niin se voi selittää ne mustelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Linkittäisin kuvia, mutta en uskalla tunnistamisen pelossa. :( Joku voi tunnistaa, enkä sitä halua vielä tässä vaiheessa kun kerään itse todisteita.
Höpö höpö, laita kuva vaikka siitä kyljestä missä on mustelmia. Kukaan ei tunnista lastasi siitä.

niin
Oletko lääkäri, vai kuinka tiedät, etteivät mustelmat ole sairaudesta johtuvaa? Vaikka leukemiasta tai sitten jostain muusta. Vie lapsi lääkäriin. Jos mustelmat ovat valtavia, niin täytyyhän se selvittää mistä johtuvat. Sulla on todella kummallinen suhtautuminen asiaan.

hfhs
kysy lapselta onko tullut pipi ja näytä sitä kohtaa,ehkä osaa jotain sanoa.. meillä ainakin puol vuotta nuorempi osaa sanoa jos sattuu ja esim jos veikka kiusaa. kokeile jutella lapselle..tai anna nukke ja käske näyttään kuinka hoitotäti hoitaa..

Eli tässä on nyt 2-vuotias lapsi, jolle ei ole ennen tullut herkästi mustelmia. Lapsella on useita mustelmia ympäri kehoaan, osa jopa valtavan suuria - eikä vanhemmat ole vieläkään esim. käyneet lääkärissä lapsen kanssa?

Onnea. Olette joko harvinaisen välinpitämättömiä tai sitten asutte Porvoossa.

fhshs
Ei ole herkästi mustelmoituvaa tyyppiä, tarvii olla isompi kolautus.
mikset vie lääkäriin,on samalla todistusaineistoa ja sairaudet suljetaan pois. meidän tyttö vaikka kolhii ja satuttaa itsensä useasti ei saa kun pieniä mustelmia.

Blue
Susta oikeesti tulee vähän vainoharhainen kuva, vaikka periaatteessa saattaisit olla oikeessa. Ihme tunnistamisen pelkoa, todisteiden keräilyä ja kuvaamista, mutta et sitten kuitenkaan ole aikeissa mennä näyttämään lääkärille lapsesi mustelmia että mitä mieltä siellä oltaisiin.. :eek:

fhshs
ihan oikeasti kannattaisi sairaudet sulkea pois,eikä ekana epäillä pahoinpitelyä. vai onko hoitaja sen oloinen? ja osaisi ne isommat lapset kertoa jos hoitaja läiskii sun lasta..soitappa toisen lapsen kotiin ja kysy..

Jos mustelmat on valtavia niin heti lääkäriin ja he dokumentoi mustelmat eikä sun tarvi itse!

Jos hoitopaikassa on useampi työntekijä niin pahoinpitely on kyllä aika mahdoton yhden aikuisen toteuttaa, vai onko hän perhepäivähoidossa? Ei varmaan suostu jäämään ollenkaan hoitoon tietylle hoitajalle vai mistä ajatus pahoinpitelystä tuli mieleesi?

mää
Niin ja lääkäriin jo senkin takia, että sulla on mustaa valkosella päivämäärineen.

SUn omat sanat ei välttämättä ole riittävä todiste tollaseen, valitettavasti.

Yhteistyössä