Ei perk! Lapsella on taas mustelmia mitä ihmeellisimmissä paikoissa. :( Kirjoitin tästä aiemmin, kyse epäilystä hoitopaikassa tapa

• Viestiketjun aloittaja epäilys
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyse ei ole mistään pienistä mustelmista. Ihan valtavia osa on.
Linkittäisin kuvia, mutta en uskalla tunnistamisen pelossa. :( Joku voi tunnistaa, enkä sitä halua vielä tässä vaiheessa kun kerään itse todisteita.
Ei ole mitään ns. leukemiamustelmia.
:attn:

vieras
Olin iltatoimet tekemässä.
Millä helvetillä mitään todistan? häh?
Pitäväthän lääkäritkin ihan pöpinä, jos tulen muutamia mustelmia sinne näyttämään. :eek:
Olen ihan umpikujassa tämän asian kanssa. :(

Ja teen niinkuin tuhannet suomalaiset ihmiset tekevät, eli vien lapseni aamuisin hoitoon kun itse menen töihin.

Kuten jo moni sanoikin, epäilyt kohdistuisivat vain minuun. Olen umpikujassa. prkl!
No ei todellakaan pidä pöpinä kun kerrot epäilysi..voi herran jumala!!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Kyse ei ole mistään pienistä mustelmista. Ihan valtavia osa on.
Linkittäisin kuvia, mutta en uskalla tunnistamisen pelossa. :( Joku voi tunnistaa, enkä sitä halua vielä tässä vaiheessa kun kerään itse todisteita.
Ei ole mitään ns. leukemiamustelmia.
:attn:
Niin, tähän astisista kuvatuista mustelmista. Olen siis useampaan otteeseen kuvannut lapsen mustelmia.

TilkkuTyttö
Noh, mä en kyllä veis enää kertaakaan lastani päiväkotiin jos mulla olis VAHVA epäilys siitä että häntä siellä pahoinpidellään. Eli oltais jo hyvin selvitetty päivän tavallinen kulku ei vain hoitajien mutta myös toisten vanhempien kanssa.

Kiikuttaisin myös lapsen hetimiten lääkärille jotta saisin ammatimaisen mielipiteen siitä mistä ne voivat johtua, ja tarvitseeko jonkinlaisia verikokeita yms.

Fan
AP: tyhmä olet jos täällä huutelet... lääkäriin vaan, jos epäilet. Meillä tutkittiin tarkasti kun muista syistä oli leukemiaepäilyjä,,, toi on väärin lasta kohtaan, jos et hoida hänen asioitaan!

pph
Niin ja voithan sanoa että sinua vaivaa kun lapsellesi on alkanut tulemaan mustelmia yhtäkkiä omituisiin paikkoihin ja haluaisit verikokeisiin jossa pois suljettaisiin esim. leukemia. Ei ne lääkärit siitä mitään sua epäile. Ja jos kaikki on ok niin sitten voit alkaa etsimään muualta syyllistä.
Niin ja mikset ihmettele hoitajalle että kun lapsella on mustelmia. Kyllä sen näkis hoitajan naamasta jos siellä jotain ikävää sattuisi.

v
Tiedätkö ap. Sinä saatat olla joku päivä itse sossun tätien tentattavan lapsesi mustelmien takia, kun hoitajalla voi olla epäilys sinusta. Huomenna otat asian puheeksi hoitajan kanssa. Kysyt onko pikkuisesi satuttanut itsensä jossakin. Ja ihan muutenki voit ottaa neuvolaan yhteyttä, että pikkuisellesi tulee selittämättömiä mustelmia.

km
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Taas kuvaan mustelmat. Niitä on molemmissa pakaroissa, reisissä, kyljessä (mahan ja kylkiluiden välimaastossa). Ei nuo voi olla peräisin ns. tavallisesta touhuamisesta. :(
Kyseessä kuitenkin 2-vuotias tyttö, niin se ei voi oikein kertoakaan jos sitä joku pahoinpitelee (pitää sitä ihan normaalina toimintana). :(
2v ei osaa kertoa jos joku pahoinpitelee vaan pitää sitä normaalina toimintana??? Mitä vittua sä selität?
Jäin kanssa miettiin..
meillä osattiin jo sanoa tuossa iässä pipi tuli ja näyttää että sisko oli satuttanut jollain esim leikin yhteydessä.
koskaan ole meillä edes tuon ikäinen pitänyt NORMAALINA kun sitä on sanottu AINA ettei toista saa satuttaa jos pienin nappasi esim siskoaan siinä käveleen oppimisen jälkeen ja osasi halata siskoaan anteeksi pyynnön merkiksi.
Kyllä meidän 2v osaa sanoa jos joku on tehny sille jotain pahaa.

vieras
Ja teen niinkuin tuhannet suomalaiset ihmiset tekevät, eli vien lapseni aamuisin hoitoon kun itse menen töihin.
Miten ihmeessä kykenet viemään pienen kaksivuotiaasi hoitoon paikkaan, jossa epäilet häntä pahoinpideltävän?

Soita nyt ihmeessä se lääkäri heti aamusta ja lapsen viet hoitoon vasta kun asia selvinnyt. Otat vaikka palkatonta tai pidät vuosilomaa, mitä tahansa oman lapsen vuoksi...

Elina
Taas kuvaan mustelmat. Niitä on molemmissa pakaroissa, reisissä, kyljessä (mahan ja kylkiluiden välimaastossa). Ei nuo voi olla peräisin ns. tavallisesta touhuamisesta. :(
Kyseessä kuitenkin 2-vuotias tyttö, niin se ei voi oikein kertoakaan jos sitä joku pahoinpitelee (pitää sitä ihan normaalina toimintana). :(
Toivottavasti lapsellasi ei ole mikään verisairaus, jolloin mustelmia tulee hyvinkin herkästi, sinuna veisin jo lääkäriin!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Niin ja voithan sanoa että sinua vaivaa kun lapsellesi on alkanut tulemaan mustelmia yhtäkkiä omituisiin paikkoihin ja haluaisit verikokeisiin jossa pois suljettaisiin esim. leukemia. Ei ne lääkärit siitä mitään sua epäile. Ja jos kaikki on ok niin sitten voit alkaa etsimään muualta syyllistä.
Niin ja mikset ihmettele hoitajalle että kun lapsella on mustelmia. Kyllä sen näkis hoitajan naamasta jos siellä jotain ikävää sattuisi.
Tuo viimeisin oletus on hieman pelottava, koska siinä oletetaan, että naamasta katsomalla, vaikkakin sitten johdattelukysymyksellä, voisi päätellä pahoinpiteleekö joku.

kysymysmerkki
Enää en kommentoi mitään.
Tulen ehkä sitten kertomaan, kun juttu selviää.
Ajattele hyvä ihminen lapsesi parasta ja hoida asia HETI.

Tiedätkö mitä traumoja lapselle tuosta voi jäädä ja jotka tulee esille myöhemmällä iällä.

äitix4
tuota miksi kysellään kierrellen kaarrellen?

veisin lääkäriin sulkisin pois sairaudet.

kyllä voisin kysyä suoraan hoitajalta satuttaako joku lastani . onko kyseessä lapsi vai aikuinen.

onhan kyse omasta lapsesta joka tarvitsee puolustajan .

Jos oikeasti epäilisin että lastani pahoinpideltäisiin hoitopaikassa, en tosiaankaan häntä sinne veisi. En voisi elää itseni kanssa, jos selviäisi että kyse on ollut todella siitä ja itse olisin häntä sinne vienyt vaikka epäilyjä olisikin.

huiö
Jos olet ap ihan tosissasi niin tottakai viet lääkäriin, pitäähän syy selvittää. Et kai tosissasi "kerää todisteita" kai jo nykyiset valokuvat riittävät, mitä vielä odotat? Ja tosiaan jos et vie niin voit kohta olla itse selittelemässä asiaa (jos johtuu sairaudesta, pph voi epäillä tietä vanhempia pahoinpitelyista) tai sittten lapsesi ei saa hoitoa sairauteensa (jos kyseessä on sairaus). Nyt järki käteen ja lääkäriin!

viva
kyllä ainakin meidän tyttö olis osannu kertoa tommosesta. Eikö lapsesi puhu?
Etkai vie lastasi hoitoon jos epäilet tommosta :eek:
Pidä herranjestas kotona niin kauan kun asia selviää. Oletko kysynyt mustelmista hoitajalta?

En julkituo mielipidettäni jutun todenperäisyydestä, mutta sanon vain sen,että mustelmia voi toisille tulla hyvinkin helposti- suuria ja hurjannäköisiä ilman pahoinpitelyä tai verisairauksia. Itse olen tälläinen ihminen,jolle niitä tulee - syitä mustelmien syntymiselle on kartoitettu verikokein, mutta niistä sitä syytä ei löytynyt. Aavistusmaiset hipaisutkin saavat aikaan isoja mustelmia ja tyttärilläni taitaa olla sama juttu. Heillä on usein mustelmia, enkä kyllä hetkeäkään usko, että kuopusta pahoinpideltäisiin hoitajien toimesta päiväkodissa.

Ap! En tiedä luetko näitä viestejä vielä, mutta tarkoitukseni ei ole missään nimessä naljailla niin kuin jossain viesteissä.

Olen töissä päiväkodissa, ja uskoisin että pk:ssa on kyllä yhden hoitajan vaikea pahoinpidellä lapsia muiden huomaamatta. Uskon myös, että huomaisit merkkejä siitä lapsesi käyttäytymisestä esim. aamuisin kun hoitoon menette. Esim. Onko hän peloissaan, itkeekö (muuta kuin eroitkua), pelkääkö jotain tiettyä hoitajaa jne. Jos olisin sinä, puhuisin varmaan päiväkodissa jonkun sellaisen aikuisen kanssa johon luotan. En missään nimessä syyttäen, vaan kysyisin onko hänellä ajatusta siitä, mistä mustelmat voisivat päivän mittaan syntyä. Päiväkodissa on paljon lapsia, ja leikitkin voivat olla joskus aika vauhdikkaita. Meillä ainakin henkilökunta seuraa ja havainnoi lapsia koko ajan, joten uskoakseni hänellä/heillä voisi olla asiasta joku näkemys.

Lisäksi veisin kyllä lapsen lääkäriin, minusta olisi hyvä tarkistaa onko jotain syytä mustelmien syntymiselle helpolla. Ja niin kuin joku kirjoitti, eihän niiden tarvitse olla niin kovia vakavia syitä!

Tsemppiä ja toivottavasti saat huoleesi helpotusta!

Yhteistyössä