Ei perk! Lapsella on taas mustelmia mitä ihmeellisimmissä paikoissa. :( Kirjoitin tästä aiemmin, kyse epäilystä hoitopaikassa tapa

• Viestiketjun aloittaja epäilys
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole herkästi mustelmoituvaa tyyppiä, tarvii olla isompi kolautus.
no jos näin on ja lapsellas on isoja mustelmia paljon, niin mars lääkäriin pian, ottaan selvää onko jokin sairaus..vai jotain pahoinpitelyä. :(

tuli tästä ketjusta heti mieleen se ketju/ketjut mitä tääl oli siitä piilokamera-pahoinpitelystä vauvaa kohtaan :(

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
no jos näin on ja lapsellas on isoja mustelmia paljon, niin mars lääkäriin pian, ottaan selvää onko jokin sairaus..vai jotain pahoinpitelyä. :(

tuli tästä ketjusta heti mieleen se ketju/ketjut mitä tääl oli siitä piilokamera-pahoinpitelystä vauvaa kohtaan :(
No juuri sinä päivänä kun se tuli julkisuuteen tää ap:kin tuli tänne kertomaan epäilyistään. Siksi en ihan heti osta tätä juttua. Ja ap:kin kummallisesti katosi kun ruvettiin epäilemään..

Nalletar
Mun tarvii kommentoida tähän, että hyytymistekijät voi olla alhaalla vaikka kyse ei olisi mistään vakavasta sairaudesta! Ettei ensimmäisenä tarvi syöpää alkaa pelkäämään. Voi liittyä harmittomampaankin. Mutta jos niitä mustelmia tulee herkästi vain hoidossa niin ilman muuta kannattaa selvittää. Toiset lapsetkin voivat olla aika vaarallisia taaperolle päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

No juuri sinä päivänä kun se tuli julkisuuteen tää ap:kin tuli tänne kertomaan epäilyistään. Siksi en ihan heti osta tätä juttua. Ja ap:kin kummallisesti katosi kun ruvettiin epäilemään..
eli siis joku toinen ketju? no hiukan samanlainen sattuma sitten. mä taas en ymmärrä tuota että miten on varma ettei ole sairaudesta mustelmat...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Taas kuvaan mustelmat. Niitä on molemmissa pakaroissa, reisissä, kyljessä (mahan ja kylkiluiden välimaastossa). Ei nuo voi olla peräisin ns. tavallisesta touhuamisesta. :(
Kyseessä kuitenkin 2-vuotias tyttö, niin se ei voi oikein kertoakaan jos sitä joku pahoinpitelee (pitää sitä ihan normaalina toimintana). :(
Miten ihmeessä ei osaisi kertoa, jos joku häntä pahoinpitelee, millaisissa oloissa lapsesi sitten elää jos pitää lyömistä tai potkimista normaalina?

Kyllä minun 2v osaa sanoa, jos esim joku kaveri on satuttanut, saman osaisi taatusti sanoa aikuisestakin.

ja oletko muuten täysn varma, että lapsen toinen vanhempi ei voi olla aiheuttanut näitä ongelmia, koska suurimmassa osassa pieniin lapsiin kohdistuvassa väkivallassa se tekijä on oma äiti tai isä? :(

-
Taas kuvaan mustelmat. Niitä on molemmissa pakaroissa, reisissä, kyljessä (mahan ja kylkiluiden välimaastossa). Ei nuo voi olla peräisin ns. tavallisesta touhuamisesta. :(
Kyseessä kuitenkin 2-vuotias tyttö, niin se ei voi oikein kertoakaan jos sitä joku pahoinpitelee (pitää sitä ihan normaalina toimintana). :(
2v ei osaa kertoa jos joku pahoinpitelee vaan pitää sitä normaalina toimintana??? Mitä vittua sä selität?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä ei osaisi kertoa, jos joku häntä pahoinpitelee, millaisissa oloissa lapsesi sitten elää jos pitää lyömistä tai potkimista normaalina?
Hyvä pointti muuten.

Eri asia jos ei vielä puhu. Mutta puhumaton kaksivuotiaskin osaa elein, ilmein, äänin, suhtautumisellaan viestittää onko joku paikka tai henkilö hänelle mieluisa vai ei.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

eli siis joku toinen ketju? no hiukan samanlainen sattuma sitten. mä taas en ymmärrä tuota että miten on varma ettei ole sairaudesta mustelmat...
Joo, siis niinkuin se tässäkin aloituksessa mainitsee niin aiemminkin puhunut täällä epäilyistään. Eli juuri silloin kun vauvapahoinpitely paljastui. :whistle:

:)
En jaksa lukea ketjua, mutta sanon vaan, että itse säikähdin kun lapseltani alkoi löytyi päiväkoti-iässä mustelmia vaikka mistä ja juuri näin keväällä. Asiakin selvisi myöhemmin, laskivat päiväkodissa mäkeä ja leikkivät kukkulankuningasta, siitäpä ne mustelmat tulivat.

???
Alkuperäinen kirjoittaja -:
2v ei osaa kertoa jos joku pahoinpitelee vaan pitää sitä normaalina toimintana??? Mitä vittua sä selität?
Jäin kanssa miettiin..
meillä osattiin jo sanoa tuossa iässä pipi tuli ja näyttää että sisko oli satuttanut jollain esim leikin yhteydessä.
koskaan ole meillä edes tuon ikäinen pitänyt NORMAALINA kun sitä on sanottu AINA ettei toista saa satuttaa jos pienin nappasi esim siskoaan siinä käveleen oppimisen jälkeen ja osasi halata siskoaan anteeksi pyynnön merkiksi.

vieras
Kyse ei ole mistään pienistä mustelmista. Ihan valtavia osa on.
Linkittäisin kuvia, mutta en uskalla tunnistamisen pelossa. :( Joku voi tunnistaa, enkä sitä halua vielä tässä vaiheessa kun kerään itse todisteita.
Ei ole mitään ns. leukemiamustelmia.
Ihana äiti oot, keräilet kaikessa rauhassa "todisteita" ja odottelet innolla joka päivä lisää mustelmia... Jes! Tosi hienoa!

vieras
Joku tässä mättää...tai sitten mä vaan kuvittelen. Jos kerta epäilyä on ollut ennenkin niin miksi asiaan ei olla puututtu heti, ei se pelkkä valokuvaaminen auta..Luulisi että lapsi olisi viety jo lääkäriin ja alettu selvittämään mistä mustelmat johtuu!!! Mistä ap tiedät että ei johdu mistään sairaudesta??

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jäin kanssa miettiin..
meillä osattiin jo sanoa tuossa iässä pipi tuli ja näyttää että sisko oli satuttanut jollain esim leikin yhteydessä.
koskaan ole meillä edes tuon ikäinen pitänyt NORMAALINA kun sitä on sanottu AINA ettei toista saa satuttaa jos pienin nappasi esim siskoaan siinä käveleen oppimisen jälkeen ja osasi halata siskoaan anteeksi pyynnön merkiksi.
Varmaan lapsi, jota on pienestä asti napautettu luunapilla tai tukistettu pitää satuttamista oikeutettuna ja pitää normaalina jos joku toinen lyö... mutta lapsi, joka on kasvanut ilman minkäänlaista fyysistä väkivaltaa aikuisten taholta ja jolle on opetettu, että ketään ei saa satuttaa osaa kyllä ilmaista tavalla tai toisella, jos joku häntä lyö niin pahoin että jää ihan mustelmat...

Mun 1,5v lapsikin sanoo, että "pipi Annilla. Milla raapi" kun samanikäinen kaveri oli häntä leikkiessä raapassut käteen... tuntuu oudolta ajatuskin.

Linkittäisin kuvia, mutta en uskalla tunnistamisen pelossa. :( Joku voi tunnistaa, enkä sitä halua vielä tässä vaiheessa kun kerään itse todisteita.
Ihana äiti oot, keräilet kaikessa rauhassa "todisteita" ja odottelet innolla joka päivä lisää mustelmia... Jes! Tosi hienoa!
Niinpä...ilolla ja riemulla viedään lapsi joka aamu hoitoon hakattavaksi, jotta saisi lisää todisteita :xmas:

vieras
Minä kanssa olisin samantien kiikuttamassa lasta lääkäriin ja ottaisin yhteyttä päivähoitoon, jos epäilisin että mustelmat tulleet siellä!

Millainen äiti vaan vie lapsen hoitoon ajatuksena, että keräänpä ensin todistusaineistoa? Tuntuu, että epäilyt kohdistuu nyt johonkun muuhun kuin hoitopaikkaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Niinpä...ilolla ja riemulla viedään lapsi joka aamu hoitoon hakattavaksi, jotta saisi lisää todisteita :xmas:
Aivan...että mä veisin oman lapseni hoitopaikkaan jos epäilisin että häntä siellä pahoinpidellään..huh huh!!

vierass
Minä en nyt myöskään tajua, että miksi ap ei ole vienyt lasta lääkäriin? Oli sitten kyseessä pahoinpitelyepäily tai sitten jotain muuta... Oli miten oli, niin lääkäriin.

varoittava esimerkki
Kannattaa olla varuillaan hoitajien kanssa!

Me erehdyimme palkkaamaan hoitajan, joka alkoi vihaamaan lastamme ilmeisesti minun takiani. Pitkä tarina, jota en tässä tunnistamisen pelossa kerro. Hoitaja kertoi lapsestamme (ihan 2 ammattilaisenkin mielestä, lastenlääkärin ja pedagogin joihin hädissäni otin yhteyttä) juttuja, jotka eivät olleet voineet pitää paikkaansa ja häiriköi minun töissäoloani valituspuheluilla, jotka loppuivat heti, kun pyysin soittamaan miehelleni, jos on kesken hoitopäivän asiaa.

Lapsi oli tuon hoitojakson ajan iltaisin usein pois tolaltaan ja itkuinen. Hän ei myöskään ikinä puhunut hoitajasta mitään eikä koskaan esim. sanonut, että hoitaja on kiva tms.

Kun laitoimme lapsen toiseen hoitopaikkaan, emme ole saaneet ainuttakaan palautetta/ kertomusta lapsestamme sellaisista asioista, joista tämä hoitaja kertoili päivittäin juttujaan. Hoito on sujunut hienosti, ja lapsemme on iltaisin tyytyväinen. Ei itkuisuutta, puhuu hoitajistaan, kutsuu heitä kivoiksi jne. Uutta hoitoa on takana puolisen vuotta.

Tiesin jo varmaan ensimmäisenä päivänä tästä naisesta, että kaikki hänessä ei ole kohdallaan. Kuuntelin asiassa muiden vakuutteluita ja enkä omaa äidinvaistoani. Kaduttaa suunnattomasti näin jälkikäteen.

Tarinan opetus; jos havaitsette hoidossa/ hoitajassa jotain omituista, reagoikaa HETI. Ottakaa ensin asiantuntijaan yhteyttä, ja jos hänkin puoltaa kantaanne, lapsi välittömästi pois epäilyttävän hoitajan vaikutuspiristä!!!

vieras
Niin, missä se ap nyt on? Olisitko kiltti ja vastaisit sulle esitettyihin kysymyksiin, niin ei tarttis epäillä ja spekuloida. Ja jos tää on provo, niin voi jessus sentään...

ap
Olin iltatoimet tekemässä.
Millä helvetillä mitään todistan? häh?
Pitäväthän lääkäritkin ihan pöpinä, jos tulen muutamia mustelmia sinne näyttämään. :eek:
Olen ihan umpikujassa tämän asian kanssa. :(

Ja teen niinkuin tuhannet suomalaiset ihmiset tekevät, eli vien lapseni aamuisin hoitoon kun itse menen töihin.

Kuten jo moni sanoikin, epäilyt kohdistuisivat vain minuun. Olen umpikujassa. prkl!

Yhteistyössä