Ei parveketta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MM

Vieras
Hei!

Olisi kiva kuulla kommentteja niiltä jotka ovat alusta asti ""joutuneet"" tai valinneet nukuttavansa vauvan sisällä. Miten on toiminut?

Meillä ei ole parveketta tai pihaa, esikoinen syntyy näinä päivinä. Lähes jokainen tuttu tms. ihmettelee missä vauvan nukutamme. Emme ole juuri nyt vaihtamassa asuntoa eli ainakin osa unista on pakko hoitaa vauvan omassa sängyssä sisällä, toki vaunujenkin kanssa ulkona tulen liikkumaan.

Eihän kaikilla perheillä ole mahdollisuutta parvekkeella / pihalla nukuttamiseen eli jotenkin en ymmärrä tämän asian päivittelyä... Olisikin siis kiva kuulla onko minulla ""kohtalotovereita"". Kiitos etukäteen toivottavasti rohkaisevista kommenteista! ""Pakkasessa tulee niin paljon paremmat unet"" -kommentit jääkööt sikseen :-)

En ole ""kohtalotoverisi"" eli meillä on takapiha jossa vauva vaunuissa nukkuu, mutta sen verran haluan kommentoida, että eihän sille mitään voi jos ei ole ulkona nukuttamisen mahdollisuutta, siitä ei siis kannata stressata. Varmasti vauvasi nukkuu sisälläkin ihan hyvin ja voithan pukea hänelle pikkaisen enemmään vaatetta päälle, laittaa omaan sänkyyn ja ikkuna auki, saahan hän näinkin raitista ilmaa, kuten myös teidän ulkona vaunuillessa. Ja jotkut vauvat nukkuvatkin paremmin sisällä kuin ulkona vaunuissa.
Iloista loppu odotusta =)

Täällä ilmoittautuu yksi kohtalotoveri =) Ei tosiaan ole parveketta missä lasta nukuttaa. Silloin kun ilmat sallii käyn vauvan kanssa vaunulenkillä ja hän nukkuu kyllä todella hyvin vaunuissa, ainakin liikkuvissa sellaisissa.

Sisällä oli alkuun todella hankalaa saada vauvaa nukkumaan päiväunia eikä ne vieläkään säännöllisiä ole. Toisinaan olen nukuttanut sisällä vaunuissa tai omassa sängyssä ja joskus torkahtaa hetken sitterissä.

Myönnän kyllä että päivän rytmittäminen olisi varmasti helpompaa jos voisi laittaa vauvan unille ulos aina samaan aikaan, mutta onnistuu se näinkin!!

Tutut kyselivät aina alkuun, että mitenkäs se pienokainen nukkuu ulkona ja minä siihen että niin meillä ei tosiaan ole sitä parveketta, joten se ei nuku ulkona =) Välillä tulee kommentteja että olisihan se hyvä jos voisi ulkona nukuttaa, niinhän se olisi, mutta kun ei vaan voi.

Toivottavasti tämä rohkaisi edes vähän =)

Älähän moisesta stressaa. Meidän vauva nukkui alusta asti päiväunet sisällä. Ja tosi hyvin nukkuikin, ihan pienenä 4-5 tuntia ja puolivuotiaasta alkaen 3-4 tuntia. Ja tähän päälle vielä tietty ne lyhyemmät unet, 1-2 tuntia.

Ulkona nukuttamistakin on kokeiltu, mutta pihalla nukkuu huomattavasti huonommin vain 1-2 tuntia!!!!

Heips!
Eihän vauvan ole ""pakko"" nukkua ulkona, vaikka näin usein kuvitellankin. Tosin paremmin useimmat käsittääkseni siellä nukkuuvat. Ja varmaan se mihin tottuu on hyvä.
Meillä vauva nukkui kovien pakkasten aikaan sisällä makuuhuoneessa, josta olin kääntänyt patterin pois ja tuulettanut huoneen hyvin. Lämpötila oli 10-15 ja huoneilma raitis. Vauvalle vähän päälle ja vaunujen koppaan nukkumaan, näin nukkui ihan hyvät päiväunet.
Onnellista loppuodotusta ja hyviä unia myös sisätiloihin! :-)

Meillä on kyllä piha missä vauva voi nukkua, mutta kun vaunut eivät ole liikkeessä, ei uni yleensä maita! Että näinkin voi olla, älä stressaa asiasta! meilläkin nukutaan sitten miten nukutaan, useimmiten sisällä...

Hei :)

Meidän esikoinen syntyi joulukuun alussa ja on nyt siis kolmen kuukauden ikäinen. Olen kohtalotoverisi siinä mielessä, etten ole nukuttanut vauvaa ulkona. Meillä kyllä olisi parveke, mutta tosi vilkasliikenteisen kadun varrella, joten ei ole huvittanut jättää vauvaa tuntikausiksi vähemmän raikasta ilmaa nuuhkimaan. Ikkunatkin kun pesee, niin hetkessä ovat taas likaiset.

En myöskään näe mitään ideaa nukuttaa pientä vauvaa (kovilla) pakkasilla ulkona. Kyllä tähän Suomen karuun ilmastoon ehtii totutella myöhemminkin pikku hiljaa, kun alkaa ilmat taas kylmetä syksyn jälkeen.

Tarkoitukseni ei ole arvostella äitejä, jotka nukuttavat vauvojaan ulkona. On siinä varmasti etunsakin. Itse en ole vaan katsonut sitä vielä tarpeelliseksi. Omassa sängyssä ja parisängyssä meidän vauveli on nukkunut päiväunensa. Muuten on kyllä käyty kärryttelemässä ulkona, kun on ollut lauhempi ilma. :)

Yhteistyössä