Tintura Benjui
siis voiko vasta 1v2kk ikänen lapsonen ruveta jo jättään päiväunia pois? ei suostunu nukahtaa ja tossa se pirteenä tepastelee =) eilenkin jäi unet puoleen tuntiin...yöllä nukkuu n.11h.
näinhän se onAlkuperäinen kirjoittaja 03.12.2004 klo 22:23 Vastuu vanhemmilla kirjoitti:Kuulkaas nyt, se on aikuisten tehtävä huolehtia että tuon ikäiset nukkuvat päiväunet! JOKAINEN lapsi tarvitsee päiväunet tuon ikäisenä ja aikuisten tehtävä on valvoa että nukkumiselle annetaan mahdollisuus. Tarpeeksi aktiviteettiä aamupäivällä, ulkoilua ja kunnon lounas niin lapsi nukkuu varmasti. Ja jollei nuku on vika vanhemmissa tai hoitajassa. TÄMÄ ON SYYLLISTÄMISTÄ, ihan tarkoituksella. Jotain on vialla jos yksivuotias lapsi "menee yleensä itse nukkumaan jos väsyttää"!
just just ja joo. En tosiaan ala toista pakottamaan nukkumaan. Siitähän se vasta sota alkaa. enkä pidä itesäni huonona äitinä, vaikka noin meillä tehdään. tervetuloa vaan kokeilemaan sitä väkisin nukuttamista! Touhua on aamupäivällä ei se siitä kiinni ole, tunnista puoleen toitsa ollaan ulkona ja muutenkin emäntä on vilkas. Joten eiköhän anneta olla, jokainen kasvattaa tavallaan, minä omallani sinä omallasi.Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2004 klo 22:23 Vastuu vanhemmilla kirjoitti:Kuulkaas nyt, se on aikuisten tehtävä huolehtia että tuon ikäiset nukkuvat päiväunet! JOKAINEN lapsi tarvitsee päiväunet tuon ikäisenä ja aikuisten tehtävä on valvoa että nukkumiselle annetaan mahdollisuus. Tarpeeksi aktiviteettiä aamupäivällä, ulkoilua ja kunnon lounas niin lapsi nukkuu varmasti. Ja jollei nuku on vika vanhemmissa tai hoitajassa. TÄMÄ ON SYYLLISTÄMISTÄ, ihan tarkoituksella. Jotain on vialla jos yksivuotias lapsi "menee yleensä itse nukkumaan jos väsyttää"!
hohhoijaa...niin että 1v pakotetaan nukkumaan... eikö olisi parempi että antaa valvoa jos kerran jaksaa koko päivä olla pystyssä...en jaksa edes enään kommentoidaAlkuperäinen kirjoittaja 03.12.2004 klo 22:23 Vastuu vanhemmilla kirjoitti:Kuulkaas nyt, se on aikuisten tehtävä huolehtia että tuon ikäiset nukkuvat päiväunet! JOKAINEN lapsi tarvitsee päiväunet tuon ikäisenä ja aikuisten tehtävä on valvoa että nukkumiselle annetaan mahdollisuus. Tarpeeksi aktiviteettiä aamupäivällä, ulkoilua ja kunnon lounas niin lapsi nukkuu varmasti. Ja jollei nuku on vika vanhemmissa tai hoitajassa. TÄMÄ ON SYYLLISTÄMISTÄ, ihan tarkoituksella. Jotain on vialla jos yksivuotias lapsi "menee yleensä itse nukkumaan jos väsyttää"!
Se on hyvin yksilökohtaista. Tyttäremme nukkuu kolmevuotiaanakin päiväunet j amielestäni se on hyvä asia. Teeppä lounas n.klo.11-11.30 ja sitten laitat lapsen sänkyyn. Jos teillä on tapana lukea kirjaa, niin lueppa joku kiva lastenkirja ja silittele lapsesi uneen.Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2004 klo 14:06 Tintura Benjui kirjoitti:siis voiko vasta 1v2kk ikänen lapsonen ruveta jo jättään päiväunia pois? ei suostunu nukahtaa ja tossa se pirteenä tepastelee =) eilenkin jäi unet puoleen tuntiin...yöllä nukkuu n.11h.
oliko tää mulle? :wave: herätään ja syödään 8-9 - ulos - syömään 12 - nukkumaan 13-14 - syödään - ulos - syödään - syödään - ja nukkumaan 21. ollut sama rytmi jo 10kk-> kun neiti jätti toiset päiväunet pois. tosiaan en tiedä mikä nyt on, kun yöunille nukahtaminenkin kestää välillä reilunkin tunnin. onkohan siitä haittaa?? kun neiti ei kuitenkaan itke eikä kitise, selittelee vaan omiaan...Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 12:49 TiiNa1 kirjoitti:millainen päivärytmi teillä muuten on?
voihan hänellä olla joku kausi, että unet ei kiinnosta...
Kaupallinen yhteistyö: Storytel