(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neitonen

Vieras
Juuri plussanneena kyselisin, että milloin varsinainen vauvamasu alkaa kasvamaan? Itselläni on tällä hetkellä hirveää turvotusta, viikkoja kasassa 5+2.
Miten naisen silmistä näkee, että on raskaana? Tuttavani sanoi huomaavansa raskaudet aina silmistä. Kai tämäkin ""silmistä näkeminen"" liittyy vanhoihin kansan uskomuksiin.

En tarkalleen muista, milloin maha alkoi kasvaa, mutta rv 18 olin häissä ja sinne jouduin ostamaan isommat juhlahousut, kun mitkään entiset ei mahtuneet. Että ehkä se noilla viikoilla alkaa ulospäin jo näkyä jonkin verran.

Sitten tuo ""raskaus näkyy silmistä""-juttu. Itse kun olin raskaana, niin kaksi tuttua asiakasta (olen myyjä) juttelivat myyntitiskin edessä juuri kyseisestä asiasta, toinen oli raskaana ja toinen sanoi, että hän näki sen heti silmistä. No, eipä huomannut mitään minun silmistäni =D vaan paaaljon myöhemmin, kun maha alkoi näkyä, tuli onnittelemaan ihan yllättyneenä.

Mutta neuvolassa muistaakseni terveydenhoitaja sanoi, että ""raskaus kaunistaa, kun raskaushormonit saa silmätkin kiiltämään"". Että tiiä sitten...

Mulla menossa 11+1 ja näytän ihan hirveältä. Ihan kuin olisin vanhentunut 20 vuotta. Hiuksetkin on menny ihan järkkyyn kuntoon ja ohentunu, samoin ripset ja kynnet.. Naama on kuin kirveellä veistetty.. Toivottavasti tämä on ohi menevää..
Ei auta kun ottaa huumorilla, kun kaikki sanoo, miten olin ENNEN niin hehkeä..

hei!

Minulla vatsa tuli esiin vast rv22. Sitä ennen kukaan ei asiaa huomannut, enkä tarvinnut isompia vaatteita. Nyt loppumetreilläkin vatsa on hyvin pieni, vaikka vauva on kasvanut normaalisti ja kaikki on hyvin.
Vatsan esiin tuleminen on kyllä hyvin yksilöllistä, sillä ystäväni, joka odottaa vauvaa ja saa pienokaisen kaksi kuukautta minun jälkeen, on aivan ""eri mitoilla"" :) HÄnellä oli jo alkujaan turvotusta paljon ja rv16 asia ei jäänyt keneltäkään huomaamatta.

Onnea odotukseen ja nautihan kasvavasta masusta!

Mulla alkaa juuri 13 raskausviikko ja sama juttu kuin Jennulla. Näytän ihan kamalalta. Missä se raskausajan hehkeys viipyy?
Tukka on myös minulla kamalassa kunnossa, iholle puskee näppyä, silmien alla tyylikkäät mustat pussit(vaikka nukuin ihan tarpeeksi),joka paikkaa turvottaa ja katkenutta verisuonea pukkaa sinne sun tänne.. ihan vain muutamia esimerkkejä mainitakseni.
Kun katson peiliin en enää tunne itseäni, näytän vain haamulta entisestä. Huh,odotan kauhulla jatkoa, kun jo raskauteni alussa näytän näinkin ""hehkeältä""..:)

Mulla myös on tullut näppyjä kasvoihin. On nyt pahempi akne kuin teini-iässä. Tämän takia luulenkin että ois tyttö tulossa. Saa nähdä..

Mulla on kohta 18 viikkoa täynnä ja mahaa ei ulkopuoliset kyllä vielä huomaa. Tosin alkupainokin oli lievän ylipainon puolella, joten jos tää mun vatsassa oleva pehmuke hämää vähän, en tiedä. Mutta vauvamahaa odottelen kyllä innolla. Eiköhän se puolen välin jälkeen pullahda esiin :)

Hei!

Pakko oli kertoa omat kokemukset tyttöjen odotuksesta.. ELi kaksi tyttöä olen saanut ja molemmilla kerroilla hiukset ja kynnet olivat erinomaisessa kunnossa eikä kasvoihin tullut näpyn näppyä! Olin aivan kummissani! Raskausaikana suorastaan ulkomuoto oli jättimasua lukuunottamatta hehkeämpi kuin tavallisesti:) Eli tämä vaan sivuhuomautuksena vanhan kansan viisauteen, että tyttölapset veivät äidin kauneuden....U

Masun näkyminen on varmaan aika yksilöllistä ja riippuu paljon myös ruumiinrakenteesta. Itellä tuntui että masu oli heti alusta turvonnut ja näkyi. Ei sitä ainakaan ulkopuoliset huomanneet ensimmäiseen kolmeen kuukauteen. Siinä 15-19 viikoilla alkoi olla aika näkyvä. 20 vikon jälkeen se sitten alkoi kunnolla kasvaa. nyt mennää viikon 31 lopulla ja en ees muista millasta oli olla litteä mahainen..

Mulla näkyy masu jo ihan selvästi ja olen viikolla 14+5. Turvotusta on ollut alusta asti mutta olen myös niin pienikokoinen että kaikki turvotus ja painon lisäys näkyy heti. Kiloja on tullut lisää noin 3kg. Pahoinvointia on vieläkin ja oksentelen lähes joka päivä mutta silti iho on hyvässä kunnossa, kynnet kasvaa ja on vahvemmat kuin koskaan, hiukset kiiltää ja muutenkin kuulemma hehkun. Ainoa ongelma on todella turvonneet rinnat. Olo on kuin olisin hankkinut liian isot silikonit. Tissit kun oli jo valmiiksi c-kuppia...

Itel masu oli alkuturvoksissa ja näki alkuviikoil et odotan ,mut sit turvotus laski ja kaikki kysy mihin se sun masus nyt hävis:) nyt viikkoja kasassa 19+5 ja masu sillai söpösti pyöristyny,mut ei kauheasti kummiskaan,toiset sanoo et hei sullahan on jo iso masu ja toiset sanoo no eihän sun masu ole kasvanu yhtään:9et sillai täälläpäin.mammavaatteisiin siirryin jo rv 12 tienoilla kun masu atosiaan alkoi kasaantua alavatsaan jossa minulla oli pieni pömppis ennen raskautta.

jennu79:lle kyllä se siitä alussa tuntuu juuri tuolta varmasti,mut eaku metrien jälkeen tunnet varmasti olevasi elämäsi vedossa ja ""kauneutesi"" ja hehkeytesi palaa.alussa ite tunsi väsymyksen jne keskellä et oli kyl aika räjähtäneen näköinen nukutti ja hiuksetkin oli erilaiset,mut nyt ainakin mulla kynnet kasvaa aivan sairasta vauhtia minulla on aina ollut tosi lyhyet kynnet nyt tunnen itseni kynsien katsomisen jälkeen aika upealta,kun niihin saa lakan ja ne ovat upen näköiset ja vahvat:) silmistä sen näkee sillai et silmät haalistuvat alkuraskaudessa,mut pikkuhiljaa väri palaa takas,niin mummoni sanoi.