(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja vuosimalli53
  • Ensimmäinen viesti
vuosimalli53
Miten sinulle ovat sopineet, onko ollut mitään ei toivottuja oireita. Mikä on olo kun vaihtaa siihen toiseen kahden viikon laastarointiin. Saitko samantyyppisiä oireita kuin ennen oikeitakin kuukautisia? Minä olen kärsinyt aina kireydestä ja turvotuksesta ennen kuukautisia. En tahtoisi enää takaisin sitä oloa.
Nouseeko paino hormonilaastareilla kaikilla vai onko se yksilöllistä.
Olisin niin kovin kiinnostunut toisten kokemuksista, mielelläni lukisin niitä. Olen vasta aloittanut hoidon, tänään vaihdan laastaria eka kerran.

vuosimalli53
Jospa minullekaan ei sitten tule sivuoireita. Vielä ainakaan ei ole ilmennyt mitään. Minulla on Evorel Sequi 50 laastari. Kohtu on tallella ja viimeiset niukat menkat olivat lokakuun alussa. Reilun vuoden olivat epäsäännölliset, oli neljäkin kuukautta väli.
Haluaisin niin kovin päästä tästä hikoilusta ja kuumista aalloista. Olen ollut muutenkin aivan kuin lamassa. Masentaa ja kaikki tuntuu niin työläältä. Ehkä luulen vain, mutta olo on jo vähän pirteämpi, vaikka muuten ei vielä ole vaivat poissa. Mieheni on saanut kestää minun täydellistä haluttomuuttani seksiin jo pitemmän aikaa. Mahtaakohan se puoli virkistyä yhtään vai onkohan tämä nyt pysyvä tila.

vaikutus
gynegologini sanoi vaikutuksen alkavan kahden viikon päästä mutta minulta meni kauemmin.Minulla on erimerkkkisiä johtuen kohdunpoistosta.Sinulla varmaan on keltarauhashormoonia mukana? Minulla on vain estrogeeniä.Luulen,että sinun vaikuttaa mieleenkin paremmin kuin minun.Hikoilut on loppuneet lähes tyystin(vasta kk kuluttua kun aloin käyttää!)Seksi homma on vähän kaksipiippuinen juttu.Koko ajan hikoiluttaa,väsyttää ja väsymyksen takia jää paljon kotitöitä rästiin-kaikki painaa mieltä kun ei jaksa.Sitten kun alkaa taas jaksaa ,työtkin luistaa-seksi astuu kuvaan.Ainakin minulle kävi niin.Jos ei illalla jaksanut-aamullakin voi.Missään tapauksessa haluttomuus ei ole pysyvä tila.!minulla ainakin oli hirveä olo tuon kuumien aaltojen kanssa-nyt on oikeen outoa kun ei niitä juuri ole.

minä
Luin tutkimuksesta, jossa sanottiin, että vaihdevuosista kärsivillä naisilla 40% nousee paino niillä, jotka käyttävät hormoonikorvaushoitoa ja niistä jotka eivät käytä, nousee paino 60%:lla.

Joten se saattaa nousta käyttää sitten tai ei. Usein painon nousu on turvotusta, ei varsinaista lihomista.

nainen
Minä käytin aikaisemmin estrogeenigeeliä korvaushoitona, ja yleistä turvotusta oli koko ajan, vaikka hoidan itseäni terveellisellä ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla, en myöskään käytä alkoholia juuri ollenkaan.
Vaihdoin progynova pillereihin ja turvotus on postunut, vaikka keskusteluissa on ilmennyt, että toisille naisille taas progynova aiheuttaa turvotusta.

Yhteistyössä