(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja 45 v. myomat+hormonikierukka
  • Ensimmäinen viesti
viiu
Multa leikattiin kohtu pois kun ei oikein mikään muu auttanut runsaisiin vuotoihin.
Upea kokemus!
Seksi maittaa kuten ennenkin, mutta vuodoista ei enää huolta.
Säästyy pitkä penni kun ei tartte ostaa tamponeja ja siteitä!
( olen 43 v)

kohdunpoisto
Hei!
Minäkin asennutin hormonikierrukan toiveikkaana tuossa elokuussa -05 sen jälkeen mikään ei sitten olekaan ollut ennallaan....Tällä hetkellä on tilanne se, että minulta poistetaan kohtu tammikuun lopussa. Minulla ei tuo hormonikierrukka suostunut pysymään vaan erittäin runsaiden vuotojen aikana se oli tullut tietämättäni pois. Tämä selvisi vasta ultran ja röntgenin jälkeen kun ensin gynis oli sitä turhaan etsinyt. Olin ollut tietämättäni ilman ehkäisyä useamman kuukauden! Menin todella huonoon kuntoon ja sairastuin anemiaan koska vuodot olivat niin valtavat,lääkäri totesi kohtua tutkiessaan, ettei täällä mikään kierukka voi pysyä ja kysyi onko minulla kohdulle vielä käyttöä? No ei ole, täytän ensi kuussa 42 vuotta ja haluan todellakin eroon erittäin runsaista ja kivuliaista vuodoista. Kaikki on tietysti yksilöllistä ja tämä oli minun tarinani toivottavasti se muiden elämää helpottaa.

Annikki
Minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia hormoonikierukoista,jo kolmas menossa ja sekin ollut jo kolme vuotta.Kun aikoinaan 13v sitten laitatutin ensimmäisen ,niin sen jälkeen ei ole pisaraakaan ollut vuotoa,enkä totisesti ole kaivannutkaan.Olin silloin 36vuotias.
Ainoa haitta on noin kananmunan kokoinen vesikystä ,jonka kierukka on aiheuttanut munasarjaan,mutta se on vaaraton ja seuraamme gynen kanssa vuosittain se kasvua.Jos se alkaa vaivaamaan isommin, sen voi tyhjentää,mutta se voi täyttyä uudelleen.

Yhteistyössä