(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja 52 v
  • Ensimmäinen viesti
52 v
Onko kenenkään maha ruvennut pömpöttämään vaihtareiden aikana? Itsellä pari vuotta ollut oireita ja tohon mahan seutuun on kasvanut sellainen ""hormonimakkara"".
Millä sen saisi pois?

Pian 54v.
On alkanu masu pömpöttämää nii, et entiset farkut ei mahu enää jalkaa ja kiloja tullu 3-4 kg lisää, vaik samal taval liikun ja syön ku ennekii.
Makkaraa ei oo viel tullu. Joteki tuntuu, et ilmaa kamalast sisuksis, ja kun ne saa pois, nii sit taas vähä aikaa ei nii pömpötäkkää.
Oon huomannu, et punasen lihan syömisen jälkee tulee pömpötyst, joten olen yrittäny välttää sitä, kute sipulia, kofeiinipitoiset juomat ja syötävät(suklaa), sitrushedelmät, jne.

pömppö
koska aineenvaihdunta hidastuu ja muuttuu niin vatsassa näkyy.Minulle ei sovi liha(kuten ei sopinut raskausaikanakaan)
Ilmaa kertyy vatsaan,alkaa jo tunnin kuluessa syömisestä valtava röytäily mitä koskaan ei ole ollut.Eli se vatsa turpoaa ylhäältä.Minulla ei ehdi alas asti.Ylävatsan turpoamisesto tulee rytmihäiriöitä,kun vastaa sydänlihakseen,kunnes oireen aiheuttaja on kadonnut alavatsaan-oireet helpottuu.Tuorekurkku on paha,(sappi arvot hyvät) ja pitkä lista muita.Oireiden kirjo on sanoinkuvaamaton,kun hormoonit jyllää tai lopettelee jylläämistä.

42 v. ja pömpöttää
Kyllä on ollut mahan ja ruoansulatuksen kanssa ongelmia. Vaikka miten varovasti syö aina turvotusta ja ummetusta.
Harmittaa kun en ole saannut itseäni ulos liikkeelle näiden pyhien takia.

Päivän paras hetki on ollut kun vatsa on toiminnut, helpottaa koko olotilaa.

Mutta nyt on pakko liikkua enemmän ettei nämä v.v ongelmat lisäänny saamattomuuden takia.

Ylös, Ulos ja lenkille !!!!!!!

Yhteistyössä