(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja -väsynyt-
  • Ensimmäinen viesti
-väsynyt-
Hei!
Ajattelin tiedustella että onko täälä yhtään kohtalo toveria joka olisi saanut apua tämmöisiin vaivoihin....olen kolme vuotta kärsinyt väsymyksestä, lihaskivuista, virtsan kirvelystä, emätin- ja peräaukon kutinasta. Lisäksi on voimakkaita mielialanvaihteluita ja itkukohtauksia. Muistaakseni monet oireet alkoivat kun aloitin pillerit. Lopetin ne siinä toivossa että oireet loppuisivat, mutta ei auttanut. Lääkärit eivät osaa auttaa. Epäilin hiivasyndrooma mutta alan lääkäri oli toista mieletä. Epäilee ehkä vilja-allergiaa tai muuta ruoka-aine allergiaa. Ajattelin jos hormoonini ovat niin sekaisin että siitä johtusi jotkut oireet, mutta lääkärillä ei kehtaa juosta joka viikko...aina johonkin koskee. Passittavat kohta hullujen huoneelle! =) Kertokaa mitä tehdä ja minne mennä apua hakemaan! Kiitos...

iu
Tässä varmaan toinen samanlainen! Olen vain päässyt jo tuosta pikku hiljaa yli. Ehdin käydä lääkärissä, verikokeissa ja virtsakokeissa miljoona kertaa, epäiltiin laktoosi-intorelanssia jne. ja käyttää miljoona pakkausta hiivatulehduslääkkeitä ja syödä kasan migreenilääkkeitä ja tavallisia särkylääkkeitä ja vaihtaa e-pillerimerkkiä ja kokeilla ehkäisylaastaria. Mikään ei auttanut.

Sitten, kun en enää muuta keksinyt, lopetin hormonaalisen ehkäisyn kokonaan. Myös opiskelut loppuivat, joiden takia olin äärimmäisen stressaantunut. Neljä vuotta siinä meni kärsiessä ja puoli vuotta meni siihen, kun oloni hiljalleen parani. Menkat ei vieläkään toimi, joten aloitin syömään jotakin lääkärin määräämää hormonaalista lääkettä. Hormonitoimintani on ilmeisesti pahasti sekaisin. Ei olisi koskaan pitänyt sekaantua koko e-pillereihin! Oloni on siis kaikin puolin jo huomattavasti parempi, vielä kun saisi menkat kohdalleen. Toivon sinullekin parempaa tulevaisuutta! :)

arianna
Mä olen kans kärsinyt vastaavanlaisista vaivoista + välivuodoista.

Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää!!

Raskaus on onneksi suunnitteilla ensi syksynä joten pillereitä syön kesään asti ja sitten lopetan. Lopullisesti. Ei enää yhtäkään pilleriä tähän kroppaan. Mä haluan luonnollisen hormonitoimintani takaisin.

Yhteistyössä