(ei otsikkoa)

  • Viestiketjun aloittaja Terttu
  • Ensimmäinen viesti
Terttu
Siis syyllistämättä ketää....
Olen lueskellut tätä palstaa jo jonkin aikaa, ja huomioni on kiinnittynyt sanaa pillerit.
Eli tuntuu kuin aina kun on ongelmia, tulee esiin, että on käytetty pillereitä.
Varmaan vain murto-osa porukasta...
Mieteskelin tässä...
Itse olen syönyt pillereitä (Diane Nova) 1 vuoden verran akneen joskus nuoruudessa.( Ikää 43v,)
Voisiko olla että pillerit lisäävät ongelmia?
Käyn gynellä 1 kertaa vuodessa rutiini tarkastuksessa, mutta ei ole ollut mitään ongelmia!
Ja ,kuten kirjoituksen alussa sanoin , syyllistämättä ketään!
 
wenla
Minä olin kai sattumalta onnekas kun söin e-pillereitä 7 vuotta yhtäjaksoisesti, eikä mitään ongelmia ikinä ollut. Riskinä niissä varmasti elimistölle on, mutta ne eitoivotut raskaudet.... Ehkä on parempi pelata niiden pillereiden kanssa. Kyllä luulisi kaikille löytyvän se vähiten vaivoja aiheuttava merkki.
 
Jenni
Minä arvelen, että pillereiden käyttö ja jokin muu vaiva nousevat esiin samoissa kirjoituksissa, koska pillereitä syö niin moni, vaikka kulloinenkin ongelma liittyisi ihan johonkin muuhun juttuun.
 
Heluna
Itse käytin ensin yhdistelmäpillereitä (Marvelon) ilman mitään sivuvaikutuksia 4 vuotta. Sitten vaihdoimme minipillereihin (Microluton) 1/2 vuodeksi testataksemme kapselien sopivuuden minulle. Minitkin sopivat eikä sivuvaikutuksia ilmaantunut. Nyt kapselit Jadelle käytössä kolmatta vuotta eikä ole ongelmia ilmaantunut. Kuukautiset tulevat joka toinen kuukausi, mutta en koe sitä haitaksi. Mutta, totuushan on että meitä on joka lähtöön. Toisille tulee herkemmin sivuvaikutuksia kun toisille. Onneksi kuulun siihen ryhmään jolla ongelmia ei ole.
 

Yhteistyössä