EI oo todellista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työtön

Vieras
Olin viime viikolla työhaastattelussa. Olin varma ettei mulla olis MITÄÄN saumoja saada kyseistä duunia. Duuni olis periaatteessa tosi hyvä ja palkka kans. Mutta olin aatellut, että olis monestakin syystä ihan ok olla työtön vielä kevät ja kesä... Menin sitten sinne ihan rentona ja ajattelin, että jos ny jotain jorisee...

No nyt sitten tuli kutsu toiseen työhaastatteluun. Mä olen kerran elämässäni ollut toisessa työhaastattelussa ja silloin sain paikan. Ekalla kerralla oli jotain testejä sun muita. Tein ne kyllä ihan tosissani mutta vähän silleen välinpitämättömästi... No nyt on tosi kaksjakoset fiilikset. Toisaalta olis ihanaa jos vois alottaa tän työn vasta syksyllä, mutta toisaalta pakkohan se on yrittää saada se nyt... Huh huh, on tää aikamoista.

"Mutta olin aatellut, että olis monestakin syystä ihan ok olla työtön vielä kevät ja kesä..."

Voi jumalauta, kaikki tuet pois tuollaisilta välittömästi. Ja kaikki yhteiskunnan palvelut pois myös kaikilta samanlaisilta hylkiöiltä.

Mä kyllä ymmärrän sua oikein hyvin. Mä itse aloitin työt hoitovapaan jälkeen viime kesänä. Vuoden määräaikainen työ loppuu nyt kesän alussa. Tottakai olen jo hakenut töitä ja hirvittää ajatus, etten saakaan töitä. Mutta mutta. JOS työllistyn, mun kolmevuotias lapsi ei sitten pidä ollenkaan kesälomaa. Hänellä ei ole muita kotonapitäjiä kuin minä ja jos minä olen töissä, on lapsi hoidossa.

Kyllä se vaan pistää miettimään, haluanko sittenkään saada töitä.... Sanotte ja ajattelette mitä haluatte.

Tsemppiä aloittajalle. Itse lohdutan itseäni sillä, että jos työ on oikeasti tosi hyvä, niin kyllä se kesä menee ja ajan kanssa unohtuu se menetetty loma. Mutta hyvä työpaikka on kuitenkin arvokas oman jaksamisen takia vielä pitkään sen kesän jälkeenkin. :) Ja niitä "huonoja" paikkoja en sitten vaan hae.

Itse olen aina ollut pätkätöissä ja hoitoalalla ainakin sijaiset on töissä tietenkin silloin kun muut on lomalla. jos sijaistaa useamman niin kaikki kesät, pyhät ym. ollaan tasan tarkkaan töissä. JOSKUS ois kiva olla vapaalla kesälläkin. Vaikka sitten työttömänä Sitä paitsi jos on ansiosidonnaisella niin kyllä ne roposet on omasta selkänahasta revitty. Ymmärrän siis sinua. Älä vältä

Alkuperäinen kirjoittaja työssäkäyvä;28229909:
"Mutta olin aatellut, että olis monestakin syystä ihan ok olla työtön vielä kevät ja kesä..."

Voi jumalauta, kaikki tuet pois tuollaisilta välittömästi. Ja kaikki yhteiskunnan palvelut pois myös kaikilta samanlaisilta hylkiöiltä.

Ap taitaa olla alalla jolla niitä töitä on tarjolla todella vähän. Itse ainakin olen joutunut tsemppaamaan itseäni samalla tavalla kun ei niitä työpaikkoja ole. Nyt on molissa ensimmäinen työpaikka omalla alueellani yli puoleen vuoteen ja samalla ensimmäinen vakipaikka neljään vuoteen. Olen siis ollut nyt puoli vuotta työttömänä ja sitä ennen tein pätkätöitä ja seurasin josko jossain ois vakipaikkoja tarjolla. Tottakai haen koko ajan töitä vaikkei ilmoituksia olekaan, mutta tilanne on aika toivoton. Pakko siis hakea lohtua vapaasta kesästä ja muusta jottei sekoaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja eikä;28229881:
Työtävieroksuvaa sorttiako? Ihan kiva maksella sun työttömyyskorvauksia..

Sinä et maksa tasan muuta,kuin ne mitä itse olet yhteiskunnanpalveluja käyttänyt/käytät, eikä ne sinun maksamasi verot edes kata niitä kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eikä;28229881:
Työtävieroksuvaa sorttiako? Ihan kiva maksella sun työttömyyskorvauksia..

Kuule, sinun verorahoillasi maksellaan eu-apurahoja Kreikalle ja Kyprokselle, jossa ökyrikkaaat käyttää ne rahat, eivät tavalliset köyhät kansalaiset.
Mutta sinnehän makselet varmaan mieluummin kuin suomalaisille..

Hei idiootit, joskus joku nyt vain saattaa olla tilanteessa jossa ajatus muutaman kuukauden tauosta tuntuukin ihan jees idealta, eikä se laisinkaan välttämättä tarkoita sitä että tyyppi olisi liikkeellä millään sossupummi 4ever JES-meiningillä, vaan ihan oikeasti niitä syitä nyt vain voi olla muitakin. :) Jos on vaikka vuosia ollut lähes jaksamisen äärirajoilla, jos on stressaava tilanne parisuhteessa/perheessä, jos on jo pitkään miettinyt maalaavansa aidan ja siivoavansa ne varastot ja asia on vaivannut mieltä.........

Yhteistyössä