Ei ole todellista! Kilttimiehen tilaamat rotanloukut lähetettiin kaupunkiin asiamiespostiin!

Itsekin olen todella kyllästynyt siihen, että kotiin tai työpaikalle tilatut tavarat tulevat minne sattuu - pitkin kaupunkia!

Oma tulkintani on, että niitä ei viitsitä viedä perille vaan jätetään sinne mikä reitillä sattuu lähimmäksi.

• Tykkää
Reactions: KalaMies
Me tarvitaan niitä täällä jos aiotaan varastoida satoja kiloja rehua. Paketissa oli 10 perinteistä hiiriansaa, viisi sellaista luukullista ämpärikantta jotka tiputtaa hiiret ja rotat ämpäriin ja yksi metallinen häkkiansa joka päästää jyrsijät vain yhteen suuntaan. Saa nähdä mitkä toimii parhaiten.
Nii-i!
Kissa ois kiva!

Itsekin olen todella kyllästynyt siihen, että kotiin tai työpaikalle tilatut tavarat tulevat minne sattuu - pitkin kaupunkia!

Oma tulkintani on, että niitä ei viitsitä viedä perille vaan jätetään sinne mikä reitillä sattuu lähimmäksi.
Siinä menee yhdeltä työntekijältä tuottavaa työaikaa aivan hukkaan, kun joutuu noutamaan paketteja

• Haha
Reactions: Lispetti
Ei ne sinne teidän tiluksille tule, eikä varsinkaan mihinkään rehusiiloon/varastoon/sisälle.
Kissa hoitelee kaikki tuhoeläimet sisällä ja tiluksilla.
Älä kilttis usko Lissua, hän on umpimaallikko näissä asioissa.

Laita pikapikaa lehtopöllön pönttö jotain 60 m päähän talostasi. Iso kuusi olisi hyvä, onko sellaista?

Ei ne läheskään ole aina kranttuja voivat pesiä vaikka tuuheiden oksien suojaa ei olisikaan. Nyt syksyllä ne valitsevat ensi vuoden pesäpönttönsä, minä kuulin ilahduttavasti tällä viikolla lajin huutelua pesäpönttöni lähellä. se on vaan 50 m päässä talostani. Kuulostaa lupaavalta. Se on pesinyt siellä ainakin kuuden vuoden ajan.

Ne kyllä poimii kaikki pihalla juoksentelevat hiiret/myyrät/rotat öiseen aikaan.

Kissanryökäleet tappaa kaikki pikkulinnut talviruokinnalta jotka vaan pystyvät kiinni saamaan.

Ja vielä sellainen vinkki että älä ikinä jätä mitään jyrsijöitälle kelpaavaa autoosi yön yli. Ne haistavat sen ja pesiytyvät sinne ja jättävät haisevia jätöksiään, huh sitä pahaa hajua. Sen sain pois kun käytin auton sisällä montakin kertaa otsonaattoria.

Annan mielelläni lisätietoja näistä asioista, kysele vaan vapaasti, jonkin verran kokemusta on.

Älä kilttis usko Lissua, hän on umpimaallikko näissä asioissa.

Laita pikapikaa lehtopöllön pönttö jotain 60 m päähän talostasi. Iso kuusi olisi hyvä, onko sellaista?

Ei ne läheskään ole aina kranttuja voivat pesiä vaikka tuuheiden oksien suojaa ei olisikaan. Nyt syksyllä ne valitsevat ensi vuoden pesäpönttönsä, minä kuulin ilahduttavasti tällä viikolla lajin huutelua pesäpönttöni lähellä. se on vaan 50 m päässä talostani. Kuulostaa lupaavalta. Se on pesinyt siellä ainakin kuuden vuoden ajan.

Ne kyllä poimii kaikki pihalla juoksentelevat hiiret/myyrät/rotat öiseen aikaan.

Kissanryökäleet tappaa kaikki pikkulinnut talviruokinnalta jotka vaan pystyvät kiinni saamaan.

Ja vielä sellainen vinkki että älä ikinä jätä mitään jyrsijöitälle kelpaavaa autoosi yön yli. Ne haistavat sen ja pesiytyvät sinne ja jättävät haisevia jätöksiään, huh sitä pahaa hajua. Sen sain pois kun käytin auton sisällä montakin kertaa otsonaattoria.

Annan mielelläni lisätietoja näistä asioista, kysele vaan vapaasti, jonkin verran kokemusta on.
Olen umpi maallikko kun kerron että pöllö tai kettu ei syö jyrsijöitä varastorakennuksista, aitoista, ihmisten läheisyydestä jne? 😁

Mä ymmärrän että inhoat kissoja koska nämä tappavat lintuja ja kilttimies on sinun kanssa ihan samaa mieltä kissoista.👍

Meillä oli maalla aina kissoja, sikäli en ole mikään umpi maallikko kissa-asioissa, enkä eläinasioissa ylipäätään.
Olen nähnyt miten älyttömän tehokas työkalu kissa on.
Etenkin ennen vanhaan ruoka oli pyhää, totta hiivatissa käytettiin kissaa tuhoeläinten torjunnassa. Mikään ei ole niin tehokas tuossa hommassa kuin kissa.

Hieno idea nuo pesät yms. ja kiva kun tarjoat Kilttikselle jeesiä.👍

Kissan voi pitää päivät sisällä jos siitä on apua?😬

Muistan että mummikin teki tätä koska mummi rakasti lintuja, oli aivan lumoavia punatulkkuja pakkasella. En muista koska viimeksi olisin nähnyt söpön pullean punatulkun! Mummilla oli joka ikkunalla syöttölauta!!❤ Js kissa katseli lintuja sisältä.

Olen umpi maallikko kun kerron että pöllö tai kettu ei syö jyrsijöitä varastorakennuksista, aitoista, ihmisten läheisyydestä jne?

Mä ymmärrän että inhoat kissoja koska nämä tappavat lintuja ja kilttimies on sinun kanssa ihan samaa mieltä kissoista.
Juu kyllä olet maallikko, koska kyllä ne pöllöt saalistavat aitoista ja pihoilta ja osaavat kyllä lentää varastorakennukseenkin saalistamaan jyrsijöitä jos vaan luukut on auki .

• Vau!
Reactions: Lispetti
Juu kyllä olet maallikko, koska kyllä ne pöllöt saalistavat aitoista ja pihoilta ja osaavat kyllä lentää varastorakennukseenkin saalistamaan jyrsijöitä jos vaan luukut on auki .
Kuka jättää navetan tai varaston ovet/luukut öisin auki?! Siellä on eläimiä ja ruokaa ja arvokkaita koneita jne jne.

AITAN OVET AUKI ÖISIN?😂

Kuka jättää navetan tai varaston ovet/luukut öisin auki?! Siellä on eläimiä ja ruokaa ja arvokkaita koneita jne jne.

AITAN OVET AUKI ÖISIN?
Fiksu maajussi 😏 Eläimet saa raitista ilmaa kun ikkunat/luukut on auki ja lämpiminä kesäöinä varsinkin on syytä siihen. Ja pöllöt tulee sisälle saalistamaan 🐀 🦉

Ei ovia tarvitse pitää auki.

Yhteistyössä