Joku hakemusten käsittely, pankin tiski, koodiapina yms. on vain moderni versio liukuhihnasta. Suorittavaa työtä, joka on vaivattomasti korvattavissa.
Aika monelle valinta saunan lämmittämisen ja hengen pelastamisen välillä on selvä. Oli sitten virastoaika tai ei. Toki täysin korvaamattomat työntekijät lääkärikunnassakin ovat harvinaisia, mutta sitäkin suuremman arvostuksen ansaitsevia. Että haista sinä vähättelijä paska.
Pk-yritysten joukkoa vähättelemättä sellainen yksittäinen yrittäjä, joka ei laita elämäänsä peliin, ei ole yhteiskunnallisesti merkittävä. Todelliset menestykset tulevat niiltä, joille koko työaika käsite on vieras.
Tarviiko lasten tehdä läksyjä? Kyllä, mutta niitä ei tarvitse olla paljon ja niiden täytyy olla merkityksellisiä. Läksyjen funktio on siinä että lapsi oppii itsenäisesti opiskelemaan. Taito on ratkaisevan tärkeä viimeistään yliopistossa sekä suuressa osassa tämän päivän työtehtävistä.
No mä voin haistaa paskaa ihan miten paljon vaan, mutta yksikään ihminen ei saa multa arvostusta ammatinsa perusteella.
Hyvä työntekijä, oli se duunari tai korkeasti koulutettu tai vaikka lääkäri, saa kyllä mun arvostuksen.
On harmillista, että kuvittet olevasi korvaamaton ja todellinen menestyjä, jolle työaikakäsite on vieras. Totuus on kuitenkin se, ettet sinä ole mitään ilman niitä, jotka tekevät sen perusduunin puolestasi. Joku hoitaa lapsesi, kun sinä olet töissä, joku tekee talosi, jossa sinä asut, joku vie roskasi, jotka sinä jätät jälkeesi jne. On vitun tyhmää aliarvioida duunareita ja kuvitella, että esim. lääkäri on jostain syystä merkittävämpi ja hyödyllisempi yhteiskunnalle. Ymmärrätkö, ettei täällä olisi yhtään lääkäriä, ellei joku hoitaisi niiden puolesta sitä kaikkea paskaduunia?
Sinä ja työsi olet huomattavasti vähämerkityksisempi, kuin moni muu. Mitä vittua sinäkin raukka tekisit, ellei joku sinua pätevämpi olisi rakentanut sinulle taloa. Paleltuisit kenties kuoliaaksi seuraavana talvena vaikka olisit kuinka tavoitettavissa ympäri vuorokauden.
Minusta on hienoa, jos joku on löytänyt kutsumusammattinsa ja nauttii työnsä tekemisestä ja saa siitä vielä kovaa liksaa. Mutta mä en kunnioita pätkääkään ihmisiä, jotka pitää itseään merkittävimpinä tai tärkeämpinä vain ammattinimikkeensä varjolla.
Mitä tulee läksyjen tekemiseen. Niin sitä minä kyllä kannatan. Kaikenlainen oppiminen on hyödyksi. On myös hyödyllistä oppia, että haluamiensa asioiden eteen tarvitsee tehdä jotain. Käsittääkseni en ole missään vaiheessa kertaakaan sanonut, ettäkö läksyissä olisi jotain vikaa.