ei ole kyllä todellinen pula työntekijöistä

• Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti
sh
Olen sairaanhoitaja ja soitin työpaikkaan, jossa tehdään kolmivuoro työtä.. osaston hoitaja hehkutti, miten mukava, kun joku soittaa hänelle ja kysyy töitä! Sanoi vielä että jatkuva pula työntekijöistä, etenkin sairaanhoitajista!
Sanoin et en voi tehä kuin aamua ja joskus iltaa + harvon viikonloppuja ja ihan vain lapsen hoitojärjestelyjen + perhesyiden takia!
Soiti pari päivää sitten ja kysyi olenko valmis lähtemään tekemään lisäksi välistä keikkaa (nykyiseltään työpaikalle 30km matkaa) vielä reilun 30km päähän! Sanoin että jonku harvan vuoron voin tehdä, mutta en mielellään, koska näin pienelle (11kk) lapselle tulee siinä tapauksessa ihan liian pitkät hoitopäivät (ja toiseksi palkka menee matkoihin).
Tänään soittelin ja kyselin, et miltä ne mun työmahdollisuudet näyttää (kun aikasemmin niin lupaili töitä), mut olipa emännällä vaihtunu ääni kellossa.. minulle ei ole kuulemma töitä, koska heillä on kolmivuoro työ enkä voi sitä tehdä.. etes keikkailu ei kuulemma onnistu!
OK.. haen jostain muualta töitä.. vaik kiven alta, mut mulle on sieltä enään turha soitella.. ei ole todellinen pula työntekijästä jos ammattilainen ei kelpaa..

tt
En ihmettele yhtään, ettei sulle ole töitä tarjolla. En mäkään ottaisi töihin ihmistä, joka itse määrittelee, että mitä haluaa tehdä ja milloin... Naurettavaa.

niin
se mikä eniten ärsyttää on se.. et ku eka kerran oltiin puhelimessa, oli niin ymmärtäväinen.. ja lupaili töitä, mut mikä sen kelkan nyt yhtäkkiä käänsi.... krrr
olisin tienny hakea jo aikasemmin muualtakin töitä, ku olisin tienny..

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
se mikä eniten ärsyttää on se.. et ku eka kerran oltiin puhelimessa, oli niin ymmärtäväinen.. ja lupaili töitä, mut mikä sen kelkan nyt yhtäkkiä käänsi.... krrr
olisin tienny hakea jo aikasemmin muualtakin töitä, ku olisin tienny..
Ai no sitten ymmärrän, että harmittaa, jos ehdoistasi huolimatta antoi ymmärtää, että töitä löytyisi.

höh
.. ja ammattilainen olis ollut töissä.. milloin.. tuskin milloinkaan? Aika vaikea on tehdä noita sopimuksia jos on jollain 3 vkoa saikkua ja sitä tekemään tarvitaan 3-4 hoitajaa kun kukaan ei voi tehdä oikein mitään vuoroa. Ehkä silloin mieluummin otetaan sellainen joka tekee kaikki vuorot? Sinuna kyselisin töitä paikoista joissa tehdään päivätyötä.

tuhlaajatytär
Outoa käytöstä oh:lta. Monesti sairaalassa puuttuu juuri arkiaamusta hoitajia.Keikkalaiset haluavat tehdä rahakkaampia viikonloppuja. Näin ne menettävät jääräpäisyydessään hyviä keikkalaisia ja vakituiset saavat tuntea sijaispuutteen nahoissaan. Suuntaa katse toiseen paikkaan!!!

joo
mut jos kerta sairaanhotiajia tarvivat.. niin miks ei sit kelpaa jos tekisin aamua ja iltaa....
en ole lapselle yöhoito paikkaa.. meillä maatila!
Isä menee ennen kuutta töihin ja minulla loppuisi vasta 7 työt..

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
eikö ole ilmeistä ettet sovi työhön kun et kerran "voi" tehdä 3-vuorotyötä? helpointa se ero lapselle varmaan yöaikaan on.
Minusta oli reilu pomo koska sanoi,, että kun työ on 3-vuorotyötä niin ei siihen sitten voi ottaa kun et voi tehdä sitä.

Äiskä
Oho,no heillä ei ole työntekijöistä puutetta sitten. Aamupäivisinhän monissa hoitoalan työpaikoissa kuitenkin on se kiireisin ja työntäyteisin aika,joten luulisi onnistuvan. Ja meillä ainakin vakkarit vaihtavat vuoroja myös,niin että jos sijainen voi tulla aamuvuoroon mutta ei iltaan niin sitten vakkari siirretään aamusta iltaan.

vieras
eikö ole ilmeistä ettet sovi työhön kun et kerran "voi" tehdä 3-vuorotyötä? helpointa se ero lapselle varmaan yöaikaan on.
Nyt on työntekijän markkinat......toiveita SAA ja TULEE esittää! Työvoimapula on kauhea ja silloin täytyy välillä räätälöidä työvuoroja

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja Äiskä:
Oho,no heillä ei ole työntekijöistä puutetta sitten. Aamupäivisinhän monissa hoitoalan työpaikoissa kuitenkin on se kiireisin ja työntäyteisin aika,joten luulisi onnistuvan. Ja meillä ainakin vakkarit vaihtavat vuoroja myös,niin että jos sijainen voi tulla aamuvuoroon mutta ei iltaan niin sitten vakkari siirretään aamusta iltaan.
näin minäkin olen ymmärtänyt.. ja kyseessä oli tk:n vuodeosasto..

sh
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mut jos kerta sairaanhotiajia tarvivat.. niin miks ei sit kelpaa jos tekisin aamua ja iltaa....
Ja kaikkien on joustettava (vakituisten ja muiden sijaisten) koska sinun elämäntilanteesi on tuo? Ei sinun ole kaiketi pakko mennä töihinkään vielä? Sama ongelma se on meilläkin, mies menee kuuteen töihin ja minulta loppuu yöt seiskalta. Lapsia on kaksi. Ja minulla on vakityö. Kyllä se kuormittaa aika hitosti jos ei sijaisetkaan voi tehdä öitä, nehän on sit kaikki meillä muilla ja meilläkin on elämässä kaikenlaista. Vakityötä on vaikeampi vaihtaa, mut sinä voit hakeutua päivätöihin sellaisiin paikkoihin joissa sitä tehdään.
Mites onnistuu illalla navettatyö jos olet iltavuorossa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt on työntekijän markkinat......toiveita SAA ja TULEE esittää! Työvoimapula on kauhea ja silloin täytyy välillä räätälöidä työvuoroja
niinpä.. ja kyl mul ainakin perheen ja etenkin lapsen etu menee työnantajan edun edelle!

höpö höpö
Jos menet töihin, hommaa se hoitopaikka. Niin se on tehtävä muidenkin, vaikka ei ole maatilaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Ja kaikkien on joustettava (vakituisten ja muiden sijaisten) koska sinun elämäntilanteesi on tuo? Ei sinun ole kaiketi pakko mennä töihinkään vielä? Sama ongelma se on meilläkin, mies menee kuuteen töihin ja minulta loppuu yöt seiskalta. Lapsia on kaksi. Ja minulla on vakityö. Kyllä se kuormittaa aika hitosti jos ei sijaisetkaan voi tehdä öitä, nehän on sit kaikki meillä muilla ja meilläkin on elämässä kaikenlaista. Vakityötä on vaikeampi vaihtaa, mut sinä voit hakeutua päivätöihin sellaisiin paikkoihin joissa sitä tehdään.
Mites onnistuu illalla navettatyö jos olet iltavuorossa?
lapsi on silloin hoidossa..
kuule monessako hoitoalan paikassa tehdään melkkää päivätyötä.. ei paljon muualla kuin tk:n vastaanotolla

ap
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Jos menet töihin, hommaa se hoitopaikka. Niin se on tehtävä muidenkin, vaikka ei ole maatilaa.
joo ja vie 11kk ikäinen päivällä eripaikkaan ja yöksi eripaikkaan hoitoon... ehkä en! Ennemmin olen vaik ilman työtä!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Voit tehdä vain aamua, ehkä joskus iltaa, ja mahdollisesti harvoin viikonloppuja tai sitten ei.

No, ei ihme jos eivät palkanneet sinua :/ , voi mennä työvuorojen kanssa säätäminen ihan liian vaikeaksi.
ok... mut silloin ei ole pula työntekijäistä... jos on oikeesti pula niin ku mainostavat, ni sillon yksi käsipari lisää on aina tarpeen.. oli ilta tai aamu!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuule monessako hoitoalan paikassa tehdään melkkää päivätyötä.. ei paljon muualla kuin tk:n vastaanotolla
Työterveysasemilla ainakin, ja yksityisillä lääkäriasemilla myös, osittain.
Ja meistä röntgenhoitsuista (sellaiseksi opiskelen) noin 50% tekee päivätyötä ja toinen 50% kolmivuorotyötä.
Eli vaihtoehtoja on, hoitoalallakin.

vieras
Meillä on nimenomaan pula iltavuorolaisista ja yövuorolaisista + niistä jotka tulee hälyytyksellä töihin, aamuvuoroa on kyllä kaikki halukkaita tekemään eli siihen on tulossa enemmän kuin voidaan työllistää

siinaa
Kyllä minä ainakin ymmärrän että miks ei sit sua palkannutkaan. Ottavat mielummin sellaisen joka pystyy tekemään 3-vuorotyötä. Kauheet järjestelyt olis muuten jos sinut oisivat ottaneet. Olisivat joutuneet ottamaa jonkun toisen niihin vuoroihin jotka ei sulle sovi jne..Helpompi kerralla palkata yksi vuoroihin kykyenevä työntekijä.

+00+
Joo, kyllä se vaan fakta on, että viikonloppuihin saa paremmin työntekijöitä kuin arkeen, koska viikonlopuista saa enemmän rahaa. (Joten ihmettelen miksi oh ei ottanut sinua noihin vuoroihin.)
Kyllä työntekijä voi tänä päivänä hoitoalalla (ainakin pääkaupunkiseudulla) määritellä vuoronsa mitä haluaa ja voi tehdä. Ja ilosta kiljuen otetaan vastaan.
Itsekin sain tehdä omalla työpaikallani lisätöitä niin paljon vaan kuin jaksoin.
Eli pulaa on ainakin kehä 3 sisäpuolella.

Yhteistyössä