Ei oikea raiskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukahtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukahtunut

Vieras
Satuin bongaamaan Yle areenasta tämän dokkarin "Ei oikea raiskaus?" Ei oikea raiskaus? | Tv | Areena | yle.fi Katsoiko joku muu?

Mitä mieltä?

Kosketti enemmän kuin yksikään toinen raiskauksia käsittelevä ohjelma. Oma tarinanin on erilainen mutta paljon samanlainen. Ainoa lohtu tässä on että tuo dokkarin tyttö ja minä ainakin tiedämme vaikka kukaan muu ei ymmärtäisi, muut syyttäisivät, hylkäisivät. Ainoa lohtu tässä on etttä joku muu tietää miltä se tuntuu, vuosien takainen häpeä muiden silmissä, olla syyllinen ja syyttää vain itseään.

Miten sä voit kertoa kellekään "raiskauksesta" joka ei ole yleisen asenteen mukaan oikea? Kukaan ei ymmärrä ja tukea on turha odottaa.

Entäpä kun tuollainen pääsee tapahtumaan parisuhteessa olevalle ja se kumppanikaan ei ymmärrä ja jättää sen takia? Miten sellaiseen voi suhtautua?

siis miten ei ole "oikea" raiskaus?

Kannattaa katsoa ohjelma.

Monella on uskomus että raiskaus on jonkun tietyn tyyppinen. Kuitenkin moni on kokenut pakottamista, suostuttelua ja painostusta seksiin jota ei olisi itse halunnut. Joku ei osaa eikä pysty/uskalla välttämättä edes sanoa ei vaikkei haluaisi seksiä.

Mä koen itsekin että ei mua ole "oikeasti" raiskattu. Se on helvetillistä itselle kun olisi parempi että olisi "oikeasti" raiskattu, olisi saanut ymmärrystä ja tukea eikä häpeä olisi ollut niin suuri.
Joudun elämään tämän kanssa lopun ikäni, syyllisyys ei katoa ja se mitä tapahtumista seurasi, katkeroittaa väkisin.

Nämä "ei oikeasti raiskatut" ovat hiljainen ryhmä joista ei edes tiedetä koska monikaan ei kehtaa edes puhua siitä koska kokee kaiken tapahtuneen omaksi viakseen. Silti jokainen kärsii tavalla tai toisella.

Ohjelma avasi omia silmiäni tajuamaan että on muitakin jotka kokevat samoin kuin minä.

terveisiä exälle, joka olet munaton luuseri kun et edes vaivautunut kysymään enempää vaikka asia selvästi vaivasi, aloit kohdella minua kuin huoraa, petit itse minua ja vielä ylpeilit sillä, hylkäsit minut ja luultavimmin kerroit minun "pettäneen" ja olleen siinä(kin) suhteessa kaikinpuolin huono ja joka kerroit vuosien päästä, eron jälkeen viimeisimmässä puhelussamme kun kysyin sinulta asiaa suoraan, että joo, pidit "sitä" pettämisenä.... sen jälkeen ei ole sinulle ollut asiaa ja minun silmissäni olet kutistunut pelkäksi kärpäsen paskaksi maailmankaikkeudessa, toivottavasti joskus joudut asian eteen ja katsomaan itse peiliin!

mua on raiskattu edellisessä parisuhteessa, siis se mun exä raiskas mua. sillon en myöntäny sitä että se oikeasti oli raiskaamista, mut jälkeenpäin sen tajuan. siihen aikaan olin niin murskattu henkisesti ettei sitä edes tajunnu mitä toinen tekee

Katsoin tuon joskus talvella. Älyttömän surullinen tarina, ja tuskin mitenkään harvinainen. Asenne tuntuu monilla olevan, että humalainen, jopa sammunut teinityttö/nainen on vapaata riistaa ja kaikkien käytettävissä.