Ei niin tavallisia kuukautisoireita

• Viestiketjun aloittaja rivera
  • Ensimmäinen viesti
rivera
Kyselinkin jo tuolla toisessa osiossa tätä mutta se katosi sinne, niin laitampa tännekin.

Onko kellään tällaisia ei niin tavallisia kuukautisoireita?
Mulla on noiden "tavallisten" selkäsärkyjen ja alavatsa kipujen lisäksi
todella paljon ilmavaivoja, ilma kiertää vatsassa ja se koskee tosi kovin, helpottaa kun saa paukun tulemaan. Ja sitä on kuukautisten aikaan siis ihan koko ajan, tavallisesti ei mitään ilmavaivoja. Paukut ei haise, onneksi! :whistle:
Myös ennen kakalla käyntiä vatsaan koskee niin että meinaa lähteä jalat alta. Helpottaa heti tyhjennyksen jälkeen.

Ja toinen vaiva on kipeät häpyhuulet. Tuntuu kuin niissä olisi jokin verenpurkautuma, painetta ja räjähtäisivät kohta. Niin kipeet, että on vaikea kävellä ja istua. Särkylääkkeetkään ei meinaa auttaa.

Tosi nolot vaivat ja en ole kehannu missään lääkärissäkään käydä valittaan että huulet räjähtää ja pierettää... :ashamed:

Heippa, mulla on vähän samantapaista. On kyllä ollut aina, ennen lapsen saantiakin. Ilmavaivoja ei mielestäni ole, mutta muuten kauheita vatsanväänteitä ja ripulointia. Luulen, että kohdun supistelu aiheuttaa suolen ärtymisen tai jotain?? Ennen kuukautisia jo alkaa tuo ripulointi... Ja sitten kun samaan aikaan on kuukautiskipuja+ noita suolenväänteitä ja #&%?$!*, niin on aika tuskallista!! Häpyhuulet on minullakin kipeät, ei nyt sietämättömän kipeät, mutta sellainen hassu paineen ja turvotuksen tunne niissä on, varsinkin seistessä.

rivera
Mä olen tosiaan miettinyt että mistä nuo voisi johtua; elimellistä, hormonaalista vai mitä...

Mulla alkoi vasta toisen lapsen jälkeen.

Lisäks vuodon määrä vaihtelee paljon, välillä vain vähän ja ihan semmoista jo tummunutta verta ja välillä tulee kun niagaran putouksesta. Kipuja on kummissakin tapauksissa. \|O ottaa päähän...

Yhteistyössä