Ei musta ole edes siivoojaksi. Perkele mitä hommaa!!!

16.07.2011
228
0
16
Ensimmäinen päivä rappusiivousta takana. Työnantaja sanoi, että vauhti on moninkertaistettava, jotta pystyy siivoamaan yhden talon tunnissa. Mä näen jo nyt, että mä en millään pääse semmoiseen rytmiin. Voi jumalauta :( Olen kokenut tän joskus ennenkin. Kolme kuukautta tätä hommaa edessä, ellen saa potkuja sitä ennen.

Yleensä nopeus kasvaa tottumuksen myötä.
Se nyt on valitettava tosiasia, että vetkutella ei oikein millään alalla saa. : /

Okei, jos et pärjää edes rappusiivouksessa (joka taitaa olla kaikkein yksinkertaisinta siivoustyötä), niin paree varmaan lähteä koulun penkille istumaan ja opiskelemaan ammattia, joka ei ole niin aikataulutettua.

Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;27246169:
Ensimmäisessä työpaikassa ne katsoi jotain tilastojaan, että mun kädet ei toimi tarpeeksi nopeasti jossain yhdessä hommassa. Otin sen aivan helvetin raskaasti.

ei kaikista ole tuollaisiin töihin. ehkä olet kömpelö ja sulle sopisi joku työ jossa ei tarvitse olla niin tehokas, eli joku enemmän toimistomainen työ.

Kokeiile jotain muuta siivoushommaa ku rappusiivousta, meinaan se on oikeesti tosi rasittavaa. Jos työssä on muutakin siivoushommaa kuin nuo raput niin kyl sitä sit jaksaa.

Luultavasti siivoat huolellisemmin kuin on edellytys. Siitä vain kasvatat nopeutta tinkimällä työn laadusta. Se tuntuu kyllä pahalta, mutta jos aikaa on varattu sen verran, että kunnolla ei vaan ehdi siivota, niin ei se ole sun ongelma. Ja tokihan se homma vähän nopeutuu kun oot vähän aikaa sitä tehnyt.

[QUOTE="vieras";27246183]Okei, jos et pärjää edes rappusiivouksessa (joka taitaa olla kaikkein yksinkertaisinta siivoustyötä), niin paree varmaan lähteä koulun penkille istumaan ja opiskelemaan ammattia, joka ei ole niin aikataulutettua.[/QUOTE]

Rappujen siivous on rasittavaa hommaa. Mielummin sitä siivoaa toimistoja, luokkahuoneita ja vaikka niitä vessoja. Oletko ikinä ollut siivoojana?

no noilla nykyaikaisilla siivousfirmojen aikatauluilla,ei ammattisiivoojatkaan pysy aikataulussa.Tai jos pysyvät niin työ on tehty huonolaatuisesti. Eli jos Haluat Jatkaa työssä niin sun on alettava hutiloimaan..Jättää nurkat pyyhkimättä ja sitä rataaa. Usko pois,sussa ei vikaa...vaan työn aikataulutuksessa.

voi hitsi. juu ei kai sitä pysty moninkertaistaa vauhtia jos oot nyt jo tehnyt niin nopeasti kuin pystyt. paskamaista.

mutta hei, se on tätä nykyaikaa. ennen elämä oli helppoa ja kiireetöntä.

[QUOTE="vieras";27246183]Okei, jos et pärjää edes rappusiivouksessa (joka taitaa olla kaikkein yksinkertaisinta siivoustyötä), niin paree varmaan lähteä koulun penkille istumaan ja opiskelemaan ammattia, joka ei ole niin aikataulutettua.[/QUOTE]

Rappusiivous ei ole sieltä yksinkertaisemmasta päästä. Raahaat ensin kamat ylös ja lähet sieltä sit etenee rappunen kerralla alas muistaen samalla ergonomian, oikean siivousjärjestyksen + pidät huolta siitä että laskeudut alas oikealla tavalla ettet pääse kierimään kerralla koko kerrosta alas. Se ei ole sieltä yksinkertaisemmasta päästä ja se on raskasta.

Mä en käsitä, miten pystyy kaksi rappua, saunan, pesutilan ja pukuhuoneet siivoamaan tunnissa. Ja ei se mun jälkikään niin hyvää ollut, koska mä en näe kovin hyvin (ei saa näköä laseilla korjattua kovin hyväksi), tekniikkakin on huono.

Koulun penkki kuulostaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;27246245:
Mä en käsitä, miten pystyy kaksi rappua, saunan, pesutilan ja pukuhuoneet siivoamaan tunnissa. Ja ei se mun jälkikään niin hyvää ollut, koska mä en näe kovin hyvin (ei saa näköä laseilla korjattua kovin hyväksi) , tekniikka huono.

Koulun penkki kuullostaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta.

Tunnissa toi kaikki?! Pesulan ja kaksi esim. viisikerroksista rappua saa hyvin siivottua tunnissa, mutta jos saunan aikoo OIKEASTI PESTÄ niin siihen menee parhaimmillakin välineillä 30-40min.

Oot ilmeisesti jollain isolla firmalla? Niitä nyt harvoin vittuakaan kiinnostaa pystyykö sitä työtä tekemään vai ei, ikävä kyllä. Sen takia moni siivooja "pesee" saunan vaihtamalla vaan roskikset ja vähän pyyhkäsemällä pukuhuoneen lattiaa ja raputkin nuohotaan yhdellä paskamopilla, vaikka sykyisin viisikerroksiseen rappuun menee vähintään 3 moppia.

Toki tekemällä oppii itelleen nopeimman tekniikan ja työtahdin, ei sitä päivässä tai parissa voi sanoa ootko soveltuva siihen hommaan, ajan kanssa oppiii myös tuntemaan kohteensa niin, että mitä osoita voi vähän kevyemmin ottaa, ja mitkä vaatii panostusta. Mut ei se kyllä sitä korjaa että kohta varmaan vaaditaan jo 20 talon aluetta siivottavaksi tunnissa... :/

Tsemppiä!

Kokemusta on myös mulla tuosta työstä. Lisäksi olen siivonnut kauppakeskusta: liukuportaita, liikkeitä ym. Ihan järkyttävää hommaa! Juosten piti mennä paikasta toiseen, fyysiesti hirveän raskasta, aikataulu tolkuttoman tiukka. Jatkuvasti tuli valitusta siivouksen tasosta, että esim.liikkeiden lattiat ei ollut tarpeeksi puhtaat. Mulla olis pitänyt olla koko työaika jonku yhden vaateliikkeen lattiaan, että sen ois saanu puhtaaksi! Siis niin paskaa työtä, kun kuvitella voi. Noh, nyt on loppututkinto yliopistosta, joten toivottavasti en enää joudu työkseni siivoamaan...

Jos menet, ap, omalla autolla niin pidä huoli että saat kilometrikorvauksen. On näitäkin ollut kun firma on kusettanut työntekijöitä jättämällä kilometrikorvaukset maksamatta.

Olin joskus kesähessuna siivoomassa rappusia, mun mielestä se oli tavallaan ihan mukavaa hommaa. Aivot narikkaan ja menoks. Pomon kanssa tehtiin alkuun, sitten aloin yksin menemään taloja läpi. Jotkut 3-4 kerroksiset talot missei ollut hissiä, oli pahimmat.. Ja tietysti olin alueella missä oli paljon spurguja, saunat oli usein melko.... Saastasia.

Mutta nopiaan sen tahdin oppi, kyllähän tuntiin saa siivottua rapun/raput/aulan/saunat jne ja siirtymään seuraavaan. Ehkei vaan ole sinun hommasi ?

Tää on jo ihan sairasta. Eilen siivosin yksin ja meni 30 minuuttia yliajalle. Työnantaja vaati merkkaamaan 40 min. vähemmän työaikaa listaan. Lainvastaista, mutta merkkasin. Tänään meni vähemmän aikaa sen hullun piiskaamisen takia, joten piti merkata todellinen työaika, eli hävisin sen takia taas palkassa, joka on muutenkin minimi. Itkin eilen melkein tunnin putkeen kotiin tullessa. Neljä kertaa olen meinannut horjahtaa selkä edellä rappuset alas.

Kai kuulut liittoon? Ihan kaikkea ei ole pakko hyväksyä! Työt on tietysti tehtävä, mutta älä tuollaseen nyt suostu, että merkkaat tunteja liian vähän / et saa palkkaa tunneistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;27246245:
Mä en käsitä, miten pystyy kaksi rappua, saunan, pesutilan ja pukuhuoneet siivoamaan tunnissa. Ja ei se mun jälkikään niin hyvää ollut, koska mä en näe kovin hyvin (ei saa näköä laseilla korjattua kovin hyväksi), tekniikkakin on huono.

Kokeile seuraavalla kerralla lähteä ylhäältä alaspäin...

Jokainen on hidas alussa ja kaikki työt ovat rankkoja ennen kuin niihin tottuu. Kyllä sinäkin löydät sen oman tekniikkasi siivota viikon kuluessa.

Sitä tuossa aloin miettimään että minkä siivous on kaikkein raskainta?
Itselleni tulee mieleen hotellit ja laivat. Molemmissa paikoissa asiakkaat ovat enempi vähempi örvelökännissä ja sottaavat kaikki paikat kunnolla. Kuitenkin huoneet pitää saada puhtaaksi ennen kuin seuraavat asiakkaat saapuvat.

Näinhän se nykypäivänä menee, mahdollisimman nopeasti ja paljon rappuja ja muuta päivän aikana, jotta saadaan mahdollisimman paljon voittoa sinne viivan alle. Ei mitään väliä työn jäljellä tai työntekijän hyvinvoinnilla. Kyllähän ne raput saa siivottua nopeasti, jos vedät samalla paskasella rätillä ylhäältä alas ja ravistat ulos mennessä ja jatkat seuraavaan rappuun. Siistiä tulee.
Meidän taloyhtiössä on sellainen harvinaisuus kuin talonmies ja se käyttää aikaa rappujen ja kaiken muun siivoamiseen ja sen kyllä huomaa.
Mullekin tuli kerran sanomaan lehtienjakaja, että teidän rappukäyvät on aina niin siitit ja raikkaat ja ei tartte mennä kuin tien toiselle puolelle, kaupungin vuokrakämppiä, niin jälki on aivan hirveää.

[QUOTE="anne";27263639]Pakkohan sun on siivoojan hommia tehdä jos et ole opiskellut.[/QUOTE]

On mulla pari tutkintoa takana, otin vaan tämän vastaan, koska isäni kuoli hiljattain. Olin hänen omaishoitajansa. Näillä seuduilla on vähänlaisesti töitä tarjolla. Työnantajat pyörittävät pelkkiä harjoittelijoita.

Yhteistyössä