Ei mun laihduttamisesta tule mitään

  • Viestiketjun aloittaja toivotonta(ko?)
  • Ensimmäinen viesti
toivotonta(ko?)
Päätin sitten laihduttaa, tai ainakin yrittää, mutta ei tästä kyllä mitään tule.

Kaikki herkut pois, ja päivässä syödään korkeintaan neljä terveellistä ateriaa (aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala), näinhän se pitää tietämäni mukaan terveellisesti tehdä.

Mutta kun ei onnistu. Jo tänään, heti toisena päivänä menin syömään suklaalevyn, kun koko ajan vaan olo tuntuu nälkäiseltä ja päätä särkee.

Miten mä pääsen ikinä alkua pidemmälle, kun päässä pyörii koko ajan "mulla on nälkä, mulla on nälkä" ja koko ajan vaan tuijottaa kelloa ja miettii milloin voi syödä seuraavan kerran.

Ja inhottavinta on se, että vaikka syökin, niin tietää, että vielä sen syömisen jälkeenkin on nälkä.
 
"vieras"
No auttaako nälkään suklaa? Sulla ei ole oikeasti nälkä, toi johtuu siis jostakin muusta.
Sun pitäisi lopettaa kokonaan kaikenlaisten sokerien syöminen, ja myös vehnäjauhon syöminen, täysjyväjauho eli graham on sallittua.
Kokeile niin uskot, ahmimishimo loppuu kun tekee noin.
 
"vieras"
Sulla puuttuu lounaan ja päivällisen välistä välipala! 5 ateriaa päivässä on se suositeltu. Ja itse ainakin tarvitsen kunnon ruokaohjeet, omalla säätämisellä takuulla syön liian vähän tai liian tyhmiä valintoja ja kärsin nälästä, Jutan dieetti on ihan mahtava!
 
-42kg
Mulla auttoi se, kun aloin juomaan enemmän vettä. Laitoin jääkaappiinkin pari lasia vettä sitruunalohkon kera. oka kerta kun teki mieli jotain naposteltavaa ja jääkaapin oven avasin, niin siellä se oli, vesilasi. Hörppäsin tai join koko lasillisen.

Toinen mikä auttoi, oli se, kun otin itsestäni bikinit yllä valokuvan ja laitoin jääkaapin oveen. Meni ruokahalu myös muulta perheeltä :p
 
Sä ehkä syöt liian vähän, jos joudut olemaan nälissäsi. Mitä jos koittaisit esimerkiksi pitää kiloklubin ruokapäiväkirjaa, näkisit paljonko energiaa oikeasti tulee ja saatko esimerkiksi riittävästi rasvaa ja proteiinia, jotka pitää nälkää poissa?

Jos on nälkä, älä ota suklaata vaan vaikka pikapuuro, omena, leipä tai jotain.

Voi myös olla, että sulla on nälän säätely jotenkin sekaisin, etkä erota nälkää ja mielitekoa. Tai vatsa on tottunut niin suuriin annoksiin, että se tuntuu tyhjältä.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28942622]Sulla puuttuu lounaan ja päivällisen välistä välipala! 5 ateriaa päivässä on se suositeltu. Ja itse ainakin tarvitsen kunnon ruokaohjeet, omalla säätämisellä takuulla syön liian vähän tai liian tyhmiä valintoja ja kärsin nälästä, Jutan dieetti on ihan mahtava![/QUOTE]

Kuka Jutta ja mikä dieetti ?

Ohjeet olis varmaan ihan paikallaan, mutta mihinkään karppaukseen tai muuhun "tee-syömisistäsi-mahdollisimman-hankalia" -dieettiin en aio ryhtyä.
 
"Minna"
Olen 3kk aikana tiputtanut 8kg. Ainoa muutos minkä olen tehnyt on ollut se että olen päättänyt että mun täytyy syödä "tavallista" ruokaa ensin, sitten saan jälkkäriksi jotain hyvää, esim suklaapatukan puolikkaan. Toisen puolikkaan saan syödä joko samana päivänä toisen aterian jälkeen tai sitten seuraavana päivänä.

Ja ei sitä suklaata ole pakko ostaa isoina levyinä, varsinkin jos tietää että se on pakko syödä kokonaan. Eli joko ostat pieniä herkkuja tai et ollenkaan. :)
 
Sä ehkä syöt liian vähän, jos joudut olemaan nälissäsi. Mitä jos koittaisit esimerkiksi pitää kiloklubin ruokapäiväkirjaa, näkisit paljonko energiaa oikeasti tulee ja saatko esimerkiksi riittävästi rasvaa ja proteiinia, jotka pitää nälkää poissa?

Jos on nälkä, älä ota suklaata vaan vaikka pikapuuro, omena, leipä tai jotain.

Voi myös olla, että sulla on nälän säätely jotenkin sekaisin, etkä erota nälkää ja mielitekoa. Tai vatsa on tottunut niin suuriin annoksiin, että se tuntuu tyhjältä.
Tuo nälkä-kylläisyys keskuksen toiminta menee helposti sekaisin, jos syö sillon kun ei ole nälkä tai jättää syömättä kun on nälkä.

Laihduttamisesta ei tule mitään, jos syö määrällisesti liian vähän ja on sitten nälissään. Proteiinia ja kasviksia reilusti ja hyviä hiilihydraatteja ( täysjyvätuotteet). Marjat rahkan kanssa on hyvä välipala.
 
Älä heti luovuta, tee pieniä muutoksia.
Vähennä pikku hiljaa makeaa, syö hedelmiä, marjoja, salaattia ja vihanneksia enemmän.
Pienennä ruokalautasta, juo vettä enemmän, lisää arkiliikuntaa.
 
kfkfkf
Laihduttaessa ei kuulu olla nälkä. Syötkö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa?
Kun ruoka on terveellistä, niin se pitää nälän pitkään poissa. Syömisen jälkeen ei kuulu jäädä nälkä. Kerrotko esimerkin tällaisesta ruoasta jonka jälkeen jää nälkä?

2-4h ateriavälit, muista se.. Max 4h, eli välipaloja :)
 
Wernissa
Miten olisi bloggaaminen? Minä perustin blogin, kun lähdin tähän viimeisimpään painonhallintaprojektiini. Kirjoittaminen vie ajatukset syömisestä ja siinä tulee ajateltua syitä ja seurauksia samalla. Mua ainakin hillitsee se, että blogiini "täytyy" kirjata kaikki repsahdukset ja toisaalta siellä saa vapaasti mäkättää, jos homma hannaa vastaan. Parempi äksyillä blogissa kuin käydä koko ajan jääkaapilla.
 
"laihduttaja"
Älä alota liian isolla harppauksella vaan vähennä vähitellen. Paljon kasviksia joka välissä. Jos tulee mieliteko syödä jotain ota porkkana tai omena tai juo kahvia tai teetä. Anna lupa itsellesi myös pieneen herkkuun per päivä. Itse syön yhden pienen keksin iltapäiväkahvin kanssa. Kerran viikossa herkkupäivä, joka tarkoittaa yhtä suklaapatukkaa. Totaalikielto johtaa vaan suurentuneeseen mielitekoon. Kannattaa myös liikkua paljon. Silloin voi syödä enempi. Suosittelen myös tota kiloklubia.
 
"rypäle"
Hei ap!
Mulla oli reilu vuosi sitten melkein samanlainen tilanne kuin sulla nyt. Olin laihdutuspäätökseni tehnyt ja nälkä oli KOKO ajan. Teki mieli herkkuja, mikä vaan ikinä olisi makeeta tai suolasta tai rasvasta. Olo oli tukala, en ajatellut mitään muuta kuin syömistä. Tapanani oli syödä pussi-pari karkkia päivässä, perunalastuja, ranskalaisia, suklaata, makeita kahvikeksejä (Jaffa, Domino)... Ihan älytöntä näin jälkeenpäin ajateltuna. Koko ajan piti olla mussuttamassa jotain. Pakotin itseni olla syömättä herkkuja yhden kuukauden ajan. Läheiseni olivat varpaillaan, koska kiukuttelin ja huusin, huomasin, että oli varmaan jonkinlainen sokeririippuvuus kehittynyt.
No tämän kuukauden kun sinnittelin niin helpotti. Opettelin syömään kasviksia (ennen eivät olleet juurikaan maistuneet, paitsi tomaatti ja kurkku) ja lautasmallit menivät uusiksi. Aluksi jäi muka nälkä, mutta hetken kun opettelin syönnin jälkeen olemaan "aloillani" ja kuuntelemaan itseäni, niin olinkin sopivasti kylläinen, mutta en ähky. Välipalat otin myös käyttöön, banaania, omenaa, leipäpala ja VETTÄ.
Liikuntaa lisäsin huomattavasti ja olo parani, n. 10 kuukauden kuluttua vaaka näytti 22kg vähemmän. Olo oli huikea! Ja on edelleen, vielä pitäisi jatkaa pudotusta, mutta samalla opettelen myös painonhallintaa, ettei nousisi takaisin lähtölukemiin.
Salilla en ole käynyt koskaan. Lenkkikaveria ei ole. Tukijoukkoja ei juurikaan, päinvastoin, herkun tuputtajia kyllä riittää. En uskonut itsestäni reilu vuosi sitten, että nyt olen tässä kunnossa, mutta tämän hetkinen olo on kyllä tasan tarkkaan jokaisen hikipisaran ja kyyneleen arvoinen. Kyllä sitä voimaa ja tahtoa löytyy, kun vain sinnikkäästi jatkat. Vala uskoa itseesi.
 

Yhteistyössä