Ei mitään sukupuolineutraalia....

• Viestiketjun aloittaja eva
  • Ensimmäinen viesti
eva
opetusta eikä muutakaan hömppää tarvii alkaa kouluissa vääntämään.

Meidän perhe ei lähde tuohon vääntöön mukaan,
kotona opetetaan mikä on luonnollista ja normaalia ja miten asiat on luotu ja tarkoitettu.

kotona ja kotona
eli kaikki mitä kotona tapahtuu on luonnollista ja normaalia. Tarkoittaako tämä nyt siis kaikkea mitä tapahtuu SINUN kodissasi vai MINUN kodissani?

Minun kodissani äiti tienaa enemmän kuin isä ja luo uraa. Äiti on rakentanut talon, osaa vaihtaa autonrenkaat ja nikkaroi ja remppaa. Isä siivoaa ja tiskaa. Äiti ei osaa laittaa ruokaa koska ei koe sen olevan naisen velvollisuus. Minulle tämä on ihan normaalia ja tervettä. Lapseni oppivat nämä roolimallit ja pidän huolen että tyttäreni osaa käyttää myös runkonaulaita, sirkkeliä ja pistosahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kotona ja kotona:
eli kaikki mitä kotona tapahtuu on luonnollista ja normaalia. Tarkoittaako tämä nyt siis kaikkea mitä tapahtuu SINUN kodissasi vai MINUN kodissani?

Minun kodissani äiti tienaa enemmän kuin isä ja luo uraa. Äiti on rakentanut talon, osaa vaihtaa autonrenkaat ja nikkaroi ja remppaa. Isä siivoaa ja tiskaa. Äiti ei osaa laittaa ruokaa koska ei koe sen olevan naisen velvollisuus. Minulle tämä on ihan normaalia ja tervettä. Lapseni oppivat nämä roolimallit ja pidän huolen että tyttäreni osaa käyttää myös runkonaulaita, sirkkeliä ja pistosahaa.
Siis et osaa laittaa ruokaa siksi, koska se ei ole naisen velvollisuus? :D Mikä syy!

sama
Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:

Siis et osaa laittaa ruokaa siksi, koska se ole naisen velvollisuus? :D Mikä syy!
niin no, en pidä ruoanlaitosta, joten en katso olevani NAISENA velvollinen opettelemaan sitä taitoa vain siksi että se on ikiakaisesti ollut aikaisemmin naisen kontolla. Jos katsoit tuota listaa niin huomannet että minulla on monella muulla tavalla erittäin paljon vastuuta perheen hyvinvoinnista.

Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:

Siis et osaa laittaa ruokaa siksi, koska se ei ole naisen velvollisuus? :D Mikä syy!
Aivan. :D Aidosti sukupuolineutraalia olisi olla kokkaamatta ihan vaan siksi, että se ei kiinnosta tai ei vain halua. Se, että ei halua asettua tiettyyn sukupuolirooliin, ei automaattisesti tarkoita sitä, että pitää osata käyttää runkonaulainta, sirkkeliä ja pistosahaa. Onhan vähän ikävää, jos nämä asiat opetetaan tyttärelle piittaamatta siitä, onko hän itse niitä kiinnostunut käyttämään. Mielestäni se ei ole tervettä ja normaalia vaan pakkomielteistä.

Non compos mentis
Sukupuolisokea, sukupuolineutraali, sukupuolisidonnainen...

Sukupuolineutraali on sitä, että on ihan sama, mikä henkilön sukupuoli on. -Sokea olisi olla huomioimatta sukupuolta alkuunkaan, aivan kuin sellaisia ei olisi edes olemassa.

Esim. jos ajatellaan vessoja, olisi -neutraalissa vessassa ehkä unisex-merkintä, -sokeassa vain teksti WC ja -sidonnaisessa N ja M erillään. Vaihtoehtoisesti pidemmälle viety -neutraali voisi ehkä tarjota N ja M -veskit, mutta myös yhden vessan intersex/transsukupuolisille ihmisille.

Yhteistyössä