ei mitään oireita rv 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Osaako joku rauhoitella kun olen alkanut epäillä koko raskautta vaikka tosiaan pian ollaan puolivälissä, nyt rv 18. Ultrassa 12+0 kaikki oli hyvin ja sydänäänet neuvolassa kuultu muutaman kerran, mutta kun... Voin ihan hyvin, tavallisesti ja normaalisti, olen voinut koko ajan. Paino noussut ehkä 2 kg (en koskaan punnitse itseäni joten jouduin ekalla neuvolakerralla suoraan sanoen arvaamaan sen lähtöpainon...), vatsaa ei ole. Ts maha ei ainakaan vielä muuttunut ollenkaan. Liikkeitä ei tunnu (ei kai vielä ""tarviiskaan"" kun kyseessä siis esikoinen, sitä vaan toivoo kaikkea).
Olen kauheasti alkanut kaivata outoja mielihaluja tai selkäsärkyä tai mitä vain - anteeksi kaikki jotka mielellään luopuisi epämiellyttävistä oireistaan!! Tuntuu vaan hullulta kun pitäisi elää raskautensa hehkeintä aikaa mutta jos en olisi sattunut testiä tekemään en tähän mennessä olisi voinut mistään päätellä edes olevani raskaana!
Välillä pelkään vauvan kuolleen kohtuun tms...
Onko muilla ollut tällaista? Seuraava neuvola vasta 9.6., edellinen oli 26.4. että vähän pitkä väli pohtia kun on huolestunut luonne... KIITOS jo etukäteen jos joku jaksaa kommentoida.

Kaikki on sinulla ja pikkuisella varmasti hyvin. Kuulut tosiaan niihin onnekkaisiin, jotka eivät joudu kärsimään alkuraskauden vaivoista. Ja voihan niitä oireita tulla myöhemminkin raskaudessa, sulla nyt vaan on oireeton alkuraskaus, mutta voit myös säästyä täysin esim. pahoinvoinnilta. Loppuraskaudessa voi sitten tulla enemmän niitä selkäkipuja, ummetusta ym. kivaa ;). Nauti nyt vaan olostasi ja sisälläsi kasvavasta pikku ihmeestä :)! Onnea odotukseen!

Mulla oli oikeastaan koko raskaus täysin oireeton. Aluksi oli vähän väsymystä, mutta siinä kaikki. Osalla ei tosiaan tule mitään vaivoja, nauti raskaudestasi täysin siemauksin. Kohta jo sinullakin alkaa vauvan liikkeet tuntumaan (itselläni alkoi vasta rv 22) niin vauvan vointia helpompi itse seurata.

sama täällä!
Alussa oli pientä öllötystä, mutta ei mitään legendaarisia aamupahoinvointeja, hassuja mielitekoja, väsymystä, rintojen kipuilua tai tunteenpurkauksia. Ainoa mistä nyt tietää olevansa raskaana on pikkuruinen massu ja siellä vilkkaasti melttoava vauveli. Ja sekin alkoi noin viikko sitten. Nyt rv 22+5.

Samanlaiset ajatukset oli minullakin alussa kun ei oikein mitään oireiluja ollut, mitä mukamas piti olla. Klassikko sanonta, mutta olemme kaikki yksilöllisiä :) Nauti siitä ettei oireita ole. Aurinkoa!

Kiitos, heti helpottaa oloa kun on kohtalotovereita! Tosin tässä tapauksessa moisella tittelillä turhan negatiivinen sävy kun kai tää tosiaan on aika onnekaskin olotila. Odottelen nyt innolla sitä rakenneultraa/liikkeiden tuntemista, kai se on uskottava et kaikki ok...

Kiitos, heti helpottaa oloa kun on kohtalotovereita! Tosin tässä tapauksessa moisella tittelillä turhan negatiivinen sävy kun kai tää tosiaan on aika onnekaskin olotila. Odottelen nyt innolla sitä rakenneultraa/liikkeiden tuntemista, kai se on uskottava et kaikki ok...

Mulla kanssa sama tunne että hermostuttaa välillä kun ei ole oikeastaan mitään "oireita" lukuunottamatta väsymystä ja rintojen tuikkailua välillä sekä mahan kurluttamista kun ruoka ja ilma siellä liikkuvat. Minäkin odotan kovasti että tuntisin liikkeet, tosin en tiedä näin esikoista odottavana miltä niiden tässä vaiheessa edes pitäisi tuntua.......
Neuvolassa terkkari sanoi että kohta pitää vissiin hommata rautatabletit jos hemoglobiini menee alle 110 kun nyt viime mittauksessa oli 118, mun ns normi hemoglobiiniarvo on reilusti päälle 125, parhaimmillaan jopa 160. Ennen raskautta kävin verenluovutuksessa suhteellisen säännöllisesti kun veriryhmäni ei ole ihan yleisimpiä (AB+).

Pitää kait nauttia tästä "oireettomuudesta" ja luottaa että pikkuisella on kaikki hyvin, ei tässä itse kait muuta voi tehdä. Rakenneultra 30.7.2012, viimeeksi np ultrassa pääsin katsomaan 4D kuvaa joka oli kuin olisi valokuvaa katsonut kohdun sisäpuolelta. Toivottavasti julkiselta puolelta olisi mahdollisuus saada ultratutkimus dvd:llä kotiin mukaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä