Ei mene tasan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkihuolet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arkihuolet

Vieras
Kaverin mies sai kenkää eilen ja mun mies sai samalta työnantajalta tuplapalkan joulubonuksena (ansioitunut työntekijä). Molemmat tiedot julkisia. Kaverin miehellä vielä terveys reistaa, tuskin saa töitäkään helpolla. On viimeisen 6kk aikana ollut yhteensä 2kk sairaslomalla. Ja kun on ollut alle vuoden tuossa työpaikassa (aloitti maaliskuussa) niin ei saa mitään isoa bonusta potkujen kanssa, eli jää ansiosidonnaisen varaan, vaimo kotona kahden pienimmän kanssa kotihoidontuella, eikä vakipaikkaa odottamassa.

Miten mä kehtaan tavata kaveria saati viedä heille joululahjat (kavereitten esikoinen on meidän kummipoika)! Tulee fiilis että mä tuun leveilemään rahoilla vaikka noi lahjat on ostettu jo ennen kun tiedot tuli. Tekisi mieli jotenkin auttaa ja tukea tota perhettä, mutta kehtaako sitä? Kehtaako sitä edes kysyä, että mitä kuuluu, miten menee, pärjäävätkö? Mä olen ollu ihan shokissa tosta uutisesta ja sitten tuli häpeä miehen näyttäessä palkkanauhansa.

Hitto mä vihaan tota miehen työnantajaa!

Eihän se teidän vika ole. Tottakai voit kysyä miten jaksaa ja olla ystävä vaikka miehesi ei potkuja saanutkaan mukana.
Ei ne kaverin miestä joulubonuksen takia potkinut pihalle.

Olet ystävä kuten ennenkin.

Ei nyt varmaan kannta heti olla apua tyrkkäämässä. Kysy kuulumisia siinä missä ennenkin, älä säälittele. Irtisanominen on usein iso kriisi mutta voi olla olemattakin. Itselläni tulee tunne, että suotta päässäsi suurentelet nyt asioista. Vie lahjat ja ole ystävä.

Yhteistyössä