Ei löydetty murtumaa?!

iltatähtien äippä

Aktiivinen jäsen
06.06.2004
1 563
0
36
Mulla on murtuma olkapäällä tän tapaturmani (mistä oon tännekin kirjoittanu) jäleltä eikä ne nähny sitä ensiavun kuvissa vaikka röntgenlääkäri sen heti näki ja nyt mä oon kitunu täällä kotona 3 vkoa ja ihmetelly miks käsi ei liiku / parane kunnolla, epäilly jo vikaa omien korvien välissä.Olen niin TURHAUTUNU kun olis niin paljon tekemistä mihin pitäs pystyä tuolla pihalla :headwall: :headwall: :o :o |O
Missä on hoidon laatu ?? Miks on muka niin kallista ....tms kun ne kuvat kumminki on otettu?! Miks kaikesta pitää jaksaa VALITTAA ja vaatia niin kauheesti että saa kunnon tutkimusta että sitte vois saada asianmukaista hoitoa.Eikö sen nyt luulis tulevan kalliimmaks kun pitää olla kauan pois töistä ja sitten jälkeenpäin leikellä ja korjailla? |O krääh ja en oo tätä tosiaan halunnu MIKSMULLE?
Kiitos kun kuuntelitte :heart:

Reilu vuos sit kun mursin selkärangastani nikaman, ensiavussa otettiin tietty heti kuvat ja tutkittiin. Lääkäri sanoi ettei siel oo onneks mitää murtumaa. Voit olla ja elää ihan normaalisti!
No minuu vaa koskee, koskee ja koskee, ja liikkuminen aika ikävän tuntuista.

Menin sit seuraaval viikol omalääkärille terveyskeskukseen. Se katto kuvia ja kysyi viel parilt muultkii lääkärilt (toinen oli tk:n rtglääkäri ) että näkevätkö samaa. Kaikki näkivät et murtumahan se siellä oli.
Sain kunnon kipulääkkeet ja tukivyöpakon seuraavaks 2 kuukaudeks ja ehdoton ja täydellinen nostamis- ja kantamis kielto!! ees maitopurkkii ei saanu kaupast kotii kantaa.

No eipä mitää, 2 viikon pääst liukastuin pihalla. En kaatunu mut silleen ikävästi liikahin kuitekii. Järkky selkä kipu.
Lääkäriin ja uuet kuvat. Lääkäri totes et murtumakohta oli pikkusen isompi kuin aiemmin. 2,5kk pakko pitää kokoajan tukivyötä.

Jos sillo oisin vaan kärvistelly kivuissa ja syöny buranaa (ensiavus ei muuten lääkkeitäkään kotiin annettu, 400mg buranal ois pitäny selvitä ) niin oisinkohan normaaleilla touhuilla saanu selkäni poikki asti |O :kieh:

Tuttua juttua. Multa murtui käsi. Eka lääkäri ei nähnyt murtumaa. Sanoi, että se on vaan vähän tärähtänyt. Kolmisen viikkoa meni ja vähän tärähtänyt käsi oli edelleen helvetin kipeä ja turvoksissa. Toinen lääkäri onneksi näki murtuman.

Itselläni murtui eräänä liukkaana talviviikonloppuna ranne, päivystyksen nuoren lääkärin (kandin?) mielestä pelkkä lasta ja side riittää, ei kipsiä. Otin alkuviikosta yhteyttä terveyskeskuksemme omalääkäriin ja pyysin häntä tarkistamaan kuvat & hoidon. Onneksi pyysin, ranne kipsattiin kipsilastalla ja lähti hyvin parantumaan.

Kun vihdoin olin menossa lääkintävahtimestarin luo... en ehtinyt sanoa muuta kuin että ranne on murtunut, hän vastasi sinullahan on tuo lasta laitettu ihan väärin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselläni murtui eräänä liukkaana talviviikonloppuna ranne, päivystyksen nuoren lääkärin (kandin?) mielestä pelkkä lasta ja side riittää, ei kipsiä. Otin alkuviikosta yhteyttä terveyskeskuksemme omalääkäriin ja pyysin häntä tarkistamaan kuvat & hoidon. Onneksi pyysin, ranne kipsattiin kipsilastalla ja lähti hyvin parantumaan.

Kun vihdoin olin menossa lääkintävahtimestarin luo... en ehtinyt sanoa muuta kuin että ranne on murtunut, hän vastasi sinullahan on tuo lasta laitettu ihan väärin :(

... lisäyksenä vielä, myös tämä juniori lääkäri näki murtuman, mutta totesi näitä hoidettavan nykyään lastalla ja siteellä, että ottaa pattiin vieläkin :(

Hei!

Murtumat eivät valitettavasti näy aina kuvissa. Joskus kuvat "huonolaatuiset" tai tarvitaan tarkempia kuvantamismenetelmiä jotta murtuma nähdään.

Nikamurtumassa voi olla käynyt niinkin että murtuma ollut ensin niin pieni, ettei sitä kuvissa erotettavissa ja jatkossa murtuma pahentunut (esim tehnyt "kiellettyjä" liikkeitä tms mitä ei olisi ollut lupa tehdä jos murtuma olisi näkynyt), jolloin se myös kuvissa näkynyt.

Ei ole harvinaista se ettei murtumaa heti nähdä, edes rtg lääkäri, vaan niin kuin jo kirjoitinkin, tarvitaan lisätutkimuksia. Ja niitähän tehdään vasta 2-3 vko kuluttua jos vaivat eivät ole lähteneet parantumaan. Kallista on teettää myös turhia ct tai mri kuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Pitäsköhän munkin mennä uudelleen lääkäriin vaik mun nilkasta sanottiin ettei oo murtunut kun kaaduin helmikuussa mutta kummasti on edelleen kipee :kieh:

Pikkuveljellä kävi aikoinaan niin, että murtuma oli loppujen lopuksi jossain nilkan kehräsluun (?) kohdalla, päivystyksessä murtumaa ei havaittu, mutta yksityisellä lääkärillä (ortopedi) kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Pitäsköhän munkin mennä uudelleen lääkäriin vaik mun nilkasta sanottiin ettei oo murtunut kun kaaduin helmikuussa mutta kummasti on edelleen kipee :kieh:

Pikkuveljellä kävi aikoinaan niin, että murtuma oli loppujen lopuksi jossain nilkan kehräsluun (?) kohdalla, päivystyksessä murtumaa ei havaittu, mutta yksityisellä lääkärillä (ortopedi) kyllä.

Lisäyksenä... samat röngenkuvat olivat käytössä sekä päivystyksessä että yksityisellä.

joop samat kuvat mullakin lisää otettiin ja ultralla katsottiin sitte vielä varmistukseks.. eipä tää tästä nyt mikskään muuttunu kokonaisuutena, mutta olishan sitä jotenkin osannu asennoitua alusta asti ja silleen....huoh...kiitos kohtalotovereille ...piristäkää vielä jotenkin kiitos kun nyt vaan niin masentaa ja väsyttää tämä ainainen kipu :(

Yhteistyössä