Samaa ihmettelen... Mutta monet mukelot juovat kolajuomia, energiajuomia ja kahvia tai teetä päivittäin. Siis jotain näistä. Ja voi että meillä neiti on "katkera" kun me ei anneta juoda teetä tai energiajuomia, "kun kaikki kaveritkin saa!" ....Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Kuka antaa lapselleen pullollisen Cokista JOKA PÄIVÄ???![]()
Tuskin kukaan. Kun eihän tuo mikään uusi tieto ole, ettei se ole kovinkaan hyväksi lapsille.Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Kuka antaa lapselleen pullollisen Cokista JOKA PÄIVÄ???![]()
Eihä ne välttämättä hälle itselleen kaikki ollu tarkotettu.Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:Mä katselin ihmeissäni pari päivää sitten kaupassa, kun yksi poika (luulisin olevan 3-4 luokalla) osti neljä energiajuomaaPojalla ei ollut muita ostoksia. Poika oli mua ennen kassalla eikä myyjä kommentoinut mitenkään pojan ostokseen. Mulla on harmaa mielikuva,että jossain kaupassa niitä ei myytäis lapsille....voin olla väärässäkin.
Eli olet riippuvainen kofeiinista.Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:kahvia meillä saa juoda,mutta 2kupillista (2dl9 päivässä aamulla ja iltapäivällä lapet on jo 14,13,8ja7 to nuorin ei aina halua kahvia.
mä oon sanut kahvia jo ihan pienestä ja pää tulee kipeäksi jos ei saa edes aamukahvia
kai tiesit, että tuo iso kahvikupillinen voi sisältää 100mg kofeiinia ja jo 50mg riittää riippuvuuteen...? omia lapsiani en aio kyllä koukuttaa kofeiiniin noin aikaisin...Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:kahvia meillä saa juoda,mutta 2kupillista (2dl9 päivässä aamulla ja iltapäivällä lapet on jo 14,13,8ja7 to nuorin ei aina halua kahvia.
mä oon sanut kahvia jo ihan pienestä ja pää tulee kipeäksi jos ei saa edes aamukahvia
Juuri oli 45 minuuttia ohjelmassa tästä juttua ja siellä sanottiin, ettei kaupalla ole mahdollisuutta kieltää myymästä, sillä suomessa ei ole sen suhteen rajoitusta.Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:Mä katselin ihmeissäni pari päivää sitten kaupassa, kun yksi poika (luulisin olevan 3-4 luokalla) osti neljä energiajuomaaPojalla ei ollut muita ostoksia. Poika oli mua ennen kassalla eikä myyjä kommentoinut mitenkään pojan ostokseen. Mulla on harmaa mielikuva,että jossain kaupassa niitä ei myytäis lapsille....voin olla väärässäkin.
Vanhemmat ei varmastikkaan tiedä jos koululaiset juovat energiajuomia omilla kauppareissuillaan. Vaikka vanhemmat kieltäisivätkin juonnin niin varmasti moni kuitenkin juo niitä salaa :/
Tuota mä ihmettelen, siis kun siinä sanottiin ettei kauppa voi kieltää. Kun täällä eräässä kaupassa ei kaikki myyjät myy alle 13-vuotiaille. Mun mielestä siinä saisi ja pitäisi olla ikärajat.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Juuri oli 45 minuuttia ohjelmassa tästä juttua ja siellä sanottiin, ettei kaupalla ole mahdollisuutta kieltää myymästä, sillä suomessa ei ole sen suhteen rajoitusta.Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:Mä katselin ihmeissäni pari päivää sitten kaupassa, kun yksi poika (luulisin olevan 3-4 luokalla) osti neljä energiajuomaaPojalla ei ollut muita ostoksia. Poika oli mua ennen kassalla eikä myyjä kommentoinut mitenkään pojan ostokseen. Mulla on harmaa mielikuva,että jossain kaupassa niitä ei myytäis lapsille....voin olla väärässäkin.
Vanhemmat ei varmastikkaan tiedä jos koululaiset juovat energiajuomia omilla kauppareissuillaan. Vaikka vanhemmat kieltäisivätkin juonnin niin varmasti moni kuitenkin juo niitä salaa :/
Niin. Aika harvalla tuonikäisellä on mitään henkilöllisyyspapereita.Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:Miten sen iänkin voi todistaa et on "jo" 13 -vuotias?
Kaupallinen yhteistyö: Storytel