Ei kyllä kannata ostaa asuntoa joka vasta rakenteilla tai suunnitteilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manna

Vieras
Ei kyllä kannata ostaa asuntoa joka vasta rakenteilla tai suunnitteilla.
Rakennusliikkeet on niin konkurssin partaalla, että ei ole varma ostaako tyhjää.

En uskaltaisi itse ostaa. Taidan suunnata ostoni valmiisiin rakennuksiin, joissa on jo asuttu jonkin aikaa.

Juuri kaverilleni kävi niin että rakennusliike meni konkurssiin ja olivat maksaneet ennakoa, ei oltukaan taloa rakennettu aikataulussa, vaikka rahat oli peritty. Eivät saaneet mitään konkurssi pesältä. Nyt ovat mummin ja papan nurkissa, ilman kotia ja rahoja.
Kyllä jo olemassa oleva asunto olis ollut turvallisempi valita. Mutta nyt on heidän turha katua ja itkeä. Kovaa on.

http://www.taloussanomat.fi/rakentaminen/2009/12/03/siina-meni-asunto--ja-rahat/200924813/12

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Huoh, tuo tosiaan tarkoittaa sitä että kaikki menettää rahansa.

Kyllä mun kaveri mentti. Kun konkurssiin meni rakennuttaja niin jäi vain keskeneräiset 25 % aloitetut rakennukset ja puoli hintaa oli jo peritty.
No, onneksi eivät sentään ehtineet ottaa lainaa ja maksaa sitäkin rakennuttajalle.

Oon lohduttanut kaveria, että vaikka ovat asunnottomia ja rahattomia, niin ovat ainakin velattomia. : (

Tuollainen otsikko koskettaa kun itse tuntee jonkun jolle kävi niin.
Mielummin ottaa varman päälle ja ostaa asunnon joka hyväkuntoinen ja jonka pääsee heti näkemään ja johon pääsee heti asumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Näitä oli Hesassa jo kesällä :(

Mitä oli Hesassa kesällä?
Näitä juttuja vai näitä ihmisiä? Vai noita konkurssiin menneitä?

Vaikka uudistuotantoa käynnistetään, ennemmin ostaisin valmiin asunnon kuin pahimmillaan tyhjää....

Yhteistyössä