Ei kohta jaksa enää, tarvitsisin pari kuukautta lomaa

  • Viestiketjun aloittaja väysynytäiti
  • Ensimmäinen viesti
väsynytäiti
Onko ammattivalittaja kehittynyt ja tullut takaisin? Meinaan kun mikään neuvo ei kelpaa. Pyykkinarut liian ylhäällä, voi pyhä Sylvi
Sulta taisi mennä ohi jotain. Sanoinhan, että olen saanut täältä ihan hyvän vinkin. Miksi sinulle sen sijaan ei kelpaa asialliset perustelut? Minulla on syyni, miksi haluan hoitaa pyykit itse. Mies muuten hoitaa myös omansa.

Kylläpä on taas palstalaiset saaneet suurta riemua yhden väsyneen äidin lisämollaamisella. Onneksi joukossa on ollut muutama asiallinenkin vastaus, eikä pelkkää 'Olet tyhjästä valittaja, kun ei juuri minun neuvoni kelpaa'-tyylisiä kommentteja.
 
vierailija mikäseoli
Kukaan lapsi ei voi olla niin riippuvainen harrastuksesta että masentuu tms. jos joutuu jättää tauolle.

Täältä löytyy 12v ja 8-v lapset ei varsinaisesti harrasta mitään. Mutta käyvät luistelemassa, pulkkamäessä, hiihtämässä, koirien kanssa ulkoilemassa. leikkimässä hippaa, piilosta ties mitä.

Itse kadvoin maalla, hoidin eläimiä. autoin lasten hoidossa vanhempia ja maanviljelystöissä. :-D

Olin vielä koulukiusattu ja pienestä asti tein töitä. enpä masentunut.
 
onneksimätiedän
Jos teillä on tosiaa niin likaista, ettei lapset kehtaa tuoda kavereita kylään, niin heidän sosiaaliset suhteet kärsivät huomattavasti. He syrjäytyvät. Siinä on kuule kova riski huumeisiin ryhtymiselle. Kannattaisi vähän miettiä haluaako lapsistaan narkomaaneja.
 
vierailija
Ehkä luin huonosti, mutta montako lapsia siis on ja minkä ikäisiä? Miten mies suhtautuu siihen, että olet ahdistunut tilanteesta ja kiireen tunteesta? Eikö hän siis halua osallistua kotitöihin, vaikka olet tehnyt selväksi, että olet aivan uupunut? Kuulostaa todella hurjalta, jos toinen oikeasti vain katsoo päältä, kun toinen raataa äärirajoilla.
 
vierailija
Tiedän kyllä, millaista elämä on autottomassa yksinhuoltajaperheessä. Aika usein siinäkin vanhempi on väsynyt ja lasten mahdollisuudet tehdä eri asioita ovat paljon rajallisemmat kuin ydinperheessä joko taloudellisista tai ajankäytöllisistä syistä.

Siksipä juuri haluan tarjota lapsilleni sellaisia asioita, jotka ovat mahdollisia ydinperheessä. Yksinhuoltajaperheessä tai autottomana tällainen ei onnistuisi.

Yksinhuoltajaperheessä tällainen ei onnistuisi?! Miksi muka ei onnistuisi?

Itse olen kahden lapsen totaaliyksinhuoltaja, lapset mulla siis 24/7, koska isä ei pidä lapsia juuri koskaan ja isovanhempia ei ole elossa. Hoidan siis YKSIN päivittäin päiväkotiin, kouluun ja harrastuksiin kuskaamiset, vanhempainvartit, ruuanlaitot, pyykit, talon, auton, siis koko talouden kaiken tuon kuskaamisen lisäksi ja oman työni. Toki lapset, kouluikäinen enemmän osaa/saa/joutuu tekemään kotitöitä ja nauttivatkin niistä. Itse olen tyytyväinen ja onnellinen enkä koe elämääni yhtään raskaaksi. Päinvastoin!

Näin yksinhuoltajana en todellakaan ymmärrä asennettasi tai sitten taustalla on jokin mielenterveysongelma esim. masennus, joka vaatii hoitoa. Ei kuulosta normaalilta, että ydinperheen äiti ei jaksa normaalia lapsiperheen arkea!
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
vierailija
Yksinhuoltajaperheessä tällainen ei onnistuisi?! Miksi muka ei onnistuisi?

Itse olen kahden lapsen totaaliyksinhuoltaja, lapset mulla siis 24/7, koska isä ei pidä lapsia juuri koskaan ja isovanhempia ei ole elossa. Hoidan siis YKSIN päivittäin päiväkotiin, kouluun ja harrastuksiin kuskaamiset, vanhempainvartit, ruuanlaitot, pyykit, talon, auton, siis koko talouden kaiken tuon kuskaamisen lisäksi ja oman työni. Toki lapset, kouluikäinen enemmän osaa/saa/joutuu tekemään kotitöitä ja nauttivatkin niistä. Itse olen tyytyväinen ja onnellinen enkä koe elämääni yhtään raskaaksi. Päinvastoin!

Näin yksinhuoltajana en todellakaan ymmärrä asennettasi tai sitten taustalla on jokin mielenterveysongelma esim. masennus, joka vaatii hoitoa. Ei kuulosta normaalilta, että ydinperheen äiti ei jaksa normaalia lapsiperheen arkea!
Kyllä yksinhuoltajan perheen äidillä/isällä onnistuu yleensä paremmin arjen pyörittäminen kuin ap:n kaltaisilla ydinperheen äidillä, jolla on aina se marttyyritunne, etteivät jaksa, kun mies ei hoida mitään ja yksin joutuu kaiken tekemään.

Ap, sinä kirjoitat, että joudut joka toinen viikko hoitamaan kaikki, et kuitenkaan joka viikko. Sinulla on perheesi taloudessa myös mies ja miehen apua ja miehen tulot. Ymmärrätkö kuinka etuoikeutettu olet ja sinun elämäsi kuulostaa ihan normaalilta lapsiperheen äidin elämältä.

Meitä yksinhuoltajaperheitä on todella paljon, joissa on useampikin kilpaharrastusta harrastava lapsi ja hoidamme tuon kaiken pyörityksen yksin. Joten kuulostaa kyllä tosiaan siltä, että olet itse avun tarpeessa. Kyllä noilla resursseilla pitäisi normaalisti jaksaa.
 
väsynytäiti
Yksinhuoltajaperheessä tällainen ei onnistuisi?! Miksi muka ei onnistuisi?

Itse olen kahden lapsen totaaliyksinhuoltaja, lapset mulla siis 24/7, koska isä ei pidä lapsia juuri koskaan ja isovanhempia ei ole elossa. Hoidan siis YKSIN päivittäin päiväkotiin, kouluun ja harrastuksiin kuskaamiset, vanhempainvartit, ruuanlaitot, pyykit, talon, auton, siis koko talouden kaiken tuon kuskaamisen lisäksi ja oman työni. Toki lapset, kouluikäinen enemmän osaa/saa/joutuu tekemään kotitöitä ja nauttivatkin niistä. Itse olen tyytyväinen ja onnellinen enkä koe elämääni yhtään raskaaksi. Päinvastoin!

Näin yksinhuoltajana en todellakaan ymmärrä asennettasi tai sitten taustalla on jokin mielenterveysongelma esim. masennus, joka vaatii hoitoa. Ei kuulosta normaalilta, että ydinperheen äiti ei jaksa normaalia lapsiperheen arkea!
Rauhoitu vähän. Ei tämä ole mikään kilpailu, kuka jaksaa eniten tai yksinhuoltaja vs. ydinperhe. Pystyt varmaan pyörittämään omaa arkeasi, mutta tätä meidän arkea ei pysty yksinään pyörittämään siitä yksinkertaisesta syystä, ettei yksi ihminen voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa. Lasten harrastukset menevät pahasti päällekäin ja kaikki mahdolliset kimppakyyditykset on jo käytössä.

Mielenterveysongelmia minulla ei ole todettu, mutta koen tämän silti raskaaksi. Hienoa, että sinulla ei ole yhtään raskasta. Olet onnellisessa asemassa.
 
vierailija
Rauhoitu vähän. Ei tämä ole mikään kilpailu, kuka jaksaa eniten tai yksinhuoltaja vs. ydinperhe. Pystyt varmaan pyörittämään omaa arkeasi, mutta tätä meidän arkea ei pysty yksinään pyörittämään siitä yksinkertaisesta syystä, ettei yksi ihminen voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa. Lasten harrastukset menevät pahasti päällekäin ja kaikki mahdolliset kimppakyyditykset on jo käytössä.

Mielenterveysongelmia minulla ei ole todettu, mutta koen tämän silti raskaaksi. Hienoa, että sinulla ei ole yhtään raskasta. Olet onnellisessa asemassa.
Aloituksessasi kirjoitat, että "minulle kaatuu jotka toinen viikko kaikki ja joka toiselle viikolle myös iso osa lapsiin liittyvistä jutuista." Ja sitten jossain välissä kuitenkin kirjoitti, että on kimppakyytejä sovittuna ja silti kuitenkin pitää olla kahdessa paikassa samaan aikaan. Jokin tässä jutussasi ei täsmää.

Ja lisäksi et ollenkaan ymmärrä, ettei kyseessä ole mikään kilpailuasetelma yh vs. ydinperhe, vaan tarkoituksena oli saada sinut ymmärtämään, ettei kyseessä ole mikään ainutlaatuinen tilanne. Kyllä tuollaisen setin pystyy yh:kin pyörittämään. Saat jotenkin tilanteesi kuulostamaan niin erityiseltä. Eikä kukaan täällä voi auttaa / neuvoa, kun kaikki pitää tehdä kuitenkin juuri niin kuin tähänkin asti.
 
vierailija
Ehkä luin huonosti, mutta montako lapsia siis on ja minkä ikäisiä? Miten mies suhtautuu siihen, että olet ahdistunut tilanteesta ja kiireen tunteesta? Eikö hän siis halua osallistua kotitöihin, vaikka olet tehnyt selväksi, että olet aivan uupunut? Kuulostaa todella hurjalta, jos toinen oikeasti vain katsoo päältä, kun toinen raataa äärirajoilla.
Olisi kiva kuulla vastaus näihin kysymyksiin.
 
vierailija
Hyvin tulee selväksi teksteistä, ettei niitä lapsia kannata tehdä/saada enempää kuin pystyy hoitamaan ajallisesti ja taloudellisesti.
Ja miehiin ei voi missään tilanteessa luottaa. Pitää äitinä muistaa, että tavalla tai toisella hankitut lapsi/lapset jäävät yleensä enimmäkseen äidin harteille. Ja tämä kysymys kannattaa, pohtia etukäteen; pystyykö olemaan yksinhuoltaja taloudellisesti sekä onko sos. tukiverkkoa ja jos ei ole miten sen ns oman ajan tulee järjestämään.
 

Yhteistyössä