Ei kivaa kun oma lapsi uhkaa soittaa lastensuojeluun:(

  • Viestiketjun aloittaja vieraanakin
  • Ensimmäinen viesti
vieraanakin
Syyt, äiti huutaa ja välillä läppäsee kun muuten ei totella. Poika erityislapsi , jonka kanssa ollut todella haastavaa aina. Ja minun pitäisi jaksaa kuunnella ja katsella riehuntaa ja haistattelua jne. Kovaa en läppäise vaan lähinnä annan kevyen "litsarin" kun ei muuten usko. Ja ei tää minustakaan kivaa tai mukavaa ole:( Apua ollaan saatu, on lääkitys. jne jne. SiltiKIN mn hermot vaan ei aina jaksa päivästä toiseen tätä samaa.... Ja nyt sitten poika keksi vielä tämänkin...
 
Lyönti se on pienikin läpsäys... ...hyvä se on että poika edes tietää senkin olevan väärin.

Ei muuta ko johki juttelemaan ja aukomaan solmuja uudestaan ja uudestaan jollei muu auta, en epäile etteikö erityislapsen kanssa olis vaikeeta mutta on oltava muitakin keinoja.
 
"aloittaja"
No ei ne listarit olekaan varmasti kenestäkään kivoja! Ei minustakaan. TUlkaa itse asumaan ja elämään meidän pojan kanssa niin sitten vasta tiedättä mitä tää on ja mistä puhun....
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25233718]No ei ne listarit olekaan varmasti kenestäkään kivoja! Ei minustakaan. TUlkaa itse asumaan ja elämään meidän pojan kanssa niin sitten vasta tiedättä mitä tää on ja mistä puhun....[/QUOTE]

Kannattaisiko ihan oikeasti hakea apua? Uskon, että litsarit ovat poikasi mielestä vielä vähemmän mukavia kuin sinun mielestäsi.
 
[QUOTE="aloittaja";25233718]No ei ne listarit olekaan varmasti kenestäkään kivoja! Ei minustakaan. TUlkaa itse asumaan ja elämään meidän pojan kanssa niin sitten vasta tiedättä mitä tää on ja mistä puhun....[/QUOTE]

Ethän nyt oikeasti ole sitä mieltä et poika ansaitsee ne litsarit!!??
Sä rikot lakia..
Sä lyöt sun lasta...

Soita itse sinne sossuun ja kysy mitä mieltä he ovat sun tavastas ratkoa teijän perheen ongelmia..

Huh huh...
 
Ja oikeastiko uskoo sen jälkeen kun sä lyöt? Hah, taitaa olla niin että sulla palaa hermo ja annat litsarin siksi?

Ihan oikeesti, toivottavasti soittaakin jos meinaat tolla linjalla jatkaa :(

Pitäiskö teidän hakea jotain lisäapuja?
 
"hmm"
JOKA KURITTA KASVAA KUNNIATTA KUOLEE.

minusta et tee mitään väärää. aivan oikein että lapsella on jonkunlainen kuri..... kyllähän noita palstamammojen lapsia tuolla kaupoissa ja kaupungilla näkee... ei minkäänlaista kunnioitusta mitään kohtaa ja sit voivotellaan kun on niin vaikeaa eikä lapsi millään tottele
 
"aloittaja"
Ei hän niitä ansaitse! Ei tietenkään! Rikon lakia... rikon rikon, voi tsiisus. Tässä maassa ei saa kohta edes lastaanpäin katsoa pahasti kun sekin on kohta rikos... Tää nyt oli kärjistettynä mutta tuli varmaan pointti selväksi. Sanokaa te viisaammat mitä TE tekisitte itse jos joutuisitte kieltämään 10v. sen satakertaa pvä. Kuuntelemaan solvauksia välillä jne. Ja kaikkihan selviäisi AINA keskustelulla niinkö??
 
[QUOTE="hmm";25233778]JOKA KURITTA KASVAA KUNNIATTA KUOLEE.

minusta et tee mitään väärää. aivan oikein että lapsella on jonkunlainen kuri..... kyllähän noita palstamammojen lapsia tuolla kaupoissa ja kaupungilla näkee... ei minkäänlaista kunnioitusta mitään kohtaa ja sit voivotellaan kun on niin vaikeaa eikä lapsi millään tottele[/QUOTE]
Läpsijä-äideillähän on näitä lapsia, jotka ei mitään tottele...ap:n lapsikin riehuu ja haistattelee vaikka on litsareita annettu = ei ole ollut läpsimisistä apua = vetääkö seuraavaksi nyrkillä kenties?
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25233792]Ei hän niitä ansaitse! Ei tietenkään! Rikon lakia... rikon rikon, voi tsiisus. Tässä maassa ei saa kohta edes lastaanpäin katsoa pahasti kun sekin on kohta rikos... Tää nyt oli kärjistettynä mutta tuli varmaan pointti selväksi. Sanokaa te viisaammat mitä TE tekisitte itse jos joutuisitte kieltämään 10v. sen satakertaa pvä. Kuuntelemaan solvauksia välillä jne. Ja kaikkihan selviäisi AINA keskustelulla niinkö??[/QUOTE]

:O Hae apua, ihan totta! On muitakin vaihtoehtoja kuin keskustelu tai litsari. Mitä sitten kun se litsari ei enää "riitä"? Tai poika kasvaa isommaksi ja alkaa antamaan samalla mitalla takaisin, koska tuohan on ihan opittava juttu.
 
[QUOTE="vieras";25233800]:O Hae apua, ihan totta! On muitakin vaihtoehtoja kuin keskustelu tai litsari. Mitä sitten kun se litsari ei enää "riitä"? Tai poika kasvaa isommaksi ja alkaa antamaan samalla mitalla takaisin, koska tuohan on ihan opittava juttu.[/QUOTE]
Eihän se nytkään enää riitä - lapsi tekee tuhmuuksia sata kertaa päivässä, vaikka häntä on läimäisty.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25233848:
Miten 10-vuotias osaa uhkailla äitiä lastensuojelulla? Ei meillä ainakaan pian 10-vuotias tiedä, että sitä voisi pitää jonain uhkauksena...
kyllä koulussa sun muualla kuulee kaikenlaista, valitettavasti.ja 10-vuotiaskin osaa käyttää nettiä
 
[QUOTE="vieras";25233866]kyllä koulussa sun muualla kuulee kaikenlaista, valitettavasti.ja 10-vuotiaskin osaa käyttää nettiä[/QUOTE]

Koulussa ja netissä se on meidänkin lapsi :whistle:

Lähinnä sitä mietin, että miten tuon ikäiselle lastensuojelu on jo sanana ilmeisesti identifioitunut joksikin rangaistukseksi. Siitä huolimatta, että sanassa on suojelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25233883:
Koulussa ja netissä se on meidänkin lapsi :whistle:

Lähinnä sitä mietin, että miten tuon ikäiselle lastensuojelu on jo sanana ilmeisesti identifioitunut joksikin rangaistukseksi. Siitä huolimatta, että sanassa on suojelu.
Jos on jutellut asiasta kaverille, kaveri kertonut kotona, ja kaverin vanhemmat sanoneet että tuollainen on väärin ja siitä voi kertoa lastensuojeluun...ei sen kummallisemmasta välttämättä ole kyse. Ehkei lapsi "uhkaile" lastensuojelulla kostaakseen äidilleen, vaan saadakseen paremmat olot itselleen.
 
"äityli"
lapset on kyllä hyvin tietoisia oikeuksistaa ja ainakin mun mielestä suurin osa kaipaisi kyllä tietoa myös heidän velvolisuuksistaan!
Ymmärrän ap.n huolen ja ihan oikeasti olen sitä mieltä (joo joo lakia rikon minäkin) että joskus lapsi pitää pysäyttää ja jos ei sanallisesti onnistu niin on pakko ottaa kiinni (tai vaikka läpsäistä) . 10v erityislapsen kanssa hasteita varmaan riittää joka päivälle ja kaikki erinomaiset neuvot tältäkin palstalta, jotka toimivat ns tavallisten lasten kanssa, voi teidän tapauksessa pistää "romukoppaan"!
Kannattaisiko ap.n itse ottaa yhteyttä koulun henkilökuntaan tmv viranomaiseen ja olla tavallaan etukäteen liikkeellä (lapsi voi käyttää asiaa myös äidin "pallotteluun" ja tällä tavoin äiti saa etulyöntiaseman, eikä lapsi voi asialla uhkailla)
... en puolustele lasten pahoinpitelyä...se on ihan eri asia!
 

Yhteistyössä