Ei kiinnosta lapsenlapselapset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei se mee niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei se mee niin

Vieras
Että mua ottaa päähän. *murinaa*
Ei voida tulla edes kaksi kertaa vuodessa synttäreille. Kun heille tulee sillon vieraita... on se niin hel***in tärkeetä keskitä niitä kyläilijöitä.
Muutenkin lasten isomummu ja -pappa tekee ohareita, viimeksi kun piti tavata ja heidän olisi jo pitänyt olla paikalla, niin piti soittaa perään ja ilmoittivat sitten että heille on tulossa illalla vieraita, ei päästä tulemaan. Ei voinu edes ilmoittaa asiasta!

Yritän olla että en välitä, mutta välitän kuitenkin. :(

Järjestä heille omat kestitykset kun kerran menee päällekäin.
Täytyy nyt vaan ymmärtää että isoisovanhemmille ne ystävät on hyvin tärkeitä, kuitenkin vielä samaa ikäluokkaa.

Enemmän mä loukkaantuisin jos isovanhemmat tekee oharit.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Järjestä heille omat kestitykset kun kerran menee päällekäin.
Täytyy nyt vaan ymmärtää että isoisovanhemmille ne ystävät on hyvin tärkeitä, kuitenkin vielä samaa ikäluokkaa.

Enemmän mä loukkaantuisin jos isovanhemmat tekee oharit.

Mutta ei kai ne menot voi aina mennä päällekkäin... vai voiko?

Siis myönnän että en pidä itsekkään yhteyttä heihin, muuta kun synttärikutsuin, mutta luulisi sen kaksi kertaa vuodessa voivan tulla kylään. Mutta heille on PALJON tärkeänpää ne paremman suvunpuoliskon muksut. Heille kyllä riittää aikaa, eikä heillä ole ikinä sovittu mitään kun sielläpäin juhlitaan.

Niin, olen viimeksi jutellut mummuni kanssa vuosi sitten kun peruuttivat edelliset synttärit ja nekin vasta silloin kun heidän olisi jo pitänyt meillä olla.

Joo, meidän äiti on kanssa "kiireinen" ja asuu 10km päässä. Bussi menisi oven edestä suoraan meille, arvaa tuleeko ikinä käymään?? "Mulla on tänään jumppa, huomenna tulee nuohooja, ylihuomenna on taloyhtiön kokous...", tekosyitä riittää! :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kannattaa olla vuosi tai pari ottamatta mitään yhteyttä, ehkä he silloin havahtuvat itse ottamaan, ja jos eivät, niin sitten ei kiinnosta paskan vertaa.

Isoisovanhempien kanssa kun ei tuota vuotta tai paria välttämättä enää ole, niin en pidä tätä niinkään hyvänä neuvona.

Periaatteessa siis ymmärrän harmistuksen, mutta ehkä kannattaisi myös itse pitää enemän yhteyttä josko he siitä sitten lämpenis.

Kyllä mullakin tulee mieleen mun serkut ja kuinka he pitävät yhteyttä meidän mummaan kun tuntuu että aika harvakseltaan kuitenkin.
Ikää kuitenkin on jo, hän täyttää 88v toukokuussa.
Itse kun asun lähellä ja mumma mun vanhempien luona niin tulee nähtyä kerran pari kuukaudessa.
Harmittaa muiden lastenlastenlasten puolesta kun kaikki ei pääse häneen tutustumaan niin hyvin.

No kannattaa olla vuosi tai pari ottamatta mitään yhteyttä, ehkä he silloin havahtuvat itse ottamaan, ja jos eivät, niin sitten ei kiinnosta paskan vertaa.

Isoisovanhempien kanssa kun ei tuota vuotta tai paria välttämättä enää ole, niin en pidä tätä niinkään hyvänä neuvona.

Periaatteessa siis ymmärrän harmistuksen, mutta ehkä kannattaisi myös itse pitää enemän yhteyttä josko he siitä sitten lämpenis.

Kyllä mullakin tulee mieleen mun serkut ja kuinka he pitävät yhteyttä meidän mummaan kun tuntuu että aika harvakseltaan kuitenkin.
Itse kun asun lähellä ja mumma mun vanhempien luona niin tulee nähtyä kerran pari kuukaudessa.
Harmittaa muiden lastenlastenlasten puolesta kun kaikki ei pääse häneen tutustumaan niin hyvin.

Joo, totta että itsekkin voisin olla aktiivisempi.
Ikää heillä "vasta" 70v. (ja rapiat) joten eivät ole mitään ikäloppuja.
Meillä on aina ollut tuollaiset melko "viileät välit" mutta kuitenkin synttärit ja joulut on ollut aikaa jolloin tapaamme. Jotenkin olen siihen sopeutunut että se riittää... mutta nyt he sitten varmaan meinaavat että parempi kun ei nähdä ollenkaan.

Tummensin tuo viimeisen lauseen, koska mulle on hyvin tärkeää ollut alusta asti, että mun lapset oppivat tuntemaan mun isovanhempani, jotka ovat mulle erittäin tärkeitä ihmisiä ja jotka ovat pitäneet musta huolta, kun isä ja äiti ovat olleet töissä.

Iso- ja isoisovanhempien kanssa vietetty aika on todella arvokasta.
Asun n.150km päässä isoisovanhemmistani mutta viikottain ollaan yhteydessä ja kun käydään kotipuolessa, niin käydään aina myös heillä tai he tulevat vanhemmilleni meitä katsomaan.

Mun isovanhemmat ovat iältään 73v, 76v, 77v ja 79v.

En tiedä miten itse vierailette siellä, mut ehkä heistä tuo pelkkä synttäri kahdesti vuodessa tuntuu velvollisuudelta jos muuten heihin ei pidetä yhteyttä ja käydä kyläilemässä. Mä toisaalta ihan ymmärrän. Myös omia velvollisuuksia isovanhempiaan kohtaan voi silloin tällöin miettiä.

Yhteistyössä