Ei keskusteluyhteyttä uudesta vauvasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Eli neuvoja kaipaisin kun miehemme kanssa emme saa keskusteluyhteyttä uudesta vauvasta.Minä siis olisin vielä valmis vauvarumbaan, nuorimmainen nyt 11 kk ja muut 14, 11, 6. Tämän nuorimmaisenkin saamiseen meni 4v kaikkiaan kun suostutellessa meni 2v ja sitten tuli 2 keskenmenoa. En itsekään olisi uskonut odottaessa vauvaa että vielä voisin kokea uuden vauvakuumeen, mutta se yllätti voimakkuudellaan heti kun vauva oli 2 kk. Olemme riidelleet asiasta paljon emmekä siis ole samaa mieltä enkä ehkä usko että päästäänkään yhteisymmärrykseen. Kysyisinkin nyt neuvoja onko missään mistä voisi lukea aiheesta eli eri mieltä lapsiluvusta tms. koska tämä rassaa ja itkettää paljon. Ehkä minulle myös ne km olivat kovempi isku ja siksi vielä haluaisin kokea uuden raskauden.

Tuota tuota´...Mistä syystä miehesi ei halua enää uutta lasta? Miten esim. taloudellinen tilanne, kaatuuko kaikki hänen kontolleen jos olet esim. kauan kotona? Tieedän perheen, jossa useampi lapsi ja mies tekee kahta työtä, koska nainen ollut vain kotona. Ja enempää mies ei halua, koska kova työ elättää. Eri asia on jos on suuripalkkainen tms.

En minä olisi ihmeissään ollenkaan, onhan 4 lasta jo melkoinen määrä, 5 nykypäivänä on jo jättiperhe, ja vasta teillä on ekastakin sarjasta menot ja kuljetukset yms. lisääntymässä.
Eikä keskenmemmyttä lasta mikään korvaa; pysähdy nyt itsekin miettimään, jaksatteko lisää lapsia, kestääkö talous tulevan, ja miksi pitäisi saada lisää lapsia.

Oletko aivan varma kuumeesta? Mulla itsellä on ollut kovin vauvakuume aina muutama kuukausi vauvan syntymän jälkeen ja jälkikäteen olen tajunnut sen olevan hormoonien aikaansaamaa. Anna ajan kulua ja hormoonien tasaantua ja miettikää sitten uudestaan, ei se uusi vauvan teko voi muutamasta kuukaudesta olla kiinni.

Mikä ihmeen vauva kuume voi tulla siis uuteen vauvaan, jos on 2-kuinen vauva sylissä ja se on oma....ja uusi... pieni vauva..... Mulla on kuopus 2-vuotias ja minusta hän on vieläkin mun pieni vauva. Varmastikin rakastat lapsiasi ja olet huolehtivainen äiti, mutta kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että kuopuksesi on kasvanut ja hoitunut vain siinä sivussa, kun olet kuumeillut uutta vauvaa. Ehkä miehesi säikähti tosissaan, kun aloit 2kk synnytyksn jälkeen jo puhumaan uudesta, enkä yhtään ihmettele hänen reaktiotaan, mitä jos yrittäisit tyydyttää vauvakuumeesi kuopuksella, joka on yhä edellen vauva :xmas:

Peesaan hiukan edellisiä... Mietin nimittäin, että imetätkö vielä....?
Mulla oli vauvakuumetta kovimmillaan, kun vähentelin imetystä. Ja ehkä n.kk imettämisen jälkeen vauvakuumekin loppui... Hormonit ainakin vois selittää, miks susta tuntuu niin vaikealta ja itkettää...
Ratkaisu löytyy kyllä ajallaan, jakselehan. =)

Mulla on ollut myös vauvakuume aina kovimmillaan,kun vauva on ollut noin ½ v.
Mutta onhan se jokaisen oma asia,montako lasta haluaa,ikävää vain jos ei puolisoiden halut vastaa toisiaan. :/
Ehkä kannattaa jättää asia hetkeksi aikaa hautumaan,jospa se miehen mieli vielä muutuisi.

Yhteistyössä