Ei kannata ostaa suojakaasuun pakattua jauhelihaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Kuningaskuluttajasta poimittua;

Perhepaketillinen jauhelihaa lillui vedessä

Koska 200 grammaa jauhelihaa on aika vähän perheaterian tekoon, kokeilimme lopuksi, miten paljon 700 gramman Atria sikanautajauhelihan sisällöstä irtoaa nestettä pannulle. Ja sitähän irtosi Holmströmin paistaessa!

- Tämä näyttää erittäin vetiseltä. Pannulla oleva jauheliha on harmaata ja kiehuu eikä paistu.

Paistamisen jälkeen nestettä irtosi 108 grammaa, ja 700 grammasta valmista jauhelihaa jäljelle jäi 420 grammaa.

Kyllä meillä on 700g vakuumipakattuja bokseja osteltu ja ihan samalla lailla ovat paistuneet kuin pienemmätkin määrät eikä kuvailtua ole kyllä mielestäni tapahtunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Harmi vaan että muuta ei taida saadakaan. :/

Missä sä asut?

Onneksi mulla on vaihtoehtoja.

Meidän cittarissa ei illalla yleensä ole ainakaan lihatiskillä kovin kummoista valikoimaa, että pitäiskö lähteä 30km päähän kauppaan vai mitä muita vaihtoehtoja on kuin lihatiski ja suojakaasuun pakatut lihat? :)

ei kai sitä 700 g kerralla laitettu pannulle..normipannulla tarvis paistaa tommonen määrä kahteen eri kertaa, sillon ne lihan omat nesteet pysyis kasassa (talouskoulussa opetettua)...Ihme juttuja, ne kuningaskuluttajassa laukoo

Jos se oli sikanautaa, siitä oli viidesosa rasvaa :o. Ja tosiaan, enpä ole vielä nähnyt sellaista pannua joka paistaisi oikuttelematta yli puoli kiloa jauhelihaa kerralla!

Ensinnäkin pannun pitää olla riittävän kuuma, eikä liikaa kerralla. No, itsekin paistan kyllä kerralla ison paketin isolla pannulla, mutta tosi kuumalla. Toiseksi suojakaasulla tuskin on tekemistä asian kanssa, mutta sillä varmasti on, että usein jauheliha on jo kertaalleen pakastetusta lihasta, jolloin neste irtoaa herkemmin. Kolmanneksi, rasvapitoisuus vaikuttaa ihan samassa suhteessa, kuin prosentti kasvaa.

Missä sä asut?

Korvessa. On täälä yhessä kaupassa lihatiski mutta...jotenki tuntuu ettei se tavara sielä sen kummempaa ole.

heh. mä asun vielä korvemmassa, meillä ei oo ku yks varteenotettava kauppa eikä sieltä saa mitään mistään irtotiskistä.

Edellisen omistajan aikana saattoi saada suolakurkkuja irtona, tai vastapaistettua leipää...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

Missä sä asut?

Korvessa. On täälä yhessä kaupassa lihatiski mutta...jotenki tuntuu ettei se tavara sielä sen kummempaa ole.

heh. mä asun vielä korvemmassa, meillä ei oo ku yks varteenotettava kauppa eikä sieltä saa mitään mistään irtotiskistä.

Edellisen omistajan aikana saattoi saada suolakurkkuja irtona, tai vastapaistettua leipää...

Ja sitten taas toisaalta ei ole kauheasti aikaa, kun oli niitä uutisia että jos ostat suoraan lihatiskiltä niin ostamasi liha saattaa olla tiäs miten vanhaa, kun niitä sekoitellaan uusien kanssa. Niin että jotta kupmi pahempi... hiukan nestettä vai vanhaa paskaa? Hmm...

Ja ap:n kuvailemaa tilannetta ei ole tapahtunut.

Yhteistyössä