ei kai tästä voi antaa karenssia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulle soitettiin la iltana että olisi työtä tajolla pariksi viikoksi. työ olisi alkanut välittömästi maanantai aamuna. ja mulla on 3-vuotias lapsi kotona vailla hoitopaikkaa? mihin mä sen oisin hoitoon saanu lykättyä. enkä voi millään saada viikonloppuna sovittua tarhapaikkaa...

kyllä ne voi karenssin lykätä kun lasten hoito ei saa olla este työn vastaanottamiselle.näin minulle sanottiin työvoimatoimistosta.ja minulla oli silloin neljä alle kouluikäistä ja olin siinää elämäntilanteessa just jääny yh:ksi joten pikkusen rupes korpeemaan kun sain 4kk karenssin kun en voinut ottaa minule tarjottua työtä heti vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle soitettiin la iltana että olisi työtä tajolla pariksi viikoksi. työ olisi alkanut välittömästi maanantai aamuna. ja mulla on 3-vuotias lapsi kotona vailla hoitopaikkaa? mihin mä sen oisin hoitoon saanu lykättyä. enkä voi millään saada viikonloppuna sovittua tarhapaikkaa...

No ei mun mielestä

no jos olet työttömäksi ilmoittautunut niin kyllä silloin pitää olla varautunut että töitä tulla yhtäkkiä ja siksi se muksun hoitokin pitää olla valmiiksi mietittynä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan menee:
no jos olet työttömäksi ilmoittautunut niin kyllä silloin pitää olla varautunut että töitä tulla yhtäkkiä ja siksi se muksun hoitokin pitää olla valmiiksi mietittynä.

Tolla perusteella se karenssi just voi tulla.

kyllä ne voi karenssin lykätä kun lasten hoito ei saa olla este työn vastaanottamiselle.näin minulle sanottiin työvoimatoimistosta.ja minulla oli silloin neljä alle kouluikäistä ja olin siinää elämäntilanteessa just jääny yh:ksi joten pikkusen rupes korpeemaan kun sain 4kk karenssin kun en voinut ottaa minule tarjottua työtä heti vastaan.

:o Voihan hitto... Ei saa olla lasten hoito esteenä. No oishan se kiva ettei olis mutta ei tosiaan hoitopaikka hetkessä löydy vaikka ois kuinka kiire.
Ihme touhua, ihan kuin ihmiset muka tahallaan ei hommais hoitopaikkaa.

ai että mä maanantai aamuna oisin sen jonnekkin vaan vieny, joskun päiväkodin ovelle ilmoittamatta =)

näin minullekin sanottiin silloin kun työkkäriin ilmoittauduin et annetaan aikaa hankkia lapsille hoito mutta kun tuli sit se työpaikka niin eipä aikaa annettukkaan.joten kusipäitä kaikki tyyni vaikka työtäänhän ne siellä tekee.

ai että mä maanantai aamuna oisin sen jonnekkin vaan vieny, joskun päiväkodin ovelle ilmoittamatta =)

ei vaan sinä voit hankkkia lapsellesi jo sen hoitopaikan aikaisemmin varalle jolloin se on valmiina sun lapselle kun sitä tarvitset.

ei vaan sinä voit hankkkia lapsellesi jo sen hoitopaikan aikaisemmin varalle jolloin se on valmiina sun lapselle kun sitä tarvitset.

jaa mulle kun päivähoitotoimistossa sanottiin ettei ne voi pitää varalla paikkoja...

eli mä maanantai aamuna oisin sen vaan vieny sinne että moi mäpä tästä lähden töihin.

Mulle sanottiin työttömäksi ilmottautuessa, että pitää olla sitten hoitopaikka valmiina lapsille. Tosi ärsyttävä akka kyseli oikein, minne aion lapset viedä, jos töitä soitetaan. Sanoin sitten, että mä olen aiemmin kuullut työkkärissä, että annetaan 2vk aikaa etsiä hoitopaikka, eli sen, missä ajassa kaupungin pitää paikka löytää.
Sitten myönsi, että asia on näin. Yritti vähän pelotella työtöntä :)

Tää on yksi syy miksi mun lapset on olleet päiväkodissa vaikka itse ollut työttömänä. Tosiaan hoitopaikkoja ei ole tarjolla silloin kun niitä tarvii. Olen itse joutunut viemään 2v poikani toiselle puolelle kaverille hoitoon, että pystyin aloittamaan koulunkäynnin. Oli todella kamalaa olla kaksi viikkoa erossa lapsesta, joka ei loppuaikana enää edes suostunut tulemaan puhelimeen.

tuokin on totta etteivät ala paikkoja varalla pitämään kun on paljon lapsia jotka tarvitsevat hoitoa.mutta nyt viisastuneena en anna omien lasteni hoitopaikkoja enää pois vaan ovat hoidossa 2pvä viikossa vaikka olenkin taas työtön mutta jos työtä ilmaantuu niin onpahan nyt sit paikka missä lapset voi olla ja ei tuu karensseja

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen käsittänyt että lapset pitää olla hoidossa kun on työnhakija.Vai olitko hakenut hoitopaikkaa jo,mutta et ollut sitä vielä saanut.

no ei mulla ainakaan ole vara maksaa hoitomaksua työttömyyskorvauksella, täälläkö mä yksin päivät istusin kun mies tekee töitä että saa hoitomaksun maksettua kun emäntä makaa laakereillaan =)

jaa mulle kun päivähoitotoimistossa sanottiin ettei ne voi pitää varalla paikkoja...

kyllä voit. et vaan vie lastasi sinne. otat paikan vastaan esim.1.10 alkaen, mutta ilmoitat aina esim. m-päiviksi päivät kun et tarvitse hoitoa ja viet sitten vaikka 1.10 tai kun tiedät että tarvitset paikan.
kun olet työttömänä, ei hoitopaikan maksukaan ole kuin 0euroa tai jos sulla puoliso jolla hyvät tulot, niin ne tietysti vaikuttaa mutta suuresta summasta ei kuitenkaan kyse.

meillä päin on hoidot niin täynnä että päivähoitotoimistoon pitää viedä työsopimus tai esim. koulun paperit ja alkamispäivä. tarhapaikat annetaan niille jotka käy työssä, harjoittelussa, koulussa tms.ja jos toinen vanhemmista on kotona kaupunki ei ole velvollinen antamaan hoitopaikkaa.

meillä päin on hoidot niin täynnä että päivähoitotoimistoon pitää viedä työsopimus tai esim. koulun paperit ja alkamispäivä. tarhapaikat annetaan niille jotka käy työssä, harjoittelussa, koulussa tms.ja jos toinen vanhemmista on kotona kaupunki ei ole velvollinen antamaan hoitopaikkaa.

pätee ehkäpä alle 3-vuotiaisiin, mutta siitä ylöspäin täällä meidän rakkaassa Suomen maassamme vallitsee subjektiivinen päivähoito-oikeus.
Googleta, jos et tiedä mitä se tarkoittaa.

Yhteistyössä