Sisko ja sen mies saivat miehen suvulta talon sillä ehdolla että kunnostaisivat sen: muuta hintaa talolle ei laitettu. Ovat tehneet hiljakseen siellä remppaa puolitoista vuotta, siis todella hiljakseen: välillä monta kuukautta tekemättä, sitten taas vähän, ja taas taukoa jne.. Mäkään en ole sitten käynyt koko paikassa ennenkö nyt kävin katsomassa, kun ovat muuttopäivän jo sopineet ja ilmoittaneet. En olisi villeimmissä unissanikaan tullut ajatelleeksi että se talo olisi jotain niin upeaa: iso piha, missä piharakennus (haetaan lupaa saunan rakentamiselle), ja päärakennus pieni 2h + k ja kylppäri, talolla ikää sata vuotta mutta mikään kulma ei ole lahonnut vinoon, rakenteiltaan täysin terve ja upea talo. Upea tummanruskeaksi aikoinaan petsattu hirsikatto, vanhoja ovia, vanhat ikkunat. Ja äärettömän arvokas: on kuulunut erääseen kaupungin vanhaan tehtaaseen joskus, on ollut yksi osa sitä. Sen lisäksi: mukana saivat antiikki kalusteita, isoja ja raskaita täysin ehjiä ja hyvänä pidettyä. :heart:
Ikävä kyllä mun sisko ei osaa arvostaa vanhaa ihan siinä määrin missä esim mä, ollaan vähän kuin yö ja päivä tässä asiassa. Siinä missä mä olisin kunnostanut vanhan lattian, sisko laittaa päälle laminaattia, maalaa seiniä kauden trendiväreillä ja haluaisi päästä antiikkikaluista eroon mahdollisimman pian..
Toivottavasti mies pitää päänsä eikä anna sukunsa vanhoja huonekaluja minnekään.
:heart:
Ikävä kyllä mun sisko ei osaa arvostaa vanhaa ihan siinä määrin missä esim mä, ollaan vähän kuin yö ja päivä tässä asiassa. Siinä missä mä olisin kunnostanut vanhan lattian, sisko laittaa päälle laminaattia, maalaa seiniä kauden trendiväreillä ja haluaisi päästä antiikkikaluista eroon mahdollisimman pian..
Toivottavasti mies pitää päänsä eikä anna sukunsa vanhoja huonekaluja minnekään.