Ei juma että onkin siskolla käynyt mäihä: ihan äärettömän upean talon on saanut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Sisko ja sen mies saivat miehen suvulta talon sillä ehdolla että kunnostaisivat sen: muuta hintaa talolle ei laitettu. Ovat tehneet hiljakseen siellä remppaa puolitoista vuotta, siis todella hiljakseen: välillä monta kuukautta tekemättä, sitten taas vähän, ja taas taukoa jne.. Mäkään en ole sitten käynyt koko paikassa ennenkö nyt kävin katsomassa, kun ovat muuttopäivän jo sopineet ja ilmoittaneet. En olisi villeimmissä unissanikaan tullut ajatelleeksi että se talo olisi jotain niin upeaa: iso piha, missä piharakennus (haetaan lupaa saunan rakentamiselle), ja päärakennus pieni 2h + k ja kylppäri, talolla ikää sata vuotta mutta mikään kulma ei ole lahonnut vinoon, rakenteiltaan täysin terve ja upea talo. Upea tummanruskeaksi aikoinaan petsattu hirsikatto, vanhoja ovia, vanhat ikkunat. Ja äärettömän arvokas: on kuulunut erääseen kaupungin vanhaan tehtaaseen joskus, on ollut yksi osa sitä. Sen lisäksi: mukana saivat antiikki kalusteita, isoja ja raskaita täysin ehjiä ja hyvänä pidettyä. :heart:

Ikävä kyllä mun sisko ei osaa arvostaa vanhaa ihan siinä määrin missä esim mä, ollaan vähän kuin yö ja päivä tässä asiassa. Siinä missä mä olisin kunnostanut vanhan lattian, sisko laittaa päälle laminaattia, maalaa seiniä kauden trendiväreillä ja haluaisi päästä antiikkikaluista eroon mahdollisimman pian..
Toivottavasti mies pitää päänsä eikä anna sukunsa vanhoja huonekaluja minnekään. :D :heart:

Höh. Jos se on noin upea kuin kerrot, ni ois varmaan vielä upeampi, jos vaan tosiaan kunnostais sitä vanhaa, ja antais sen vanhan "hengen" sielä levätä. :)
No, makunsa kullakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Höh. Jos se on noin upea kuin kerrot, ni ois varmaan vielä upeampi, jos vaan tosiaan kunnostais sitä vanhaa, ja antais sen vanhan "hengen" sielä levätä. :)
No, makunsa kullakin...

Se on upeampi luonnossa: en saa sitä kerrottua tarpeeksi hyvin ollenkaan. Suuret, vanhat, raskaat puiset pariovet olohuoneesta eteiseen, pariovet makkariin.. Siis aivan ihana!! :heart: Iso neliöiltään vaikka huoneita vain kaksi, enkä tiedä, voisko ullakollekin rakentaa.. Tosin, ne nyt ei varmaan tule sitä tekemään kun eivät perhettäkään aio perustaa. Mutta kunhan mietin, näin jo vaikka mitä mahdollisuuksia siinä talossa. :D

Apua. Kommennahan siskoasi oikeen tiukasti, että vanhoo ei toinna pilata laminaatilla ja trendiväreillä!! (ja jos kalusteista tosiaan haluaa luopua, niin meillä ois niille just sopivasti tilaa ;) )

Voi että... Vähän mahtaa olla hieno talo.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Te ootte ihan kakkoja tänään. :/ Mä en saa mihinkään ketjuun vastauksia ja alan kiukutteleen tasan nyt. |O
EMMÄÄ OO MIKÄÄN PIKAKIRJOITTAJA, PRRRKL :kieh:

Jos mä hankkisin omakotitalon, haluaisin, että siinä on ajan patinaa. Mikään uusi keskivertokeijon rakentama omakotitalo pienellä pihapläntillä naapureiden koputellessa aidan takaa keittiön ikkunaan ei oikein mulle iske.Uusista rakennuksista puuttu sekä sielu että menneisyys. Mukavaa siskollesi, toivottavasti oppii arvostamaan taloa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Apua. Kommennahan siskoasi oikeen tiukasti, että vanhoo ei toinna pilata laminaatilla ja trendiväreillä!! (ja jos kalusteista tosiaan haluaa luopua, niin meillä ois niille just sopivasti tilaa ;) )

Voi että... Vähän mahtaa olla hieno talo.

No kun mä en uskalla puuttua enää: se on koko ikänsä tuntenut elävänsä jotenkin vähän mun varjossa (meillä vain vuosi ikäeroa, mä olen siis vanhempi) ja on kärsinyt ulkonäöstään (on tosi pieni) ja kaikesta, verrannut aina tekemisiään siihen, miten mä pärjään ja teen. Ja nyt kun se sai hienomman talon, ja paremman duunin haluan todella antaa sen nauttia siitä ilman että menen oikomaan mitenkään... :ashamed:

Mutt mieli tekisi. :xmas:

Yhteistyössä