ei hyvää päivää, itkeäkö vai nauraa??!!

• Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti
ärsyyntynyt
siis voi taivas.
olin töissä kun puhelin soi. lapsen hoidosta soitettiin, et sillä on lämpöä yms et hae kotiin. pääsin helposti töistä lähtemään ja matkalla soitin pomolleni, että olen tän ja huomisen pois. pomo sanoi, et ok, mut hae neuvolasta todistus. ok.

hain lapsen, tulin kotiin, kello oli 11.30. soitin neuvolaan. "tämä on vastaaja, puhelinaikamme on klo10-11, ole hyvä ja soita silloin uudelleen". menee siis suoraan vastaajaan.
soitin sitten terveyskeskuksen vaihteeseen ja selitin tilanteen. he sanoivat et soita neuvolaan!! :headwall: mä sanoin, et joo en varmaan olis soittanu teille jos siellä neuvolassa ei menis vastaajaan, et tarviin saikkulapun!! no, täti siellä toisessa päässä maireasti kertoi mulle et tässä tapauksessa neuvola on ensisijainen paikka minne soittaa, että tavallisia lääkäriaikoja ei ole. ymmärrän sen täysin, eikä siinä mitään, mutta mä en nyt sitten saa tältä päivältä saikkulappua kun en tiennyt neuvolan puhelinaikaan et lapsi tulee kipeäksi! :headwall:
edellisessä työpaikassa ei siltä päivältä tarvinnut lappua jos lähti kesken päivän, mut nyt kuulema tarttee?? en minä tajua... :/

oho
No jo on huonolla tolalla kuntapuolen terveydenhuolto nykyään,kun lapsen sairauden vuoksi saikun saaminen on noin vaikeaa.

Yksityiselle voisi hyvässä lykyssä saada ajan vielä,mutta se vaan maksaa aika paljon. Tosta pitäisi kyllä valittaa johonkin korkeammalle taholle. Eihän tuo sairasloman saaminen noin voi mennä.

ap
terveydenhoitajan vastaanotto on vaan tiettyinä aamuina, eikä tietenkään juuri nyt.
ja lähin yksityinen 50km päässä. en lähde sinne kyllä sairaan lapsen kanssa, enkä päivystykseenkään 20km päähän, ollaan sitten vaikka palkattomalla.
ihmetyttää vaan tää systeemi kun pitäis osata ennustaa millon lapsi tulee kipeeks ja kun soitat terkkariin niin sulle vaan kuittaillaan epäasialliseen sävyyn ja ollaan tosi nihkeitä. ärsyttää.

Jeps
Meillä ainakin päiväkodista tuli viesti, että jos lapsi sairastuu ja pitää hakea kesken päivän pois niin he kirjoittavat sille päivälle todistuksen tms, joka pitäisi riittää kaikille työnantajille.

No jos soitat pomollesi ja kerrot tilanteen, että riittääkö huomisesta saikkulappu vain, koska terkkarihoidossa sanottiin noin...

Monesti pomo sanoo, että riittää. harva alkaa siitä vänkäämään, että pitäisi olla saikkulappu..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
terveydenhoitajan vastaanotto on vaan tiettyinä aamuina, eikä tietenkään juuri nyt.
ja lähin yksityinen 50km päässä. en lähde sinne kyllä sairaan lapsen kanssa, enkä päivystykseenkään 20km päähän, ollaan sitten vaikka palkattomalla.
ihmetyttää vaan tää systeemi kun pitäis osata ennustaa millon lapsi tulee kipeeks ja kun soitat terkkariin niin sulle vaan kuittaillaan epäasialliseen sävyyn ja ollaan tosi nihkeitä. ärsyttää.
Eihän nuo edes ole mitäkään pitkät matkat. Meiltä on keskustaankin yli 20km ja asutaan kuitenkin kaupunkialueella.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eihän nuo edes ole mitäkään pitkät matkat. Meiltä on keskustaankin yli 20km ja asutaan kuitenkin kaupunkialueella.
no mut mä koen et lapselle on tärkeintä nyt levätä kun sillä ei ole tarvetta lääkäriin, toki lähtisin jos lapsi tarvitsisi lääkärin hoitoa, mutta kyse on nyt vaan saikkulapusta.
tarvii soittaa pomolle vielä..

Yhteistyössä