Ei huvittais ostaa lapsen hoitajille mitään, mutta on kyllä moukkamaista jättää muistamattakin :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankalaa

Vieras
Poju lopettaa tuossa yksikössä ja siirtyy toiseen päiväkotiin. Nykyisessä on ollut vähän skismaa alusta asti ja ei vain ole ilmeisesti kemiat kohdanneet... Tämän päiväisessä palaverissa toinen hoitaja mollasi lasta aika paljonkin, mulle tuli lähes paha mieli :(

Perjantaina viimeinen hoitopäivä ja minusta on hyvien tapojen mukaista muistaa jotenkin, vaan kun ei kuitenkaan tunnu että olisivat sitä ansainneet.

kortitkin riittää ,mutta onhan se lapsellesikin hienoa kun se saa ne hoitajille antaaja hyvästit jättää.
mutta ompa ollu ajattelematon hoitaja, toivottavasti sentään muisti viimeisenä sanoa ne HYVÄT puolet lapsestasi, sillä kaikissa on niitäkin puolia vaikka olisi kuinka vintiö :)

Itse olen sitä mieltä, että se lahja/kukka tai mikä tahansa on kiitos lapsen HYVÄSTÄ hoidosta. Eli mielestäni ei sinun tarvitse viedä mitään,jos et ole ollut tyytyväinen hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei sitä nyt ihan haukuttu, painotti vaan kuinka lapsi ei osaa sitä taikka tätä tai tuota... :/

Jos kehityskeskustelussa/vanhempainvartissa olit, niin siellä kuuluukin käydä läpi myös ne negatiiviset asiat & huolet lapsen kehityksessä. Eikä se haukkumista, mollaamista tms kyllä ole.

Mutta mitään lahjaahan ei ole pakko viedä, eivät kaikki vie, enkä usko että kukaan sitä huonona käytöksenä tms ajattelee jos ette hoitajia muista :)

Näin yhdessä käsityökaupassa nätit kukkakynttilät (ruusu), ajattelin että veisin sellaisen? Siinä olisi lahja ja kukka niinkun samassa paketissa :) (ja sen voi hävittää vaikka polttamalla)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei sitä nyt ihan haukuttu, painotti vaan kuinka lapsi ei osaa sitä taikka tätä tai tuota... :/

Jos kehityskeskustelussa/vanhempainvartissa olit, niin siellä kuuluukin käydä läpi myös ne negatiiviset asiat & huolet lapsen kehityksessä. Eikä se haukkumista, mollaamista tms kyllä ole.

Mutta mitään lahjaahan ei ole pakko viedä, eivät kaikki vie, enkä usko että kukaan sitä huonona käytöksenä tms ajattelee jos ette hoitajia muista :)

kyllä sitä joutuu mustalle listalle. B)

Jäi vähän sellainen mauku, ettei poju osaa mitään ja on vaan siellä muiden tiellä :/ Tietysti tuon ikäisellä vielä on asioita jotka ei luonnistu, mutta voiko 3-vuotiaalta vielä ihan hirveästi vaatia? Ja sitten on asioita, joihin ei itse juuri voi vaikuttaa kuten puheenkehitys. "Kun se puhuu niiiiin epäselvästi, että me ei kyllä ymmärretä..." (puheterapeutti ei vielä ollut huolissaan)

Jäi vähän sellainen mauku, ettei poju osaa mitään ja on vaan siellä muiden tiellä :/ Tietysti tuon ikäisellä vielä on asioita jotka ei luonnistu, mutta voiko 3-vuotiaalta vielä ihan hirveästi vaatia? Ja sitten on asioita, joihin ei itse juuri voi vaikuttaa kuten puheenkehitys. "Kun se puhuu niiiiin epäselvästi, että me ei kyllä ymmärretä..." (puheterapeutti ei vielä ollut huolissaan)
Ehkä he vertaavat lapsen kehitystä muiden samanikäisten hoitokavereiden kehitykseen. Näin ainakin luulisin.
Itse olen kyllä ottanut pk:n henkilökunnan huolen/ajatukset tosissaan. Viettäväthän he aikaa lapsen kanssa, ja ovat työssään saaneet aika hyvän kuvan siitä, mitä minkäkin ikäiset lapset yleensä osaavat ja mitä ei.

Mutta jos liian negatiiviseksi menee, niin se ei ole kivaa :/ . Pitäisi aina myös muistaa kertoa niistä positiivisista puolista, joita lapsessa on: jokainenhan on jossain hyvä ja jokaisen luonteessa on jotain kivaa mistä tulisi myös mainita.

Kai laitoit tädille "jauhot suuhun" sanomalla, että puheterapeutti ei ole ollut huolissaan lapsen puheen kehityksestä? :saint:

Itsellä on keharikeskustelussa sellainen tunne, että siellä hoitajat eivät uskalla kertoa lapsen negatiivisista puolista, ainoastaan: "mä olin tosi hämmästynyt kun Ville osasi tätä ja tuota..VAU!"

Alkuperäinen kirjoittaja Toisinpäin:
Itsellä on keharikeskustelussa sellainen tunne, että siellä hoitajat eivät uskalla kertoa lapsen negatiivisista puolista, ainoastaan: "mä olin tosi hämmästynyt kun Ville osasi tätä ja tuota..VAU!"

Ei kaikki varmaan uskallakaan. Jotkut vanhemmat kun loukkaantuvat verisesti, jos heille sanotaan vaikkapa siitä, että Anni-Ville ei oikein osaa olla nätisti ruokapöydässä, ja vaatteiden pukeminen päällekin on hankalampaa kuin muilla viisivuotiailla (tai jotain).
Se on aika kurjaa lapsen itsensäkin kannalta.

Et kai pahastunut liian herkästi.
Jos hoitaja ei vaan osannut rakentavasti kertoa sitä missä kehityksen osa-alueissa lapsi tarvitsee ja kaipaa tukea ja apua.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Et kai pahastunut liian herkästi.
Jos hoitaja ei vaan osannut rakentavasti kertoa sitä missä kehityksen osa-alueissa lapsi tarvitsee ja kaipaa tukea ja apua.

Tiedän itsekin, missä alueissa hän tarvitsee petrausta ja olen ihan avoimesti asiasta puhunut. Sen takia minusta on vähän turhaa tuollainen jankkaus...

Yhteistyössä