Ei hitto mitä mun iholle kävi!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pin

Tunnettu jäsen
24.04.2013
5 711
238
63
Helsinki
On tullut joku näppyongelma yhtäkkiä vaikka aina ollut hyvä iho ja päätin sitten ostaa kunnon aineet naamaalle. Pesin sitten jollain näppyiselle iholle tarkoitetulla geelillä naamaani ja nyt siinä on sellainen tunnoton kuivan karhea venymätön iho. Tuntuu että repeilee kun hymyileekin vaikka kuinka olen laittanut rasvaista rasvaa ihoparalle. Aivan kuin jos polttaa ihon vaikka uuninpieleen ja siihen tulee sellanen kerros. Ai hitto paloiko ihoni jotenkin?!

En tiedä mikä idea oli pestä koko naama tuolla kun ongelma oli vain otsassa, siitä kohtaa ei olekaan yhtään mitään kerrosta.

neutrogena-acne-wash-en.jpg

Eikä siis tunnu siltä että olisi vain kuivunut, vaan siinä on ihan paksu kerros sellaista kummallista. Apuaaa! :D Tuollaisella ^^

Hmm taisi olla liian voimakasta tuo pesuaine sulle. Usein noi akneiholle tarkoitetut hoitotuotteet on aivan älyttömän voimakkaita ja kuivattavia, tekee vain enemmän haittaa kuin hyötyä iholle. Mutta kuulostaa kyllä oudon vahvalta reaktiolta.

Mulle tuli jostain Basiron-voiteesta aikoinaan paha reaktio, vaikka iho olikin huono, rasvainen ja näppyjä usein. Naama alkoi punoittaa ja ihon pinta meni semmoseksi röpelöiseksi ja oudoksi. Se meni sitten ajan myötä ohi.

Oliko tuota näppyongelmaa jo ennen muuttoa? Oletko muuttanut ruokavaliota tai vaihtanut ihonhoitotuotteita? Kannattaa varmaan hankkia iholle hellävaraisempia tuotteita ja kunnon kosteuttavat voiteet, mutta sellaiset, jotka ei tuki ihoa.

[QUOTE="Hmm";30358466]Hmm taisi olla liian voimakasta tuo pesuaine sulle. Usein noi akneiholle tarkoitetut hoitotuotteet on aivan älyttömän voimakkaita ja kuivattavia, tekee vain enemmän haittaa kuin hyötyä iholle. Mutta kuulostaa kyllä oudon vahvalta reaktiolta.

Mulle tuli jostain Basiron-voiteesta aikoinaan paha reaktio, vaikka iho olikin huono, rasvainen ja näppyjä usein. Naama alkoi punoittaa ja ihon pinta meni semmoseksi röpelöiseksi ja oudoksi. Se meni sitten ajan myötä ohi.

Oliko tuota näppyongelmaa jo ennen muuttoa? Oletko muuttanut ruokavaliota tai vaihtanut ihonhoitotuotteita? Kannattaa varmaan hankkia iholle hellävaraisempia tuotteita ja kunnon kosteuttavat voiteet, mutta sellaiset, jotka ei tuki ihoa.[/QUOTE]

Jo puol vuotta sitten imetyksen jälkeen ja muuton jälkeen vaan paheni, varmaan koska ihokin hikoaa enemmän näin lämpösessä.
Ostin kaikki uusiksi. Rasvaselle iholle tarkotetut meikkivoiteet, kuorintavoiteet, puuterin ja tuon pesugeelin sekä naamarasvan. Ehdin vain käyttää tota pesuainetta ja sillon tuli ekana yönä ihan vähän sellaista. En ajatellut siitä mitään ja pesin seuraavankin päivänä ja iho meni koko alanaamasta ihan hajalle. Kutisee ja kiristelee aaargh karsean tuntusta.

Aikuisen iholle ei saa kayttaa nuoren akneihon tuotteita, koska niista pintakuivuus pahenee ja napyt vaan lisaantyvat. Kosmetologille, gynekologille tai ihotautilaakarille sen sijaan kaymaan. Kayta ensihoitona entisia tuotteita ja lisaa niihin tea tree oljya. Joko tippa kasvovoiteeseen kammenella sekoitettuna tai suoraan laimentamatonta tippa isompiin finneihin. Jos iho ei ole pahasti tulehtunut vaan tukkeumainen, niin tehosta kuorimista.

Aikuisen iholle ei saa kayttaa nuoren akneihon tuotteita, koska niista pintakuivuus pahenee ja napyt vaan lisaantyvat. Kosmetologille, gynekologille tai ihotautilaakarille sen sijaan kaymaan. Kayta ensihoitona entisia tuotteita ja lisaa niihin tea tree oljya. Joko tippa kasvovoiteeseen kammenella sekoitettuna tai suoraan laimentamatonta tippa isompiin finneihin. Jos iho ei ole pahasti tulehtunut vaan tukkeumainen, niin tehosta kuorimista.

Otsaan tuo mössö kuitenkin auttoi, iho on siis parempi sieltä nyt ja näppyjäkään ei ole tullut lisää.

Niissa kohdin iho on rasvaisempi ja voi kestaa tujummat tuotteet. Voisit kokeilla kayttaa vaan otsaan ja t-alueelle ja poskiin muuta, jos otsa ei reagoinut huonosti.

Voimakkaat aineet ns. kuorettavat ihon, joten ei kannata laittaa muualle kuin otsaan. Lisäksi monilla näpyt ja rasvoittuminen vain pahenevat, kun iho yrittää erittää rasvaa kuivumisen vuoksi. Itselläni ainakin kevyet, finniselle iholle tarkoitetut voiteet pahentavat näppyongelmaa.

Mulle tuli näpyt minipillereistä... ei ikinä enää niitä!!!

Missä kohdin ihottumaa on eniten?
Yhdenkin kosmetiikkatuetteen vaihto saattaa aiheuttaa yhtäkkiä ennen täysin näpyttömällekin iholle POD reaktion eli suunympärysihottuman. Sitä voi kyllä tulla muuallekin kuin suun ympärille. Itselläni tuli esim. toisen silmän ympärille (+suun ympärille ja poskiin). Pientä röpelöä näppyä, kuivuutta, jopa hilseilyä ja näppyjä. Sellaiselta näytti minulla.

[QUOTE="äide";30358643]Missä kohdin ihottumaa on eniten?
Yhdenkin kosmetiikkatuetteen vaihto saattaa aiheuttaa yhtäkkiä ennen täysin näpyttömällekin iholle POD reaktion eli suunympärysihottuman. Sitä voi kyllä tulla muuallekin kuin suun ympärille. Itselläni tuli esim. toisen silmän ympärille (+suun ympärille ja poskiin). Pientä röpelöä näppyä, kuivuutta, jopa hilseilyä ja näppyjä. Sellaiselta näytti minulla.[/QUOTE]

Otsasta alaspäin koko naamassa. Ei se varsinaisesti edes näy, koska se ei punoita ellen raavi. Jos läheltä katsoo niin on kuin kireä läpinäkyvä naamari olisi naamalla kun ilmeilee.

Se on tuo salicyylihappo mitä tuossa on. Kuivattaa aika rankasti pintaihoa, kuorii kemiallisesti jne. Minä käytän hyvin hyvin harvoin, salisyylihappokasvovettä/bha 2%, ja mulla on liikarasvoittuva, mustapäitä pukkaava, iso ihohuokoinen iho, jolle salisyylihappo on juuri passeli.

Otsasta alaspäin koko naamassa. Ei se varsinaisesti edes näy, koska se ei punoita ellen raavi. Jos läheltä katsoo niin on kuin kireä läpinäkyvä naamari olisi naamalla kun ilmeilee.

Kuivuudeltahan toi kuulostaa. Jollain tavalla ihosi varmaan vaurioitui liian voimakkaasta pesuaineesta. Ei kuulosta POD:lta jos ei ole pikkuruista röpelöä se "naamari".
Mutta iho onneksi uusiutuu :)

[QUOTE="Anne";30358672]Se on tuo salicyylihappo mitä tuossa on. Kuivattaa aika rankasti pintaihoa, kuorii kemiallisesti jne. Minä käytän hyvin hyvin harvoin, salisyylihappokasvovettä/bha 2%, ja mulla on liikarasvoittuva, mustapäitä pukkaava, iso ihohuokoinen iho, jolle salisyylihappo on juuri passeli.[/QUOTE]

Ok no mulla on tuo otsasta alaspäin aika sileää ja pienihuokoista ihoa, talvisin vähän kuivakin kun pakkaset tulee. Joten taisi olla nyt pikkuisen yliyöntiä pestä koko naama silmänaluset mukaanlukien tuolla myrkyllä. :laugh:

No, onneksi tämä varmasti paranee, saa nähdä kauan menee. Voi ihoparka, laitoin rasvaa niin se katosi heti, neljäs paksu kerros vasta pysyi rasvaisen tuntuisena.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja hassutäti;30358682:
Sanoisin, ettei sun naaman alaosa kaipaa rasvaista voidetta vaan kosteuttavaa. Runsaasti. :)

Okei, pitääkin miettiä mitä eroja noilla voiteilla nyt onkaan. Olen aikaisemmin ostanut vaan jotain Nivean perus yö- ja päivävoidetta. Sinkkivoidetta löytyy ja sitten tuota otsalle sopivaa yövoidetta jota en uskalla laittaa muualle. Tähän hätään en muuta saa kun kaupat menee 5min päästä kiinni. (kello on 11 illalla)

Mulla on mutta ikää on sen verran että iho ei ehkä tykkää. :D
Mulla on ollut tuota sarjaa mutta eri puhdistusaine. Apteekissa sanottiin että sopii yli 40v.

Ok, ostin saman sarjan ja kategorian pohjameikitkin, mutta niitä varmaan uskallan käyttää kunhan vaihdan puhdistusaineen ja iho paranee? Nyt saa olla ilman mitään ylimääräistä kunnes paranee. :D

Yhteistyössä