Ei hitto mitä isovanhempia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Anoppi suosii esikoistamme ja pitää häntä rakkaimpana ja tärkeimpänä, ja tätä hän perusteli mm. sillä, että he työpaikalla kuulemma ovat jutelleet toisten isovanhempien kanssa lapsenlapsista ja muutkin olivat olleet sitä mieltä, että esikoinen on tärkein ja se ykkönen ja rakkain heille! Mä yllätyin siitä, että jopa lestadiolaisäiti oli tässä keskustelussa mukana ja samaa mieltä. SUUTUTTAA tuollaset mummot |O |O |O

ai sitä koulukuntaa...eli he uskovat näin, että jumala antaa ekana sen tärkeimmän ja niillä muilla ei niin väliä. tiäkkö mitä teki mun anoppi ku tytär synty? hänellä ei oo itellään tyttöä, ni sano, että me ONNISTUTTIIN häntä paremmin. siis wtf, miten tommosessa asiassa voi onnistua tai epäonnistua? poikaa hän mielellään kattos, muttei tyttöä. joku kompleksi hällä, ja se hälle suotakoon.

Mä olen tällä hetkellä ihan saakelin vihainen, tympiintynyt, surullinen, ärsyyntynyt ja turhautunut, kun tälläsiä juttuja kuulee. Tekisi mieli käydä paukuttamassa noiden päihin järkeä, että tuollasia juttuja ei perkele kahvitauoilla puhuta tai muutenkaan :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
ai sitä koulukuntaa...eli he uskovat näin, että jumala antaa ekana sen tärkeimmän ja niillä muilla ei niin väliä. tiäkkö mitä teki mun anoppi ku tytär synty? hänellä ei oo itellään tyttöä, ni sano, että me ONNISTUTTIIN häntä paremmin. siis wtf, miten tommosessa asiassa voi onnistua tai epäonnistua? poikaa hän mielellään kattos, muttei tyttöä. joku kompleksi hällä, ja se hälle suotakoon.

No en tiedä mitä, mutta pistääpä vihaksi kun tietää että kuopus ei oo mitään, häntä ei odoteta tai toivota kylään, esikoinen on tärkein ja päläpäläpälä! Mä pistin niin välit poikki anoppiin ja appeen, saavat olla keskenään mutta suututtaaaaaa niin paljon mun pienen poikani takia :( Kun hän sen joskus itsekin tajuaa millainen mummi sillä valitettavasti on :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Isovanhemmilla on oikeus ajatella ja tuntea juuri niinkuin ajattelevat ja tuntevat. Mutta on kyllä aika typerää sanoa sitä miniälleen ääneen.

Eikä se sano vain minulle, sanoo sen lasten kuullen, toitottaa sitä pitkin kyliä. Argh! oikeesti mä en halua kuulla tollasia ajatuksia, en pätkääkään! Ja miten voi tuollaisia tunteita edes tuntea ennenkuin toinen lapsi on edes olemassa? Kun tota samaa pölinää sain kuulla jo toista lasta odottaessani..

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
meillä menee niin että nuorin lapsi saa kaiken huomion ja ne vanhemmat lapset jätetään syrjään yht'äkkiä |O

MEillä kans.. Tai siis mun äiti tekee niin :/ Anoppi on kaikkien mummi :heart:

Aivan samoin meillä, siis anoppi itse-ihanuus, mun äiti sokeana vain nuorimman perään :/

meillä menee niin että nuorin lapsi saa kaiken huomion ja ne vanhemmat lapset jätetään syrjään yht'äkkiä |O

Mun äiti kans... Ja mulla tällä hetkellä se pienin ja tärkein vauva, mutta en silti ymmärrä sitä mutsin logiikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Eikä se sano vain minulle, sanoo sen lasten kuullen, toitottaa sitä pitkin kyliä. Argh! oikeesti mä en halua kuulla tollasia ajatuksia, en pätkääkään! Ja miten voi tuollaisia tunteita edes tuntea ennenkuin toinen lapsi on edes olemassa? Kun tota samaa pölinää sain kuulla jo toista lasta odottaessani..
No vielä typerämpää on sanoa asiasta lapsille. Tunteilleen ei yleensä mitään voi, mutta tunteensa voi pitää omana tietonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pippis:

Mun äiti kans... Ja mulla tällä hetkellä se pienin ja tärkein vauva, mutta en silti ymmärrä sitä mutsin logiikkaa.

Meillä kans se pienin. Varsinkin esikoisen puolesta surettaa, kun on suvun eka lapsenlapsi, ei sitä enää kukaan huomaa meiän puolelta :(

Ihmeen paljon näitä löytyykin |O Mä voin kuvitella miten siellä kilpaa töissä kehuvat kukin vuorollaan omaa _ensimmäistä_ lapsenlastaan, joka nyt saa kaiken mitä vaan keksii haluta.

Miten oikeasti kukaan voi laittaa omia lapsia tai lapsenlapsia arvojärjestykseen, kertokaa toki jos tiedätte!!? Minusta sillon ei oo kaikki kohdallaan jos niin pystyy tekemään.