Ei hitto, mä unohdin taas!!! :( (käräjäoikeuden tiedoksianto koskien avioeroa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami28

Vieras
mieheni laittoi avioero paperit kun päätin muuttaa lasten kanssa eri asuntoon, avioeroa en siis missään vaiheessa ole kuitenkaan vielä ainakaan halunnut!
noh, ensimmäisen tiedoksiannon unohdin allekirjoittaa ja palauttaa määräpäivään mennessä ja samoin nyt sitten kävi tälle toiselle :(
on niin paljon mielen päällä asioita että en muistanut yhtään!

hitto, jos mulle tulee nyt jotakin kuluja tästä kun unohdin!! :( ei olisi kyllä varaa mitään ylimääräistä maksella.
sitä paitsi, mies laittoi paperit vetään vähän kuin kiusallaan .. halusi antaa mulle ½ vuotta "miettimisaikaa"...

Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
"en mä erota halua mut silti muutan lasten kans pois" Mitä sä sit haluat??? :laugh: Kirjotas nyt vaan ne paperit ja palauta,niin pääsee miehes eroon susta! :kieh:

kiitti... edeleen, säkään et varmaan tiedä miksi muutin pois lasten kanssa.
ja en usko että mieheni haluaa eroon minusta, päinvastoin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"en mä erota halua mut silti muutan lasten kans pois" Mitä sä sit haluat??? :laugh: Kirjotas nyt vaan ne paperit ja palauta,niin pääsee miehes eroon susta! :kieh:

niin, ja avioero on eri asia kuin erilleenmuutto.. mielestäni..
tilanne oli niin ahdistava koko perheelle enkä enää nähnyt muuta ratkaisua. pidin tätä välinaikaisena ratkaisuna

No mikä se teillä hiertää että ei voi toimia ja sanoa niinkun asia on toiselle, vaan pitää käänteisesti toimia? ( sä et halua erota, silti muutat pois? mies ei halua erota, silti laittaa eropaperit vetämään? )

soita huomenna sinne käräjäoikeuden toimistoon ja kysy asiasta. tai käy paikan päällä selvittämässä.. jospa sen paperin voi allekirjoittaa siellä. eikä kannata välittää noista aukojista.. joskus ihmiset tarvitsee miettimisaikaa ja hajurakoa että asiat kääntyisi parempaan suuntaan. harmi jos miehesi haluaa erota suoraan eikä yrittää korjata tilannetta yhdessä kanssasi.

Ymmärrän kanssa että pitää päästä välillä erilleen miettimään asioita ihan rauhassa kauempaa, mutta ihan muuttamaan lasten kera en lähtis ennenkö olisin kokonaan lähtöpäätöksen tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:

No mikä se teillä hiertää että ei voi toimia ja sanoa niinkun asia on toiselle, vaan pitää käänteisesti toimia? ( sä et halua erota, silti muutat pois? mies ei halua erota, silti laittaa eropaperit vetämään? )

Eikös tämä taas kerro siitä yleisestä sekoilusta ja kakaramaisuudesta, jota ihmiset nykyään harrastavat. Vaikeaa on elää parisuhteessa noilla eväillä.
Kauhea on kiire ollut, jos ei ole ehtinyt papereita allekirjoittaa. "Älä koskaan tee huomenna asioita, jotka voi tänäänkin jättää tekemättä."

Ymmärrän kanssa että pitää päästä välillä erilleen miettimään asioita ihan rauhassa kauempaa, mutta ihan muuttamaan lasten kera en lähtis ennenkö olisin kokonaan lähtöpäätöksen tehnyt.

mihinkäs sitä perheellinen menee sitten? aika moni taitaa toimia niin että muutetaan erilleen ja katsotaan asioita kaikessa rauhassa. tai mä ainakin tiedän moni pareja jotka on toiminut näin. osa on palannut yhteen, osa eronnut.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

mihinkäs sitä perheellinen menee sitten? aika moni taitaa toimia niin että muutetaan erilleen ja katsotaan asioita kaikessa rauhassa. tai mä ainakin tiedän moni pareja jotka on toiminut näin. osa on palannut yhteen, osa eronnut.
Ja moni menee vanhemmilleen, mökille, ystävän luo... sit jos on asiat niin solmussa että kuukausia pitää olla erillään niin sillon on jo oma kämppä hommattava. Mutta asiat ei selviä sillä ettei kerrota toiselle suoraan mikä hiertää ja mikä olis ratkaisuehdotus ja onko valmis millasiin kompromisseihin, vaan osotetaan mieltä toimimalla niin kuin ei enää toisen kanssa haluttais olla tekemisissä jos kuitenkin halutaan..

Ja moni menee vanhemmilleen, mökille, ystävän luo... sit jos on asiat niin solmussa että kuukausia pitää olla erillään niin sillon on jo oma kämppä hommattava. Mutta asiat ei selviä sillä ettei kerrota toiselle suoraan mikä hiertää ja mikä olis ratkaisuehdotus ja onko valmis millasiin kompromisseihin, vaan osotetaan mieltä toimimalla niin kuin ei enää toisen kanssa haluttais olla tekemisissä jos kuitenkin halutaan..

vanhemmilla ja ystävillä punkatessa ei monesti onnistu itsenäinen puiminen asioissa. ja harvoin auttaa muutaman päivän mietintä aika jos asiat on siinä jamassa että ylipäänsä tarvitsee olla erillään. se on totta että asiat pitäisi oppia sanomaan suoraan. silti joskus tarvitaan toisenkinlaista "herättelyä" jos sanat ei riitä.

vanhemmilla ja ystävillä punkatessa ei monesti onnistu itsenäinen puiminen asioissa. ja harvoin auttaa muutaman päivän mietintä aika jos asiat on siinä jamassa että ylipäänsä tarvitsee olla erillään. se on totta että asiat pitäisi oppia sanomaan suoraan. silti joskus tarvitaan toisenkinlaista "herättelyä" jos sanat ei riitä.

Mä en ymmärrä miksei onnistuis itsenäinen asioiden puiminen? Sielläkin voi suoraan sanoa että tilanne on nyt se että mun tarvii hengähtää ihan yksin. Ei se itsenäinen asioiden puiminen sen paremmin onnistu kun lapset on mukana muuttaessa ja niiden kysymyksiin on vastailtava ja hoidettava niidenkin asioita.

Mä en ymmärrä miksei onnistuis itsenäinen asioiden puiminen? Sielläkin voi suoraan sanoa että tilanne on nyt se että mun tarvii hengähtää ihan yksin. Ei se itsenäinen asioiden puiminen sen paremmin onnistu kun lapset on mukana muuttaessa ja niiden kysymyksiin on vastailtava ja hoidettava niidenkin asioita.

no monesti muidenkin mielipiteet helposti vaikuttaa omiin ajatuksiin. sitä lähinnä ajoin takaa. en vaan ymmärrä miksi aletaan aukomaan ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ihme homma: vaimo muuttaa lasten kanssa pois ja mies hakee EROA? Ihme äijä... :whistle:

No, jos mun mies muuttais pois, eikä haluaisi asua mun kanssani, niin miksi ihmeessä jatkaisin avioliittoa? Eroa mäkin hakisin.
Ihmettelen aptakin, miksi muuttaa pois, ellei halua erota??

Siinä että muuttaa lasten kanssa pois kotoa on aina se riski että se toinen osapuoli haluaakin sitten sen eron.
Pitää vaan sitten elää päätöksensä kanssa ja seurausten.

Yhteistyössä