ei hitsiläinen,mun exä oli just tällänen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Narsistinen persoonallisuushäiriö "pähkinänkuoressa"

"Henkilöitä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö arvioidaan olevan noin 1 % väestöstä ja 2-16 % potilasaineistosta. Narsistinen persoonallisuushäiriö on oireyhtymä, johon kuuluvat muun muassa seuraavat
piirteet: itsekeskeisyys, manipuloivuus, hallitsevaisuus ja tunteettomuus.
Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Narsismin avulla hän suojautuu pienuutta, avuttomuutta, keinottomuutta, kateutta ja riippuvuutta vastaan.yms

taitaa olla viimein aika todeta että hyvä kun meni!!! mitenhän mä en ymmärtänyt yhdessä ollessamme että mikä hää on oikeesti,hui.

onneksi ei olekkaan ollut meidän elämässä! kauheeta lukea tuota yhtä ketjua,ja todeta että meillä olisi näköjään voinut mennä ihan samanlaiseksi! hitsit ja mä kun kuvittelin jotain ihan muuta.#hävettää#

-taitaapi seuraava ukko olla toisenlainen,tai saapi lähtee kalppimaan=)

me asuttiin avoliitossa ennen ku lapsi syntyi.ei kyllä silloin ikinä kiinni käynyt mutta muuten oli just tollanen,ja mä vielä syyllistin (niinkuin hänkin)itseäni siitä miten hän kohteli mua(vielä pitkään eromme jälkeenkin). no kaikkea ei voi tietää,hyvä kun ovat entisiä nämä ukot:)

sairaanhoitajana,ei kuulosta kovin hyvältä yhdistelmältä. tosi oma exäni oli huippu esittämään muka empaattista ihmistä,kunnes ei kokenut enään tarvetta siihen

Yhteistyössä