Ei hitsi,en tajua miten perheisiin joissa on monta lasta otetaan vielä lemmikkejä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Joo yksi koira tai kissa vielä menis...mutta sitten on näitä joilla on 3 koiraa,kaneja,gerbiilejä,lintuja yms...ja kämppä onkin sit sellasessa kunnossa.Itelläni on 3 lasta,enkä vois kuvitellakaan ottavani vielä lemmikkejä tässä elämäntilanteessa.Eri asia kun lapset kasvaa ja pystyvät osallistumaan lemmikkien hoitamiseen. Eräs duunikaveri (3 alle kouluikäistä lasta) otti koiranpennun (hänellä oli jo 2 kissaa ja kaneja) ja valittaa päivittäin miten koira valvottaa ja tuhoaa kaiken,huonekalut...yms.

Ehkä riippuu ihmisistä mistä kukakin tykkää ja missä kunnossa kotinsa saa pidettyä. Ei se iso lapsimäärä tai lemmikit automaattisesti tarkoita kodin olevan hävityksen kauhistus.

Meillä ei ole kuin kaksi lasta ja yksi koira, muutamia kuukausia sitten ei vielä tuota koiraakaan. Lapsuudenkodissani meitä taas oli 6 sisarusta ja melkoinen määrä lemmikeitä, koiria, kissoja, kaneja, marsu, lintuja, hamsteri... Ei kaikkia yhtäaikaa vaan vuosien saatossa, mutta koutenkin kokoajan useampi lemmikki kerralla. Ja pakko sanoa ettei meillä ole varmaan koskaan koti niin tiptop kuin lapsuudessani. :ashamed:

Oon aina ihmetelly samaa asiaa. Voi eläinparkoja niissä perheissä.
Ihmettelen sitäkin, miksi eläin pitää hankkia juuri kun syntyy ensimmäinen vauva. Paljonko jää aikaa eläimelle, kysyn vaan.

En minäkään tajua. Vasta nyt kuopuksen kanssa kahden eläessä otimme kissan. En olisi kerennyt tarpeeksi siivota isommassa perheessä. Pakko siivota usein kun allerginen olen ja muutenkin. Ahdistaa pelkkä ajatus kun tietää että hilsettä ja karvoja leijailee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ihmettelen sitäkin, miksi eläin pitää hankkia juuri kun syntyy ensimmäinen vauva. Paljonko jää aikaa eläimelle, kysyn vaan.

Monet vaan ajattelevat että kun vauvan kanssa saa jäädä kotiin äitiyslomalle niin siinähän sitä on sitten aikaa 24/7. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Monet vaan ajattelevat että kun vauvan kanssa saa jäädä kotiin äitiyslomalle niin siinähän sitä on sitten aikaa 24/7. :xmas:

Ilmeisesti :headwall: . Niitä näkee nimittäin paljon, että koira pitää ottaa juuri sillon. :(

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
mulla on kuusi lasta, yksi lapsen lapsi, koira, kaksi kissaa, kaksi marsua, yksi kani, kaksi lammasta ja hyvin mahdutaan kaikki samaan talouteen, lampaat tosin asuu navetassa niiden 80 muun eläimen joukossa

Moi vaan 'kaima' mä oon kikka

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Ilmeisesti :headwall: . Niitä näkee nimittäin paljon, että koira pitää ottaa juuri sillon. :(

Ensimmäinen vauva ja ensimmäinen koiran on minusta aika ...rohkea yhdistelmä.

Seuraavien kohdalla ymmärrän jo paljon paremmin. Yksi sukulainen jolla on pitkä kokemus koirista ja useampi lapsi on ajoittanut pennunottamiset juuri vauva-aikoihin. Mutta hänellä siis kuitenkin jo etukäteen kokemusta siitä mitä vauva ja koiranpentu vaativat ja löytyy myös niitä isompia, koirista pitäviä lapsia avuksi.

Niinpä....mä ihmettelen miksi niitä eläimiä pitää ottaa niin tolkuttomasti :)
Yksi koira ja 1 lapsi vielä menee,mutta jo kolmen lapsen kanssa tulee sotkua...ajtuskin siitä,että täällä olisi vielä elukoita, niin ei kiitos!
Ja vielä kerrostalossa....

Yhteistyössä