Ei hemmetti..pilleri putos eilen illalla lavuaariin!

• Viestiketjun aloittaja Noloa
  • Ensimmäinen viesti
Noloa
Ja mun tuurilla tietenkin meni siitä reiästä putkistoon :( Jäi sit eilen pilleri ottamatta..joo,ja tiedän,että ois muitakin fiksumpia paikkoja ottaa pillerit kun lavuaarin päällä :'( Mitenhän nyt sit,ehkäisyteho menny ihan persuksilleen?

Järjen ääni
Ooksää ihan sekaisin? Otat tietenkin tilalle seuraavan päivän pilsun ja jatkat normaalisti ja seuraavan laatan putkeen ilman taukoa. Ei sen tähden tarvitse jättää pilleriä ottamatta!

Järjen ääni
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No otan yleensä pillerin illalla,ja nyt menny tapahtuneesta n.10 tuntia:/ Voiko sen tehdä niin että ottaisin ti-pillerin nyt ja ke-pillerin illalla? :ashamed:
Katso ohjeista! Yasminelleja ainakin voi ottaa noin.

ööö
Töllö! Uus pilleri vaan nassuun, mutta kun et ottanut niin sitten pidättäydyt seksistä :)
Asiat eivät ole niinkään vaikeita kun luulisi.............ja täällä palstalla lukee.

Niissä pillereissä, joita mä söin (monia eri merkkejä ) ehkäisyteho säilyi jos pilleri on otettu alle 12 h myöhässä. Eli jos sun pillereiden ohjeissa sanotaan samaa, niin ota nyt uusi pilleri, ja tämä laatta+seuraava laatta putkeen ilman taukoja.

perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Niissä pillereissä, joita mä söin (monia eri merkkejä ) ehkäisyteho säilyi jos pilleri on otettu alle 12 h myöhässä. Eli jos sun pillereiden ohjeissa sanotaan samaa, niin ota nyt uusi pilleri, ja tämä laatta+seuraava laatta putkeen ilman taukoja.
eli pitääks syödä kaks levyy putkeen jos unohtaa pillerin tai pari ottaa?

Ap
Mutta siis,vielä jankkaan,voiko näin tehdä:
-Jatkan tästä illasta normaalisti tämän liuskan loppuun ja jos seksiä harrastamme,niin varmuutena vielä kortsu? Vaikuttaako tämä yhden pillerin ottamattomuus seuraavan liuskan vaikutukseen mitenkään?

Mulla on näköjään kans jäänyt yksi pilleri ottamatta... tajusin aamulla, että tänään tiistai, mutta pilleri laatassa maanantai.... aloin miettiä,että varmaan jäi se lauantainen ottamatta...otin muka mutta taisin ottaa kiireessä 2 allergialääkettä.... että semmosta..

pitää varmaan pitää tauko vaikka aattelin kyllä syödä toisen laatan putkeen... argh! mun tuurilla mää oon raskaana kohta..

perhoinen84
-Jatkan tästä illasta normaalisti tämän liuskan loppuun ja jos seksiä harrastamme,niin varmuutena vielä kortsu? Vaikuttaako tämä yhden pillerin ottamattomuus seuraavan liuskan vaikutukseen mitenkään?
mä tahdon kanssa tietää,oon ihan sekaisin noiden pillereiden kanssa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
eli pitääks syödä kaks levyy putkeen jos unohtaa pillerin tai pari ottaa?
Emmä tiiä, mutta niin mä tekisin =)
*muoks* siis jos pillerin otto ei ainoastaan myöhästy, vaan jää kokonaan väliin, tai jos pilleri katoaa ja laatta jää vajaaksi

Otat yhden pillerin nyt. Ja illalla seuraavan, siihen aikaan kun normaalisti otat. Etkä pidä taukoa, vaan aloitat seuraavan laatan samantien, koska muuten tämän kuukauden pillerisatsi jää vajaaksi eikä ehkäisyteho ehkä säilyisi 7 päivän tauon aikana.
Riippuen toki siitä, mitä pillereitä ne on...ei päde minipillereihin ainakaan.

tuota
eikös se riipu siitäkin millä viikolla olet unohtanut sen pillerin?

Mun pilleri ohjeissa on, että eka viikolla jos unohtunut niin lisäehkäisy, jos 2 viikolla ottaa heti unohtunut ja vielä sen päiväinenkin, 3 viikolla voi aloittaa heti tauon tai jatkaa putkeen pillereitä.

Ap
Otat yhden pillerin nyt. Ja illalla seuraavan, siihen aikaan kun normaalisti otat. Etkä pidä taukoa, vaan aloitat seuraavan laatan samantien, koska muuten tämän kuukauden pillerisatsi jää vajaaksi eikä ehkäisyteho ehkä säilyisi 7 päivän tauon aikana.
Riippuen toki siitä, mitä pillereitä ne on...
Mercilonit ovat.

Ap
Mä otin ja soitin neuvolaan,niin sieltä se th sanoi,että voitko ottaa pillerin aamuisin? Sanoin että voin,ja otin nyt tämän päivän pillerin ja jatkan jatkossa että otan pillerin aamulla.
Ja jos tässä seuraavan kahden viikon aikana jota liuskaa on jäljellä,harrastetaan seksiä,niin sitten muuta ehkäisyä vois käytellä. Ja seuraavaan liuskaan ei tää"unohdus"vaikuta :)

Mulle kans kerran käynyt noin. :kieh: Koetin saada kiinni ja tuntui kuin kaikki ois hidastettuna liikkunut... etenkin se hetki, kun se siitä lavuaarin reiästä sisään meni. Ja voi että kun ketutti. :xmas: No terkalle kans soitin ja käski ottaa seuraavan päivän pillerin sitten. :)

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Mulle kans kerran käynyt noin. :kieh: Koetin saada kiinni ja tuntui kuin kaikki ois hidastettuna liikkunut... etenkin se hetki, kun se siitä lavuaarin reiästä sisään meni. Ja voi että kun ketutti. :xmas: No terkalle kans soitin ja käski ottaa seuraavan päivän pillerin sitten. :)
Enpä muuten äsken enää ottanu lavuaarin lähellä pilleriä :) :D

Yhteistyössä