Ei helvetti mua naurattaa noi "ei otettu sikapiikkiä kun TIEDETTIIN ettei kannata" :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrsk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis KAIKKI suomalaiset tahot EIVÄT suositelleet rokotteen ottamista, mutta hehän eivät tiennetkään mistään mitään vaikka olivat läkäreitä ja terveydenhuollon ammattilaisia. Kaikki ulkomailta luetut suositukset, lääkevalmistajan rokottamatta jättäminen, korvausvastuun pois jättämiset yms. olivat vaan pelkkä propagandaa ja huijarit niitä kirjoitteli. Vai miten se nyt meni? Mä en syyllistä ketään ja olen erittäin pahoillani siitä että joidenkin lapset sairastuivat vakavasti, mutta kyllä mulla oli "tietoa" että rokotteista tulee haittavaikutuksia, sehän oli yleisessäkin tiedossa, se että haittavaikutukset voivat olla noinkin pahoja siitä ei ollut varsinaista tietoa, mutta mutu-tuntumalla ja niihin epäpäteviin lääkäreihin luottamalla tein päätökseni, joskus pitää olla vastaan, aina ei voi tehdä niin kuin päättäjät sanoo. Nekin päättäjät, jotka oli vastaan tätä asiaa niin vaiennettiin, eikö se herättänyt kenessäkään muussa epäluuloja tätä juttua kohtaan?

Meillä otettiin kaikille. Vieläkään en päätöstä kadu, katsoin rokotteen olevan riskinä tautia pienempi ja olen edelleen samaa mieltä.

Tiesin tuon ottaessa, ettei ehditty kauan rokotetta testaamaan ja sen mukaan myös päätös tehtiin.

Kurjaahan tuo ontotta kai, mutta eihän mikään lääkekään riskitön ole ja etukäteen ei voi tietää, mikä kellekkin sopii.
Esimerkiksi mies sai rytmihäiriöihin hyvin siedettyä lääkettä ja meni viikoksi petipotilaaksi tuosta lääkkeestä ja sai pahat rintakivut, pahoinvointia, huimausta jne. Eihän tuotakaan voinut etukäteen tietää.

Ja tuttavan lapsi kuoli rutiinileikkauksen jälkeen heräämöön eikä sitäkään voitu etekäteen tietää, ettei sydän kestä nukutusta.

Elämä on.

Mikään lääke ja mikäänn rokote ei ole täysin turvallinen, sellaista ei ole olemassa !

Ärsytti kun sikapiikin kohdalla toitotettiin että on täysin vaaraton ja turvallinen, Siinä meni moni lankaan ja otti sen.

[QUOTE="vieras";23046836]No kyllä mun mielestä järkevän aikuisen olisi pitänyt tajuta tilanne eikä lähteä hysteerisenä tappelemaan rokotusjonoihin. Tässä voi tietenkin jokainen puolustella rokottamista "ettei voinut tietää", mutta se on kyllä ihan vaan oman virheen selittelyä.[/QUOTE]

Ei me käyty kyllä missään rokotusjonoissa. Eikä tapeltu. Meille annettiin neuvolasta aika ja molemmat lapset rokotettiin neuvolakäynnillä.

Mikään lääke ja mikäänn rokote ei ole täysin turvallinen, sellaista ei ole olemassa !

Ärsytti kun sikapiikin kohdalla toitotettiin että on täysin vaaraton ja turvallinen, Siinä meni moni lankaan ja otti sen.

Meillä päätettiin, ettei oteta. Lähinnä varmaan siksi, kun kaikki toitotti nimenomaan sitä "tää on täysin turvallinen"-laulua. Ja mua alkoi niin ärsyttää, kun sen nyt jokainen maalaisjärkeä käyttävä tietää, ettei yksikään rokote ole 100% turvallinen. Aina on se miljoonas tai vaikka vain sadasmiljoonas, jolla on joku komplikaatio.. Enkä halunnut, että se sattuu just meille.

Kyllähän sitä sai kuulla, niin kavereilta, kuin naapureiltakin että ollaan tyhmiä ja hulluja, kun ei rokoteta lasta, mut onneksi uskallettiin olla erilaisia.

Voimia niille, jotka nyt maksaa siitä, että uskoivat tyhjiä lupauksia. Varmasti heistäkin moni olisi ottanut rokotuksen, vaikka olisi ollut tiedossa, että komplikaatioita voi tulla (sitähän ei kukaan voinut tietää, että se sattuu juuri omalle kohdalle). Mutta moni olisi varmasti jättänyt myös ottamatta. Silloisessa tilanteessa kun hysteria oli kuitenkin niin suurta ja kuoleman pelko isompi kuin komplikaation pelko.

Miksi jotkut jaksaa jauhaa asioiden selville ottamisesta? Minulla ei ainakaan ole tarpeeksi koulutusta arvioimaan mikä tieto on luotettavaa varsinkaan netistä haettuna. Sieltä saa kyllä sellaisen sivun kuin itse haluaa puolesta tai vastaan. Olenko jotenkin tyhmempi kuin muut.

Meillä olisi ainoastaan yksi lapsista saanut piikin ensimmäisten joukossa, muut kun emme kuuluneet riskiryhmään, emme olisi saanut rokotetta kuin viimeisten joukossa. No olimme muutenkin ennemmin sen kannalla, ettemme piikkiä ota, mutta varsinkin sen jälkeen kun meillä vieraillut henkilö sairastui saman illan aikana sikalunssaan(hänelle tehtiin verikoe ja varmuudella voin sanoa, että sikaa oli), totesimme, että kyllä se nyt tulee jos on tullakseen ja koska ei tullut silloin, teimme lopullisen päätöksen olla ottamatta rokotetta. Emmekä muuten sairastanutkaan kukaan! Mutta en silti pidä piikin ottaneita tyhminä, mielestäni tämä oli taas vain yksi monista valinnoista joita elämässä pitää tehdä, toisinaan tekee valinnan joka ei olekkaan paras mahdollinen kyseiselle henkilölle ja sillä selvä! ei se kenestäkään tyhmää tee..

Yhteistyössä