Tiedän tuon tunteen myös....menetin pienen tyttäreni 4 viikosena ja mies oli heti haluamassa ns. uutta vauvaa... Olin aivan kauhuissani, kuinka hän pystyi edes ajattelemaan mitään tuollaista...kun itse olin niin shokissa, etten pystynyt ajattelemaan YHTÄÄN MITÄÄN !!!
Mutta aika kului, ja yht äkkiä sitten huomasin olevani raskaana ( n. 5 kk. kuluttua ) ja uusi raskaus jännitti ja pelotti todella. Mutta sain neuvolasta tod.hyv. tukea ja kävin sairaalassa pelkopolilla puhumassa ihanan kätilön kanssa, niin raskausaikakin meni siedettävän hyvin, vaikka koko ajan oli menettämisen pelko ajatuksissa...
Synnytys meni hyvin, ja minua oli jännittänyt kovasti se, mitkä tuntemukset ovat uutta vauvaa kohtaan,,,,tuleeko siitä heti enkeli-tyttömme mieleen...Mutta oli tosi POSITIIVINEN yllätys, kun sain vauvan syliini, niin HÄN oli HETI oma persoonansa ! Itkimme mieheni kanssa yhdessä synnytys salissa, kun toinen tyttäremme syntyi. Ja kun pääsimme kotiin, oli ihana saada puuhata taas vauvan kanssa ja elämään tuli pitkästä aikaa jotain positiivista sen suuren surun keskelle !
EMME I K I N Ä UNOHDA TÄTÄ EDELLISTÄ TYTÄRTÄ, TAI VERTAILE NÄITÄ KAHTA LASTA, vaan molemmilla on oma paikka meidän sydämissämme.
Käyn usein vaunuilla hautuumaalla tytön kanssa laittamassa kynttilän ja vilkutamme siskolle. Samoin tämän enkeli tyttäremme ns. kummitäti ja muut ystävämme käyvät haudalla viemässä kukkia merkkipäivänä ym. Välillä tulee tietysti tosi synkkiä hetkiä kun ajattelen miten iso tämä edellinen vauva jo olisi ja mitä kaikkea hän osaisi tehdä ym....Mutta sitten on vaan yritettävän katsoa elämää eteenpäin, - askel kerrallaan....elämästä kun ei koskaan tiedä mitä se tuo tullessaan..
Suru ei KOSKAAN häviä, mutta se muuttaa muotoaan....
:ashamed: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: