Ei alle 3-vuotiaita leikkipuistoon, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä en
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä en

Vieras
Olin oman puolitoistavuotiaani kanssa tänään puistossa, sellaisessa "linnassa" jossa on katos, liukumäki ja silta. Linnaan tuli myös isompia lapsia ja näiden äiti, joka oli sitä mieltä että lapseni on hänen lastensa tiellä, ja että "noin pieni kuuluu omaan pihaan leikkimään".

Jotenkin normaalia tuollainen suhtautuminen? Ja mitäs, jos sitä omaa pihaa ei ole kun kerrostalossa asuu. Tai onhan tuolla iso liukumäki pihassa (liian iso meille) ja keinut. Ensimmäinen kerta kun joku sanoo noin.

Tietty puisto kuuluu kaikenikäisille. Lapsille on musta hyvä ohjata että pienemmille tarvii antaa tilaa ja varoa heitä. Toki isompiin liukumäkiin tms ei kannata tieten tahtoen nostaa pieniä jotka ei sinne itse vielä pääse, ovat toki joskus isojen leikeissä "tiellä". Mutta siis jos lapsi itse kiipeää liukkariin niin toki hänkin sinne saa mennä iästä riippumatta. Törppö äiti joka noin sanoi.

Mä taas olin ihan positiivisesti yllättynyt siljalla lasten leikkipaikoilla ihmisten ja lastenkin fiksuudesta. Siellähän on nyt ihan lastenmaailma kokousosastolla ja löytyy pomppulinnaa ja pallomereä. Jos oli isommat lapset hyppimässä, pienet odotteli vuoroa ja kohta joku isompien lasten vanhempi/lapsi itse hihkasi että pienten vuoro - ja toisin päin.

No olipas! Me käydään puistossa 3-vuotiaan ja 1,5-vuotiaan kanssa ja ihan varmasti meillä on ihan samanlainen oikeus olla siellä kuin kellä tahansa muulla! Kaiken maailman ihmisiä sitä löytyykin...

Yhteistyössä