Mulla ei ole vielä lapsia, joten joudun nyt kommentoimaan vähän "maalaisjärjellä"...
:ashamed:
Mun mielestä sä et ole missään nimessä mikään hirviöäiti tms.! Musta tuntuu, että olet ihan normaali ihminen, jolle ei sovi välttämättä kotiäidin kokopäivärooli. Se ei tee susta yhtään huonompaa äitiä jos et jaksa ympärivuorokauden hoitaa lapsiasi kotona! Toisille se sopii ja toisille ei.
Et kertonut lastesi ikää, mutta tuosta mainitsemastasi "pölinästä" päättelin, että ainakin jonkin verran jo puhua osaavat? Eli voisitko harkita järjestäväsi lapsillesi hoitopaikan jos he ovat jo sen ikäisiä? Vaikka jonkun perhepäivähoitomuodon tms., jotta hoitopaikka olisi mahdollisimman kodinomainen?
Saisit itse tehdä päivisin jotain omiakin juttujasi tai sitten hakeutuisit työelämään? Ylipäänsä saisit irtiottoa kotiympyröistä. Lapsesi ovat toki tärkeitä ja heidän hyvinvointinsa ennen kaikkea, mutta muista, että lapsesi voivat hyvin, kun heidän vanhempansa voivat hyvin!
Mitä OMAAN elämääsi kuuluu lasten hoidon ohella??? Ystäviä, harrastuksia, mitään opintoja tms.? Onko mitään minkä avulla pääsisit irrottautumaan arjesta ja näkemään kotielämän vähän kauempaa?
Olen itse ajatellut, että sitten, kun saan ensimmäisen lapseni haluaisin jäädä kotiin ainakin siksi 3:ksi vuodeksi, mutta olen pyrkinyt pitämään sen AINOASTAAN yhtenä mahdollisuutena. Mä haluan jättää auki sen vaihtoehdon, että haluankin töihin jo 9kk:n päästä. Enkä halua olla pettynyt itseeni!! Uskon olevani parempi äiti lapselleni, kun jaksan yhdessä olon hetket keskittyä ja huomioida hänet täysillä ja
jotakuinkin iloisella mielellä kuin että kaiket päivät pyörin samoissa ympyröissä ja olen läsnä väsymykseni tms. vuoksi vain puoliliekillä.
Jaa-a. Saas nähdä mitä se sitten todellisuudessa on. Käytäntöhän sen vasta osoittaa, mutta tähän pyrin.
Paljon voimia sinulle!!
Muista arvostaa omaa, yksityistä elämääsikin äläkä unohdu elämään vain lasten kautta!