Ehkäisyvaihtoehdot ovat todella vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäs nyt??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitäs nyt??

Vieras
Oon kokeillut 2 erilaista pilleriä, toinen oli Yaz ja toisen nimeä en muista enää. Eivät sopineet. Sitten käytin ehkäisyrengasta ja 2,5kk kuluttua naama turposi ja tuli nokkosihottumaa, pakkausselosteessa on maininta että jos on allerginen jollekin ainesosalle niin juuri mm. edellämainitut oireet voi tulla esiin. Muistaakseni tarkempi kuvaus oireille oli "angioedeema"

Sitten vaihtoehtoja mitä oon miettiny:
Hormonikierukka - Ei, koska hormoneita ja ne ei selkeesti mulle sovi
Ehkäisylaastari - Sama juttu^
Ehkäisykapseli/implantti - Sama juttu^
Kuparikierukka - Siinä on nikkeliä ja mulla on allerigia

Vaihtoehdot on enää tasan 2: Kondomi tai sterilisaatio.

En aio hankkia lapsia, niin sterilisaatiokin olisi mahdollinen vaihtoehto. Siinä on vaan ikäraja 30v, jota saan odotella vielä monta vuotta.

Nyt lekuri määräsi minipillereitä, mutta en tiedä uskallanko aloittaa sillä niissäkin on maininta tuosta "angioedeemasta". Sanoin tästä lekurille mutta se vaan antoi reseptin kouraan. En haluaisi kokeilla että mitäköhän mahdollisesti tällä kertaa tapahtuu. Se pään turpoaminen ja ympäri kehoa oleva nokkosihottuma oli oikeasti helvetillistä enkä halua kokea sellaista enää ikinä.

Meillä on jo monet vuodet olleet kondomit ja ehkäisypuikot käytössä. 30 vuoden ikää odottelen, jotta pääsisi laittamaan piuhat poikki. Ei meillä kummankaan mielestä kondomiehkäisy ole sen hankalampaa tai epämukavampaa kuin muutkaan. Mä olen kaksia eri pillereitä ja kierukkaa kokeillut ja mikään niistä ei sopinut.

No mikä siinä kondomin käytössä on niin hankalaa? Kyllä mä ennemmin kondomia käyttäisin kuin turvautuisin muihin jopa hankalampiin vaihtoehtoihin (esim pesoaari ja ehkäisyvaahdot).

Kondomilla ollaan menty nyt 2v eikä ongelmia. Tämä siksi, että lääkärit yrittävät koko ajan vaan tyrkyttää hormonikierukkaa enkä sitä halua kun hormonaalinen ehkäisy on ennenkin ollut erittäin huono vaihtoehto. Kupari kierukkaa en voi ottaa, koska vuodan jo nyt paljon ja se vaan lisää vuotoa. Sterilisaatiota en saa, vaikka olen kolmella lääkärillä käynyt sitä pyytämässä. Olen 33v ja kolmen lapsen äiti ja lapsiluku täynnä. Aina tulen lääkäriltä hormonikkierukan kanssa.ei siis ole vaihtoehtoja.

Ei siinä kuparikierukassa nikkeliä siinämäärin, oo et siitä oireita tulee.. itsellä on paha nikkeli allergia saan melko pienistä määristä iho-oireita. Mulle se kuparikierukka kuitenki on sopinut ihan hyvin, ei mitään oireita ole siitä tullu.

No mikä siinä kondomin käytössä on niin hankalaa? Kyllä mä ennemmin kondomia käyttäisin kuin turvautuisin muihin jopa hankalampiin vaihtoehtoihin (esim pesoaari ja ehkäisyvaahdot).

Kaikille se kondomi ei vain sovi. Kaksi vuotta sinniteltiin ja kokeiltiin noin 50 merkkiä (netistä löytyy vaikka mitä :)) mutta kaikki ärsyttävät limakalvoja ja siitä on nautinto kaukana.

[QUOTE="Vieras";28225711]Kaikille se kondomi ei vain sovi. Kaksi vuotta sinniteltiin ja kokeiltiin noin 50 merkkiä (netistä löytyy vaikka mitä :)) mutta kaikki ärsyttävät limakalvoja ja siitä on nautinto kaukana.[/QUOTE]

niinpä.. Ei todellakaan kumi sovi kaikille.. T: yks joka parhaillaan kärsii kondomin aiheuttamasta limakalvo ärsytyksestä, hyi ku olis kaktus alapääs :(

Kondomilla ollaan menty nyt 2v eikä ongelmia. Tämä siksi, että lääkärit yrittävät koko ajan vaan tyrkyttää hormonikierukkaa enkä sitä halua kun hormonaalinen ehkäisy on ennenkin ollut erittäin huono vaihtoehto. Kupari kierukkaa en voi ottaa, koska vuodan jo nyt paljon ja se vaan lisää vuotoa. Sterilisaatiota en saa, vaikka olen kolmella lääkärillä käynyt sitä pyytämässä. Olen 33v ja kolmen lapsen äiti ja lapsiluku täynnä. Aina tulen lääkäriltä hormonikkierukan kanssa.ei siis ole vaihtoehtoja.

Ehdot kun on 3 lasta TAI 30 vuotta. Eikä sitä mitään pyydellä, ilmotat lääkärille että haluat sterilisaation ja piste. Jos kieltäytyy, sano tekeväsi valitus.

Yhteistyössä