ehkäisyrenkaan käytöstä kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miulla oli ensimmäisinä viikkoina pientä vuotelua, siis miten sattui ja senkin jälkeen välillä, menkat saattoi alkaa viikkoa liian aikaisin tms. mut se nyt ainakin oli pelkkää plussaa, että menkkakipuja ei oo ollu lähes ollenkaan, aiemmin kun sai buranaa syödä.Ja toinen plussa, vuoto on niukentunut huomattavasti!

Mitä haittaoireita teillä on ollut pillereistä, kenelle ne eivät ole sopineet, mutta rengas on? Olen kohta 2 levyä syönyt yhditelmäpillereitä ja olo kaikinpuolin kurja ja outo, eli johonkin muuhun pitäisi varmaan vaihtaa. Kauan yleensä suositellaan testaamaan pillereitä, ennen kuin todetaan ettei sovi? Tarkoitan, kun jokin aika varmaan menee elimistöltä tottumiseenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Marttiina Maitolehmä:
Mä tykkäsin :) Saa ottaa päivittäin pois max 3 tunniksi

mulle taas neuvottu että pidetään kolme viikkoa paikoillaan ja sit otetaan pois kuukautisten ajaksi.

3h saa ottaa pois ilman et teho laskee, esim. seksin ajaks.

meillä ei kyllä tarvinnu ottaa pois edes sillon. Ihan kerran tai pari se tuntu seksin aikana muttei muuten.

Mä tykkäsin kun oli helppo mutta kuten muutkin hormoonit, ei sekään sopinu mulle enää synnytyksen jälkeen. Pidin taukoa ja kun laitoin sen takaisin niin viisi päivää siitä kun laitoin, alkoi taas hirveät päänsäryt ja migreenioireet, olin ihan per.seeseen ammuttu karhu jne. Otin pois sen ja nyt ei oo mitään käytössä, olo on hyvä. Joskin koko ajan takaraivossa polttelee se raskauden mahdollisuus :/ mutta riski on olemassa ja ollaan tietoisia siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis sen voi pitää kuitenkin seksin aikana?

onko se helppo laittaa paikoilleen?

On helppo laittaa paikoikkeen ja voi pitää seksin aikana. Mulla se tosin hiertää. Sivuvaikutuksia on, eli seksihalut nollassa... :(

Mä käytän itse 4 vko putkeen ja sitten viikon tauko. Sit taas 4 vko jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vippi:

On helppo laittaa paikoikkeen ja voi pitää seksin aikana. Mulla se tosin hiertää. Sivuvaikutuksia on, eli seksihalut nollassa... :(

miksi neljä?

mulla vei kanssa halut, mutta niin teki laastarit ja minipilleritkin... rengas myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

miksi neljä?

mulla vei kanssa halut, mutta niin teki laastarit ja minipilleritkin... rengas myös.

Pakkauksen ohjeessa sanottiin että neljä viikkoa ei huononna ehkäisytehoa ja lääkärin tiedon mukaan voidaan käyttää pidemmän ajan.

Ihan vaan säästökysymys. Onhan noi muuten aika kalliita. Muutama rengas vähemmän vuodessa menee ja menkatkaan ei tuu niin usein.

Mä pidin 3 viikkoa, vaihto, kolme viikkoa, vaihto, kolme viikkoa ja sitten vasta viikon vuotoväli. Tykkäsin paljon eikä tullu sivuoireita ollenkaan. Helppo pitää ja vaihtaa.

sama juttu. mulla gyne neuvo ton 4vkoa ja tauko, koska tehoa riittää vielä siksi viikoksi.

-hinta
-haluttomuus

+helppo
+ei tarvii muistaa joka päivä
+vuodot niukkeni huomattavasti

Yhteistyössä