Ehkäisyrenkaan käytön lopetus...sivuoireita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ehkäisyrenkaasta.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ehkäisyrenkaasta.

Vieras
Kirjoitin saman av:lle, mutta en saanut vastauksia niin ajattelin kysyä täältä:

Eli otin eilen ehkäisyrenkaan pois, koska päätettiin alkaa käyttää pelkkää kondomia. Nyt minulla on väännellyt mahasta ja ollut sellainen..outo olo. En edes osaa selittää sitä. Tuntuu että väsyttää normaalia enemmän, ja muutenkin huono olo. Onko nämä sivuoireita tuosta? Voiko olla että hormonitoiminta on mennyt jotenkin sekaisin? Ja kauankohan menee että olo paranee..huomenna olisi koulua..
-16v

Oletko ottanut renkaan pois normaalin kolmen viikon jälkeen vai jo sitä ennen?
Jos olet oikein lopettanut käytön merkitsee tuo kuukautisten alkua ja jos olet kesken niin hormoonitoimintasi on sekaisin ja siksi todennäköisesti kuukautiset alkaa pakotetuati aikaisemmin.

No olethan sä ennenkin ottanut renkaan viikoksi pois, vai putkeenko olet niitä uuteen vaihtanut? Ei hormonien lopetus hetkessä mitään oireita aiheuta, oot vain tulossa kipeäksi tai muuta sellaista. Se mua ihmetyttää, miksi ihmeessä vaihtaisit renkaan kondomiin..? Haluat vaihtaa vaivattomuuden epäluotettavaan räpeltämiseen?

Meillä oli alunperinkin kondomi ja se toimi hyvin. En tykkää tunkea itseeni hormooneja. Meillä on nyt ollut käytössä kortsu+rengas. Eilen aamulla pyörryin ja oli huono olo. Otin silloin päivällä renkaan pois (kesken kierron) ja nyt en tiedä johtuuko tämä olo siitä pyörtymis hässäkästä vai tuosta renkaasta.-Ap

Sinulla voi olla muitakin sairauksia, joten kaikki ei välttämättä johdu renkaasta. Olisi ollut helpompi olla vain laittamatta seuraavaa rengasta kuin ottaa kesken pois. Se nyt sekoittaa kuukautiskierron ainakin. Onhan hormoonittomiakin vaihtoehtoja kuparikierukasta lähtien, mutta olisi järkevää keskustella lääkärin kanssa mikä sinun tapauksessa sopii sinulle parhaiten.

Käsittääkseni noissa hormoonit ei kerry tai jää elimistöön, joten huomenna pitäisi muut oireet olla jo poissa joten varmasti helpottaa jos ne kaikki on siitä johtunut.

No meillä on aina toiminut kortsu niin hyvin (tarkastetaan aina ettei oo menny rikki), että poikaystäväkin sanoi ettei mun tarvitse käyttää mitään. Terkkarin painostuksesta vaan otin renkaan..ei olisi pitäny. -Ap

Mulla oli renkaan poiston jälkeen pari kiertoa päivät vähän mitä sattuu, välivuotoa, kuivuutta ja mahassa nippaili jännästi pitkin kiertoa ja nämä yhdistin menkkakipujen kaltaisiksi. parin kuukauden renkaattomuuden jälkeen alkoi tasottumaan. Ja puolen vuoden päästä oli kierto normaali (=säännöllinen).

Mulla teki aivan järjettömän paineen tunteen päähän, joskaan ei koskenut, mutta oli muuten tukala olla. Ja mielihalut ja -alat vaihteli aivan laidasta laitaan sekunnissa. Nämä huomasi itsekkin kun pahimmillaan auton ikkunoita raapatessa se "rauhallinen minä" hävisi, oli sellainen "ikkunoita raapata, stna!" ja sitten kun pääsi autoon niin alkoi itkettämään. Ja töissä saattoi alkaa hermot käryämään kun piti asiakkaalle toistaa jotain, sitte saattoi alkaa tippa tulemaan silmään kun asiakas lähtiessään kiitteli kohteliaasta palvelusta.

Neuvolassa suosittelivat minulle tuota rengasta ja miehen exällä oli sellainen myös ollut ja kehui hänen exänsä ainakin tykänneen siitä ja olleen huoleton ratkaisu.

Sellainen miinus vaan että minä ainakin jouduin tuon renkaan ottamaan pois ennen seksiä. Kyllähän se paikoillaan pysyi jos pelkästään mies sai, mutta jos minä halusin saada niin yleensä "supistusten" välissä jossain rengas luiskahti painamaan miehen kalua ja mies joko joutui lopettamaan liikkeen tai vetäytymään pois ja sitten hävisikin nosteet itseltä. Ja minut tekee vielä uniseksi niin jonkun kerran heräsin ja tajusin renkaan olleen useamman tunnin pois paikoiltaan ja sitten jännättiin seuraavalla kerralla vaihdon yhteydessä alkaako vai eikö.

Tuosta renkaasta varoitteli myös neuvolatäti kun minä en mikään hoikka ole, mutta normaalipainoinen kuitenkin, että jos paino yhtään nousee niin raskaaksitulon "riski" kasvaa.

Mutta eipä tuota sen kahden säästöpakkauksen jälkeen tarvinnut jatkaa kun ei itsensä kanssa voinut elää. Eikä hormonalliset sopineet muutenkaan. Kierukkaa kokeilin ja se laitto oli aivan kauhea, sitten se oli vielä jotenkin huonosti ja koski aivan älyttömästi niin otettiin pois. Ja vaikka pois otto oli kauhea niin ei onneksi niin kauhea kuin laitto. Vaikka lääkäri sanoi sen olevan yleensä päin vastoin. Nykyään mennään kumilla. En meinannut enää leikkiä näillä. Menköön rikki jos on mennäkseen. Ja samaa sanoo mieskin. Muutenkin perhettä tässä suunnitellut, kunhan vakinaistavat töissä vuodenvaihteen jälkeen.

Yhteistyössä