Ehkäisyrengaskokemuksia? Krhm.. Kysymyksiä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olen tässä harkinnut aloittavani jonkinlaisen helpomman ehkäisyn, kumien kanssa pelattu ja alkaa todellakin kyllästyttää. Kaikenlaista kokeiltu mutta mikään ei oikein sovi. Nyt sitten rengas pohdinnassa.

Sitten niitä kysymyksiä kokeneille:

Jos rengas asetetaan ja poistetaan ihan sormella, niin pysyykö se paikoillaan seksin aikana kun käytetään niitä sormia? :p Onko muuten tuntunut yhdynnän aikana omasta tai kumppanin mielestä?

Pystyykö renkaan kanssa käyttämään kuukuppia? Tamponit onnistuu ainakin selosteen mukaan, mutta löytyykö kokemusta kupista kera renkaan?

Miten teille on rengas sopinut vs. muu hormonaalinen ehkäisy? Uskallatko suositella? :)

öö. rengas otetaan pois viikoksi "menkkojen" ajaksi.

en tykännyt käyttää seksin aikana, otin pois siksi aikaa. Ja siksi nimenomaan ÄRsyTTäVää, kun ihan samaa sähläämistä sitten kun kortsujen kans.

En itse tykännyt, enkä suosittele.

mun alapään limakalvot ei tykänny siitä että siellä oli kokoajan jotain ylimääräistä. No sain niistä sitten kuitenkin migreenin joten kaikki yhdistelmäehkäisyt kiellettiin..

Mulla on käytössä. Menkkojen aikana tosiaan otetaan pois. Tosin vuoto voi jatkua niukkana vielä renkaan takaisinlaittopäivänä.

Miehestä rengas tuntuu yhdynnässä, mutta sen saa ottaa yhdynnän ajaksi poiskin. Ei kuitenkaan yli kolmeksi tunniksi.

Rengas otetaan toki pois menkkojen ajaksi mutta se tuskin on sanottu että ne ehtii loppua ennen uutta, ei mulla ainakaan koskaan pillerien kanssa.

Entäs se että pysyykö paikoillaan jos sormet on sisällä? :D

Käytin ohjeen mukaan mutta tulin kuitenkin raskaaksi kun otin välillä pois. Ohjeessa sanotaan että voi ottaa pois kolmeksi tunniksi kerrallaan, esim seksin aikana, mutta mulle ei sitten teho riittänyt. Ja sen kanssa tuntui pahalle, ei jotenkin istunut.

Itse kyllä tykkään renkaasta. Mulle ei ole koskaan tullut kummempia oireita mistään hormonaalisesta ehkäisystä, joten ei niitä nyt renkaankaan kanssa ole.

En tykkää ajatuksesta, että rengas on sisällä seksin aikana, joten otan sen aika aikaisessa vaiheessa lämmittelyjä pois ja nappaan sen mukaan kun menen pesulle ja laitain silloin takas. Ei mun mielestä minkäänlaista sähläämistä. Pikku juttu. Ensimmäisella kerralla rengas oli seksin ajan paikallaan ja mies sanoi tuntevansa.

Minulla menkat alkaa vasta taukoviikon lopulla joten on käytettävä molempia yhtä aikaa. Onhan se vähän hankalaa niinä muutamana päivänä kun pitää tunkea rengas ja kuppi sinne samaan aikaan, mutta kyllä se onnistuu. Laitan ensin kupin ja sitten renkaan.

Mulla ei ollut mitään ongelmia renkaan pysymisen kanssa tai seksin suhteen, joskus harvoin mies sanoi sen tuntevansa mut silloin riitti lyhyt viritys (hetkeksi asennon vaihto tms.). Sinänsä se oli vaivaton.

Itse luovuin siitä kumminkin puolen vuoden jälkeen samasta syystä kun pillereistäkin eli tuli sivuvaikutuksia joista päällimmäisenä haluttomuus :( Kaikki ystäväni on jossain vaiheessa jättäneet renkaan käytön samasta syystä. Puolesta vuodesta vuoteen on sitä jaksaneet käyttää. Riippuu tietty henkilöstä noi oireet.

[QUOTE="vieras";25516097]Itse kyllä tykkään renkaasta. Mulle ei ole koskaan tullut kummempia oireita mistään hormonaalisesta ehkäisystä, joten ei niitä nyt renkaankaan kanssa ole.

En tykkää ajatuksesta, että rengas on sisällä seksin aikana, joten otan sen aika aikaisessa vaiheessa lämmittelyjä pois ja nappaan sen mukaan kun menen pesulle ja laitain silloin takas. Ei mun mielestä minkäänlaista sähläämistä. Pikku juttu. Ensimmäisella kerralla rengas oli seksin ajan paikallaan ja mies sanoi tuntevansa.

Minulla menkat alkaa vasta taukoviikon lopulla joten on käytettävä molempia yhtä aikaa. Onhan se vähän hankalaa niinä muutamana päivänä kun pitää tunkea rengas ja kuppi sinne samaan aikaan, mutta kyllä se onnistuu. Laitan ensin kupin ja sitten renkaan.[/QUOTE]

Ensin kupin ja sitten renkaan? Mihin ihme kohtaan se rengas tulee O_O Vai hivutatko sen jotenkin ohi..? Ei ymmärrä..

Minä mietin tämän seksiasian kanssa lähinnä tuota 3h aikarajaa kun tässä on aika usein tullut havahduttua siihen että siinä vaiheessa kun on alusta loppuun säädetty, on aikaa mennyt se 3h ellei ylikin. Että onko tämä nyt kynnyskysymys :D

[QUOTE="pölyhousu";25516145]Mä en ole käyttäny rengasta, resepti kyllä on.Mulla on laastarit käytössä ja tykkään tosi paljon.[/QUOTE]

Laitas laastarikokemuksia kehiin. Onko niissä pelkästään keltarauhashormonia eikä estrogeeniä ollenkaan?

[QUOTE="aapee";25516151]Ensin kupin ja sitten renkaan? Mihin ihme kohtaan se rengas tulee O_O Vai hivutatko sen jotenkin ohi..? Ei ymmärrä..

Minä mietin tämän seksiasian kanssa lähinnä tuota 3h aikarajaa kun tässä on aika usein tullut havahduttua siihen että siinä vaiheessa kun on alusta loppuun säädetty, on aikaa mennyt se 3h ellei ylikin. Että onko tämä nyt kynnyskysymys :D[/QUOTE]

Jos laitan renkaan ensin, niin pelkään, että se menee kuppiin eikä ole tarpeeksi kosketuksissa limakalvoihin. :D Joko se rengas on kupin ympärillä tai joskus saattaa osittain mennä kupin kanssa vierekkäin. En oikein itsekään ihan tarkkaan tiedä. :D

[QUOTE="aapee";25516166]Laitas laastarikokemuksia kehiin. Onko niissä pelkästään keltarauhashormonia eikä estrogeeniä ollenkaan?[/QUOTE]

Niissä on molempia.Kerran viikkoon vaihdetaan laastari.Menkat alkaa seuraavana päivänä,mulla ainakin kellon tarkkuudella.Pysyy hyvin suihkut,uimiset ja sanomiset paikallaan.Mieliala vaihteluja ei ole ollu,koska hormooni imeytyy tasaisesti,eikä keralla niin kuin pillereissä.Olisko jotain muuta kysyttävää?

[QUOTE="aapee";25516166]Laitas laastarikokemuksia kehiin. Onko niissä pelkästään keltarauhashormonia eikä estrogeeniä ollenkaan?[/QUOTE]

evra-laastarissa on estrogeeniä myös. laastari on kai aina 7päivää paikoillaan, eli kolme kertaa pitää vaihtaa uusi, sitten 7 päivän tauko

Mutta jos saa renkaasta sivuvaikutuksia, vaikka sen hormonimäärä on pienempi verrattuna pillereihin ja hormonia vapautuu tasaisesti, kannattaako silloin kokeilla laastariakaan?

Mulla on ollut pitkään rengas. Ei sitä miehet kyllä huomanneet seksin aikana, ellen kysynyt erikseen, että tuntuuko siellä jotain. Tietty varmaan riippuu siitä millaista seksiä harrastaa ;) Jos hommissa ollaan kyynärpäätä myöten, niin sitten varmaan on syytä ottaa rengas ensin pois. Kupin kanssa olen käyttänyt rengasta, ensin rengas perille asti ja sitten kuppi siihen vähän alemmaksi.

Ei tullut mitään sivuvaikutuksia, toisin kuin pillereistä ja olinkin monta vuotta tyytyväinen renkaankäyttäjä, mutta nyt luonnollisesti olen jättänyt sen pois kun yritetään vauvaa.

limakalvot oli jatkuvasti aika kuivat ja lopetin käytön, koska alkoi tulla kovia päänsärkyjä. En tiedä johtuiko päänsäryt renkaasta, mutta oletin niin ja lopetettuani renkaan käytön päänsäryt loppuivat. Käytin rengasta 4 vuotta

[QUOTE="vieras";25516208]Jos laitan renkaan ensin, niin pelkään, että se menee kuppiin eikä ole tarpeeksi kosketuksissa limakalvoihin. :D Joko se rengas on kupin ympärillä tai joskus saattaa osittain mennä kupin kanssa vierekkäin. En oikein itsekään ihan tarkkaan tiedä. :D[/QUOTE]

Luulenpa, että kannattaisi pistää se rengas eka. Sen pitäis olla mahdollisimman lähellä kohdunkaulaa, eikä jossain kupin takana.
Eikä se sinne kuppiin mahdu, en kyllä kuppia käytä mutta olen niitä nähnyt.

Renkaassa samat huonot puolet kun kaikessa yhdistelmäehkäisyssä (haluttomuus jne.) + kuivat limakalvot + mulla ainakin hiivakierre (ennen rengasta tai sen jälkeen ei ole ollut hiivaa kuin pari kertaa).

Ennemmin se laastari (toimii muuten samoin, mutta vaihto kerran viikossa), tai vielä parempaa, minipillerit/hormonikierukka (mulla viimeisin ollut oireettomin, helpoin ja halvin ehkäisykeino). Noissa kahdessa ei oo yhdistelmäehkäisyn haittoja niinkään, ja riittävät ihan hyvin ehkäisyksi.

Yhteistyössä