Ehkäisyrengas

04.10.2004
416
0
16
Mitens teillä muillao n mennyt kun olette aloittaneet ko kapistuksen kanssa?

Mulla oli viikon kuukautiset ja sit 2 pvä ettei tullut mitään ja sen jälkeen on rusrhtavaa tullut pyyhkiessä...

Sen lisäksi koko ajan on sellaista menkka maista jomotusta selässä ja mahassa. Ilmeisesti siis sivuvaikutus...

Mietin vaan tässä että kestääköhän tää mahollisesti kuinka kauan....

On taas tosi loistava ehkäisy keino jos ei tuo tuherrus lopu.....

pari kuukautta tuli tuhrua muistaakseni..
nyt 3v käyttäneenä ei tuhrua tule enää..
menkatkin kestää enää 4pv...
1 päivä runsas vuoto ja 2pv niukkaa ja viimoinen päivä sitten tuhrua...

makean himon on poistanut kokonaan

Itse käytin Nuva ringi ehkäisyrengasta melkein vuoden. Puoli vuotta meni oireettomana kunnes tule kipua ja veristä vuotoa yhdynnän jälkeen. En heti osannut yhdistää sitä renkaaseen. Mutta kun lopetin käytön niin oireet hävis. Nyt kun ajattelee ihan "naturellina" oloa niin kyllä se rengas vei seksihalut mutta menkat oli säännölliset eikä itellä tuhrutellut.

Alkuperäinen kirjoittaja hr:
Itse käytin Nuva ringi ehkäisyrengasta melkein vuoden. Puoli vuotta meni oireettomana kunnes tule kipua ja veristä vuotoa yhdynnän jälkeen. En heti osannut yhdistää sitä renkaaseen. Mutta kun lopetin käytön niin oireet hävis. Nyt kun ajattelee ihan "naturellina" oloa niin kyllä se rengas vei seksihalut mutta menkat oli säännölliset eikä itellä tuhrutellut.

Peesaan tätä!!
Ja lisäks sain pari ylimääräistä kiloa.
Kierukan laittoa odottelen.. =)

ei oo ollu tuhrua eikä mitään.kahet ekat menkat oli tosi minimaaliset,vuotoa ei juur ollenkaan ja kipujakaan ei ollu,yleensä vuodan ku seula ja oon niin kipee et itkee tekis mieli.no nyt kolmannet menkat menossa ja tää vuoto on ihan tajutonta |O eilen varmaan 15 kertaa sain juosta rättiä vaihtamas ja yöllä moneen kertaan kans |O mä en tiä miten tää nyt tällai meni ku alku näytti niin lupaavalta :/

Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
No ei kyllä hyvältä kuulosta... No kaipa tää tästä... Mietin vaan että mitä seuraavaksi kokeilis jos tääkään ei sovi.. Pillerit ei käy, minipillereistä jatkuva vuoto, kierukkaa en halua... Oliskohan se sterilisaatio....
Mulle ei kan käyny tuo rengas.Tuli samoja oireita ku sulle ja hiiva pukkas kans.Aloin käyttää niitä laastareita ja oon ollut tosi tyytyväinen niihin.Koita vaikka niitä seuraavaksi

Alkuperäinen kirjoittaja v:
sen verran huonovointisuutta sain ko. renkaasta että ruoan ja makean himo loppui.

lopetin kun vei muutkin himot

Mulla meni halut ihan kokonaan, 3 kk:n aikana seksiä 3 krtaa, normisti ainakin kerta viikkoon. Muutenkaan rengas ei ollu minun mieleen, tuntu koko ajan ja muutenkin vessareissuilla sai aina olla tunkemassa sitä takaisin päin :(

Muuten hyvä kapistus, mutta halut vei kokonaan.
Käytänkin enää viimoisen renkaan joka kaapissa odottaa,
mutta sitten pitäisi keksiä jotain muuta.
Mieskin varmaan tykkäisi että halut palaisi takaisin.

Mulla on kans tullu mitta täyteen tota rengasta ja haluisin lopettaa NYT HETI mutta kun oon kierron keskivaiheilla. Voiskohan lopettaa sen käytön nyt vai odottaa että se kolme viikkoo tulee täyteen?

moi! Yksi kaveri sai juuri nuva ringin ehkäisyrenkaasta johtuen molemminpuolisen veritulpan keuhkoihinsa. Tämä kyseinen kaveri ei ole edes koskaan poltellut. Näissä renkaissa on kuulemma vielä vähemmän sitä hormoonia kuin esim. pillereissä. Mutta mut pisti ainakin pikkasen miettimään näitä ehkäisy juttuja kun kaveri nyt sitten oli viikon sairaalassa ja nyt joutuu koko ajan käydä verikokeissa ja piikittää iteensä ja syödä marevaania. Että eipä oo ne varoitustekstit siellä kyllä turhaan. Itsellänikin ollut tuo samainen rengas joskus mutta eipä onneksi aiheuttanut mitn tollasta...

Aivan kauheeta. Laitoin ekan joskus tammikuussa (muutama vuos sitten) ja sitten menkat kestikin koko helmikuun. :o Lisäks teki mulle ihmeellisiä kipukohtauksia, ja menkat oli tosi kivuliaat. Mielialaongelmiin nyt ei edes tarvii mennä......... :kieh:

Itelläni oli ja vuosin sen kuukauden mitä se mulla oli |O ei ollut mitään tiputteluvuotoa vaan vuosin välistä kuin seula vaikkei ollut edes menkat. terkkari sanoi että on ihan normaalia ja se saattaa kestää ainakin 3 kuukautta, siinä vaiheessa sanoin heipat sille renkaalle ja otin e-pillerit käyttöön.

Taitaa olla kuitenkin yksilöllistä. Itse aloitin nuvan kanssa neljä vuotta sitten, välissä vuoden tauko kun Veeti-poikaa odottelin, mutta muuten aina käyttänyt eikä mitään valittamista. Sitä ennen söin mercilonia, joka mielestäni taas lihotti. Mulla siis nuvaring toiminut moitteettomasti alusta asti, menkat kestää välissä n.3päivää, en asentamisen jälkeen edes tunne sitä, kertaakaan ei ole ollut tippumassa eikä miehenikään tunne sitä (tai ei ainakaan myönnä). Ei myöskään ole haluihin vaikuttanut, syön niin makeaa kuin suolaistakin kuin ennenkin, kilot pysyneet samoina tai ehkä muutaman tippunut, myös seksihalut ennallaan. Itse en enää vaihtais muuhun..

sitä mä en ymmärrä miksi ei enemmän informoida siitä että jos tulee aurallista migreeniä pitäisi rengas välittömästi poistaa koska aivoinfraktiriski on kohonnut niin suureksi!

nimimerkillä kokemusta on..

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Taitaa olla kuitenkin yksilöllistä. Itse aloitin nuvan kanssa neljä vuotta sitten, välissä vuoden tauko kun Veeti-poikaa odottelin, mutta muuten aina käyttänyt eikä mitään valittamista. Sitä ennen söin mercilonia, joka mielestäni taas lihotti. Mulla siis nuvaring toiminut moitteettomasti alusta asti, menkat kestää välissä n.3päivää, en asentamisen jälkeen edes tunne sitä, kertaakaan ei ole ollut tippumassa eikä miehenikään tunne sitä (tai ei ainakaan myönnä). Ei myöskään ole haluihin vaikuttanut, syön niin makeaa kuin suolaistakin kuin ennenkin, kilot pysyneet samoina tai ehkä muutaman tippunut, myös seksihalut ennallaan. Itse en enää vaihtais muuhun..

niin ja jännä kun mä aloitin mercilonit ton nuvaringin jälkeen ja oon laihtunut 5 kiloa parissa kuukaudessa :o saa nähä tuleeko ne jossain vaiheessa takaisin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarred:
sitä mä en ymmärrä miksi ei enemmän informoida siitä että jos tulee aurallista migreeniä pitäisi rengas välittömästi poistaa koska aivoinfraktiriski on kohonnut niin suureksi!

nimimerkillä kokemusta on..

koskee kaikkia yhdistelmä ehkäsimiä.
siksi meillä vedellään kumilla sillon ku harrastellaan, vaikka minä siitä saankin allergisia oireita (olen allerginen sille liukkarille) mut oireita saa vähennettyä silikonipohjaisella liukkarilla. nyt sterilisaatioon haaveilemassa, tuomio tulee ens kuussa.